snoemann Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Heisann! Var usikker på kategori å legge denne i. Men jeg har blitt litt nysgjerrig på å trykke enkelte av mine bilder på Aluminium. Er det noen som har erfaringer med dette? Noe man bør tenke på? Fordeler/ulemper i forhold til lerret f.eks. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Hei, jeg har dessverre ikke erfaring, men har sett mange flotte eksempler på messer i det siste. Er også interessert i storformattrykk. Det jeg kan si er at det har mye å si hvordan bildet ditt er, om det er mye kontrast, mye lyst eller mye mørkt i bildet. Dette vil komme veldig forskjellig frem avhengig av hva du trykker det på (akryl, aluminium etc.) Allkopi hadde mange spennende eksempler på mange materialer (bl.a. aluminium), anbefaler at du besøker de og vurderer hva som passer best, der får du sikkert proff hjelp!! Edit: Ser at Japan Photo har også, men det er folie på aluminium, lurer på om Allkopi trykker rett på platen. Så det kan være stor forskjell i resultatet! Endret 28. juni 2011 av kjelldell Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Jeg har bestilt lerret fra Japan Photo og et par aluminiumstrykk fra Allkopi. Begge deler kan anbefales. Ikke helt fornøyd med det ene alutrykket, men det er min egen feil var nok litt for hard på redigeringen, slik at hudtoner ble grumsete og ikke ser bra ut (på nært hold). Det andre trykket var jeg særdeles fornøyd med. Mitt inntrykk er at småfeil vises bedre på alu enn på lerret, men så lenge utgangspunktet er bra så blir resultatet glimrende på aluminium. Edit: Bildet jeg ble fornøyd med på aluplate ligger her Endret 28. juni 2011 av Johnny™ Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Bildet jeg ble fornøyd med på aluplate ligger her Kan tenke meg det ble kult!! Flott motiv for stor kopi. Kan du bekrefte om trykket til Allkopi også er via folie på platen, eller direkte på?? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Kan tenke meg det ble kult!! Flott motiv for stor kopi. Kan du bekrefte om trykket til Allkopi også er via folie på platen, eller direkte på?? det ser ut som det er trykket rett på platen, men jeg er ikke sikker. ikke godt å se. edit - iflg. idekor.no så er det trykket rett på platen. Endret 28. juni 2011 av Johnny™ Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Kan tenke meg det ble kult!! Flott motiv for stor kopi. Kan du bekrefte om trykket til Allkopi også er via folie på platen, eller direkte på?? det ser ut som det er trykket rett på platen, men jeg er ikke sikker. ikke godt å se. edit - iflg. idekor.no så er det trykket rett på platen. Ja, mye fin info på siden til idekor.no. Der står litt om effektene man får med de forskjellige materialene og tips til motiver som egner seg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Når det gjelder alu-print, så ser jeg at de monteres slik at man har blanke knotter i hjørnene. Et det en opsjon eller kommer alle print med de. Jeg har enlig ikke noe sans for de - de kommer inn som forstyrrende element. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Når det gjelder alu-print, så ser jeg at de monteres slik at man har blanke knotter i hjørnene. Et det en opsjon eller kommer alle print med de. Jeg har enlig ikke noe sans for de - de kommer inn som forstyrrende element. Jeg bestilte uten fester, skal mekke min egen løsning. Men vær obs på at det da ikke er hull i platen. Vet ikke hvilken løsning JP har, men idekor.no har oppheng/fester som noe du betaler ekstra for. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg bestilte uten fester, skal mekke min egen løsning. Men vær obs på at det da ikke er hull i platen. Det at det ikke er hull i platen (og dermed bildet), er vel egentlig hele poenget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå