Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kjemi 1 som privatist?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i VG2 3 i Kjemi 1, ingen eksamener i faget. Om jeg tar opp dette faget som privatist, vil karakteren fra VG2 strykes til fordel for karatkeren fra muntlig praktisk og skriftlig eksamen som privatist?

I så fall, er det vanskelig å få 5 i kjemi, både skriftlig og muntlig?

Anbefaler noen å ta opp kjemi 1 som privatist for å forbedre poengsummen min?

Jeg har IKKE høy nok poengsum til å komme inn med førstegangsvitnemål, jeg trenger de 4 realfagspoengene og 2 alderspoengene jeg kommer til å få. Om jeg får byttet ut karakteren fra VG2 med 2 femmere burde poengsummen bli mer tilstrekkelig.

Endret av Nyah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kjemi 1 er det å jobbe rutinert og systematisere kunnskapen som er cluet. Husk alt henger i bunn og grunn sammen.

Kjemi 1 eksamen var etter min mening veldig grei. Hadde 6 i standpunkt og fikk 6 på eksamen uten at jeg gjorde mer enn å lese over boka 1 gang som eksamensøving. Kjemi er et fag der man enten forstår pensum eller ikke forstår pensum. Det som hammrer inn denne forståelsen er(hvis du har en god bok) oppgavene. Læreren min fikk oss til å gjøre alle oppgavene i alle kapitlene og de som gjorde dette fikk 5/6 uten unntak.

Kan gå inn på hvordan min eksamen var, men hjelper deg lite hvis du får en annen eksamensform. Stoffet må sitte, så går det bra uansett.

Med 3 i standpunkt får du ikke bedre på eksamen uten å forbedre kunnskapene dine til det nivået du måtte ha gjort for også ha fått tilsvarende bedre i standpunkt. Kan si at flere som er veldig flinke gikk ned på eksamen i min klasse.

Endret av Tensai
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har vurdert selv å ta opp Kjemi 1 som privatist, men jeg har aldri hatt faget før, og det blir nok upraktisk å ta dette opp siden det er et fag med øvelser, med mindre man blir hospitant eller tar det på en privatskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...