OyvindN Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, hvordan gjør man det, med hurtigtast? Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, hvordan gjør man det, med hurtigtast? Switche mellom regnearket og hjelpboksen i Excel utifra hva du skriver så kan dette bety flere ting 1, at du har fått opp hjelp boksen og ønsker å bytte mellom den og excel arket du også har åpent, for å få til dette bruker du alt+tab 2, du ønsker hurtigtasten for å åpne hjelpboksen i excel ? for å få til det: F1 Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Var litt for kjapp på labben her. Jeg mente egentlig mellom "Find and Replace"-boksen i excel og excel-arket. Altså funker ikke alt+tab her. Ja, hvordan gjør man det, med hurtigtast? Switche mellom regnearket og hjelpboksen i Excel utifra hva du skriver så kan dette bety flere ting 1, at du har fått opp hjelp boksen og ønsker å bytte mellom den og excel arket du også har åpent, for å få til dette bruker du alt+tab 2, du ønsker hurtigtasten for å åpne hjelpboksen i excel ? for å få til det: F1 Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Var litt for kjapp på labben her. Jeg mente egentlig mellom "Find and Replace"-boksen i excel og excel-arket. Altså funker ikke alt+tab her. CTRL+F Displays the Find and Replace dialog box, with the Find tab selected. SHIFT+F5 also displays this tab, while SHIFT+F4 repeats the last Find action. Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, det er jeg klar over. Bruker ctrl+f for å få opp 'find and replace' men hvordan switche, altså få excel-arket i fokus igjen? Var litt for kjapp på labben her. Jeg mente egentlig mellom "Find and Replace"-boksen i excel og excel-arket. Altså funker ikke alt+tab her. CTRL+F Displays the Find and Replace dialog box, with the Find tab selected. SHIFT+F5 also displays this tab, while SHIFT+F4 repeats the last Find action. Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, det er jeg klar over. Bruker ctrl+f for å få opp 'find and replace' men hvordan switche, altså få excel-arket i fokus igjen? hva menes med å få et excel ark i fokus? hum med ctrl+home kommer du til celle A1? Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 altså excel-arket du jobber med, slik at du kan skrive i det. Så lenge du har "find & replace"-boksen i fokus, kan du ikke skrive i excel-arket feks og omvendt nei, ctrl+home funka ikke når jeg står i "find & replace"-boksen. Ja, det er jeg klar over. Bruker ctrl+f for å få opp 'find and replace' men hvordan switche, altså få excel-arket i fokus igjen? hva menes med å få et excel ark i fokus? hum med ctrl+home kommer du til celle A1? Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 altså excel-arket du jobber med, slik at du kan skrive i det. Så lenge du har "find & replace"-boksen i fokus, kan du ikke skrive i excel-arket feks og omvendt nei, ctrl+home funka ikke når jeg står i "find & replace"-boksen. når du har "find & replace"-boksen i fokus, kan du jo klikke på excel arket bak og dermed få det i fokus evt kan du jo bruke ESC tasten og avslutte "find & replace" for å komme tilbake til excel.. Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Ja jeg kan klikke på excelarket, men lurte på hurtigtasten. Men ESC gjør jobben forsåvidt. Takk altså excel-arket du jobber med, slik at du kan skrive i det. Så lenge du har "find & replace"-boksen i fokus, kan du ikke skrive i excel-arket feks og omvendt nei, ctrl+home funka ikke når jeg står i "find & replace"-boksen. når du har "find & replace"-boksen i fokus, kan du jo klikke på excel arket bak og dermed få det i fokus evt kan du jo bruke ESC tasten og avslutte "find & replace" for å komme tilbake til excel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå