Gå til innhold

Søke arbeidstillatelse i USA

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg leter etter noen som har eller vet hvordan man søker om arbeidstillatelse i USA. Jeg har søkt en del på internet, men sitter igjen med flere spørsmål enn svar egentlig. Jeg tror jeg skal søke om en "Application for Employment Authorization", men da jeg prøvde å få denne sendt til meg på nettet viste det seg at jeg måtte være fra USA for å få det til. Jeg leste da litt videre og lurer nå på om jeg skal søke Asyl.

Derfor tar jeg snarveien og spør dere smarte sjeler her inne, kanskje noen har peiling? :)

Jeg har lest på disse sidene: CLICK

Jeg har også tenkt tanken om å bare stikke innom den amerikanske ambassaden i Oslo, er det mulig?

Evt nødvendig info:

Statsborger in Norge og New Zealand

22 år gammel

Ikke noe på rullebladet

Grunn:

Jeg vil søke på en jobb som krever arbeidstillatelse i USA (US work authorization).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har famile i USA må du ha et firma som sponser deg og går god for deg ökonomisk. dvs du må söke jobb först, få den, og deretter få arbeidstillatelse gjennom et sponsorprogram. En amerikansk arbeidsgiver som ansetter en nordmann vil garantert vite hva de må gjöre for å få deg inn lovlig, og vil gjöre det nödvendige papirarbeidet. Eneste andre utvei er å gifte seg med en amerikaner, söke om citizenship, vente på godkjennelse, og deretter söke om arbeidstillatelse og/eller grönt kort.

Lenke til kommentar

Ta høyere utdannelse og gjerne master. Søk jobb i midten av ingensteds (der er det gjerne færre amerikanere) så vil de KANSKJE sponse deg med H1B visa som ikke er et midlertidig arbeidsvisum. Det skal svært mye til før en arbeidsgiver vil sponse deg med green card (permanent arbeids og oppholdstillatelse), så det letteste er nok å gifte seg med en amerikaner for så å få det den veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...