Gå til innhold

Bruker jobber på båt å ha spesielle turnuser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min ettertrakta bror ble jo headhuntet til å joobe for et rederi. de ville ha han som sjefselektriker i hele rederiet. han skulle segle på skip da han er skipselektriker. skipene har selgte på gikk til og fra heimbyen der han budde. veldig godt betalt og mye ferie.

 

alt dette varierer. det fins dårlige rotasjoner og gode. en viktig del nå er å få mye fri. 12-9 er en dårlig. hvis man bare jobber 2 dager til så får du me mer fri. da har du 14-21 eller 14-28 f.eks. det vil da si 14 dager på og 21 dager av. på seilende skip har man lengre perioder jobb og fri.

 

hva er stillingen du vil ha? elektro, matros, kokk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg vet det er følgende ordninger :

 

- Fleste supply / anchorhandlere i nordsjøen går 4 - 4

- Bøyelast er det vanlig med 4 - 4 i nordsjøen

- Colorline er det vanlig med 2 - 2 , men noen får lov å gå 3 - 3

- Hurtigruta går de ca 3 - 3 , en rundtur

- Utenriks er det vanlig med 2mnd på og 2mnd av for offiserer , men kan vær forskjellig der

- Utenriks supply og offshore er det ofte 5 - 5 eller 6 - 6 (uker)

- Kystvakta går de 3 - 3 så vidt jeg vet

- kystverket 4 - 4

- Fiskeri er det litt forskjellig fra båt til båt , noen har fast turnus på 5 uker og noen på 2 mnd , noen har ikke turnus i det hele tatt.

 

Men de aller fleste rederier jeg har snakket med har sagt hvordan turnusen er mens jeg har ringt å spurt , dette bør de kunne si :)

 

Hvilken type båt kunne du tenke deg å reise ut med da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...