Gå til innhold

Spørsmål angående styrketrening & kardio.

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Heihei.

Jeg har trent jevnlig gjennom livet mitt, men nå har jeg bestemt meg for å trene seriøst.

Jeg trener nå på treningsstudio og har trent der snart i 2 måneder.

Jeg trener 5 ganger i uka, styrke 4 og kardio 1 dag.

Det jeg lurte på er, går det ann å trene kardio flere ganger i uken eller blir dette overtrening? Da blir det 6 økter ca i uka. Skal begynne på kreatin nå, så jeg lurer på om man mister mye muskelmasse av å jogge mye i tillegg til styrken? Har litt fettprosent, så jeg vil fjerne litt rundt livet for å bli markert.

Jeg er 1.91 høy, veier rundt 85-87 kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo sånn at du må få 500kcal i minus pr dag for å gå ned en kg fett i uka som er "maks"

Det holder med 3x uka styrke og 3x uka kardio, da får du det underskuddet.

Du kan trene kardio på treningsdager også , men forbrenner du mer en 500 ifra treningen må du spise disse kcal tilbake så da får du ikke noen bedre gevinst rent fettprosentmessig.

Styrketreningen på en deff er uansett kun for å holde på muskelmassen.

(Sammen med 3g protein pr kg kroppsvekt pr dag)

Du vil ikke bygge et gram, men uten den ville du ha mistet 50/50 masse/fett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Nå er det jo sånn at du må få 500kcal i minus pr dag for å gå ned en kg fett i uka som er "maks"

Du kan trene kardio på treningsdager også , men forbrenner du mer en 500 ifra treningen må du spise disse kcal tilbake så da får du ikke noen bedre gevinst rent fettprosentmessig.

Takk for svar!

Men kan jeg kjøre kardio 2 ganger i tillegg til den styrketreningen min uten å miste muskelmasse?

Har overkropp mandag, bein tirsdag, overkropp onsdag, fri torsdag (tenkte kardio her og), overkropp fredag, fri lørdag og kardio søndag.

Lenke til kommentar

Ja, du kan trene det hver dag så lenge du justerer kosten så det bare blir 500kcal i underskudd.

Siden du har styrketreningen på ålass og sansynligvis proteinen i kostholdet så gjør du det du kan for å beholde masse.

*Vekter

*maks 500 kcal i minus

*Protein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Ja, du kan trene det hver dag så lenge du justerer kosten så det bare blir 500kcal i underskudd.

Siden du har styrketreningen på ålass og sansynligvis proteinen i kostholdet så gjør du det du kan for å beholde masse.

*Vekter

*maks 500 kcal i minus

*Protein

Jeg har et bra kosthold, spiser kanskje litt godteri en dag i helgen eller noe sånt.

Bør jeg forandre noe på kostholdet mitt ved at jeg jogger mer? Spising osv?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Men kan jeg kjøre kardio 2 ganger i tillegg til den styrketreningen min uten å miste muskelmasse?

Har overkropp mandag, bein tirsdag, overkropp onsdag, fri torsdag (tenkte kardio her og), overkropp fredag, fri lørdag og kardio søndag.

Kardio brenner ikke muskler. Dårlig kosthold og overdrevent kaloriunderskudd brenner muskler. Veldig godt forklart i denne filmen:

http://www.scoobysworkshop.com/cardioBurnsMuscle.htm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Takk for svar!

Kardio brenner ikke muskler. Dårlig kosthold og overdrevent kaloriunderskudd brenner muskler. Veldig godt forklart i denne filmen:

http://www.scoobysworkshop.com/cardioBurnsMuscle.htm

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...