Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente + Xbox = Problemer, hvordan kan jeg kvitte meg med følelsene uten å bryte kontakten?

Anbefalte innlegg

Har i den siste tiden kommet over et problem jeg aldri trodde jeg skulle få, har klart å bli betatt av en over internett, eller Xbox om du vil. Har aldri trodd at dette var mulig, men det var det visst.

Siden januar måned har vi snakket sammen sånn ca. hver dag, i flere timer, jeg ble ikke betatt med en gang, det har kommet senere. Etter hvert som tiden har gått har vi blitt bedre kjent, og da har jeg også blitt mer og mer betatt. Han er veldig åpen og sier akkurat det han mener, når han mener det. Noe som selvfølelig kan være beleilig, men også utrolig irriterende. Han er en type som får respekt av andre med en gang de snakker med han, mest fordi de ofte ser han som truende og sint. Noe som jeg har erfart etter hvert ikke stemmer i det hele tatt. Dette mest fordi jeg ikke har vært redd for å diskutere i nedgangstider eller si imot når jeg har vært uenig. I realiteten er han hyggelig, morsom, utrolig intelligent og egentlig ganske snill person som bare hater å tape.

Det største problemet jeg har er at jeg ikke aner hvordan jeg skal oppføre meg, jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne legge fra meg denne absurde forelskelsen uten å måtte bryte kontakten. Når jeg snakker med de andre som er på samme lag går samtalen enkelt fremover med diskusjonsemner som hverdagslige gjøremål eller hvordan været er. Men med han klarer jeg ikke føre den samme samtalen, jeg føler at jeg må si noe smart eller morsomt, helst begge to hele tiden. Prøver hele tiden å holde en avstand fordi jeg ikke ønsker å røpe noe om hva jeg føler, og fordi jeg ikke vil føle mer enn det jeg gjør. Ofte, om ikke alltid, er det han som initierer samtaler, siden jeg ikke ønsker at han skal få feil idé om hvorfor det var jeg som inviterte, noe jeg ofte gjør om jeg ser en av de andre på. Pluss at det er utrolig frustrerende og ikke vite hva han mener, siden jeg ikke aner om han liker meg som person en gang, eller om jeg er der fordi de trenger meg på laget.

Ofte føler jeg selv at jeg har dratt denne avvisningen så langt at jeg av og til føler at han tror at jeg overhode ikke liker han som person, noe som absolutt ikke stemmer. Jeg bare lurer på hvordan jeg kan kunne klare å oppføre meg mer imøtekommende og hyggelig ovenfor han uten å bli mer betatt av han. Hvordan skal jeg i det hele tatt oppføre meg? For jeg har ingen aning. Hvordan kan jeg ha den samme flyten i samtalen med han som jeg har med resten, og hvordan i helsikke kan jeg bli kvitt mine følelser?

Noe å vite er at dette er ikke en gruppe med folk som i det hele tatt skjuler hvem de egentlig er, eller gjemmer seg bak et alias. Vi har blitt utrolig godt kjent med hverandre har tatt del i hverandres krangler med foreldre, hvordan det går med jobb og skole, hva vi gjør/elsker/hater og deler gjerne hvem som har fått seg et ligg etter lørdagskvelden, og alle er venner på Facebook. Jeg har også den æren av og være en av svært få jenter som spiller dette spillet, noe de på laget har sluttet å legge merke til, men som andre vi spiller med fort kommenterer, ofte møtt med stillhet fra de faste.

Jeg vet ikke om noen har hatt lignende situasjoner, men om noen har det så vil jeg gjerne vite hvordan dere har håndtert det og hvordan det endte. Hvis du ikke har hatt en lignende erfaring, men har tips, kom frem med dem og. Ønsker ikke og høre om hvordan dere mener det er umulig å bli betatt av noen over internett, eller hvor patetisk det egentlig er, det er en grunn til at jeg spør om råd her og ikke av mine venner. Det er ikke så lett å styre hvem man blir betatt av til en hver tid, enten man har møttes eller ikke.

Postet av anonym: 9791a36862f7bbb3e85d63e2beda626c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke problemstillingen jeg. Er det ikke bare å si hva du mener/føler til han da? - vil du ikke det pga du ikke vil at han skal vite det, eller redd for at alle får vite det, så er det vel bare å le og kose deg med han og kjenne pirringen. Hvorfor vil du få vekk følelsen? - noen prater man jo uansett anderledes med enn andre igjen.

Blir man betatt, så blir man betatt - syns noen det er patetisk, så er det deres problem syns jeg.

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke problemstillingen jeg. Er det ikke bare å si hva du mener/føler til han da? - vil du ikke det pga du ikke vil at han skal vite det, eller redd for at alle får vite det, så er det vel bare å le og kose deg med han og kjenne pirringen. Hvorfor vil du få vekk følelsen? - noen prater man jo uansett anderledes med enn andre igjen.

Blir man betatt, så blir man betatt - syns noen det er patetisk, så er det deres problem syns jeg.

Grunnen til at jeg helst vil slippe den følelsen er fordi jeg vet ganske så sikkert at det aldri kommer til å bli noe mer enn samtaler over Xbox, og siden det ikke kan bli noe mer enn det har jeg ikke lyst til å måtte fortsette på samme måte som jeg gjør nå, på hans vegne. Har nok ikke nok mot i meg heller til å konfrontere han med problemstillingen siden jeg overhode ikke har peiling på hva hans mening er i forhold til meg.

Lenke til kommentar

Altså, om dere er en gruppe som spiller mye/jenlig sammen så kan du vel lufte ideen om å møtes? Det gir deg jo en glimrende sjanse til å finne ut om det evt. skulle være noe mer mellom dere.

Å innrømme at du har følelser for ham kun etter prat via nett vil kanskje virke litt spesielt, nei - syns du burde ta sjansen å møtes istedenfor å dille med følelser over nett.

Lenke til kommentar

Altså, om dere er en gruppe som spiller mye/jenlig sammen så kan du vel lufte ideen om å møtes? Det gir deg jo en glimrende sjanse til å finne ut om det evt. skulle være noe mer mellom dere.

Å innrømme at du har følelser for ham kun etter prat via nett vil kanskje virke litt spesielt, nei - syns du burde ta sjansen å møtes istedenfor å dille med følelser over nett.

Han bor i et annet land, er defor jeg helst vil kunne klare å legge det fra meg uten å bryte kontakten.

Lenke til kommentar

Du har ikke møtt han? Da er du ikke forelsket i han, men i en oppfattelse av hvordan du håper og tror at at han er.

Det tror jeg også. Vet du skriver at du ikke ønsker å høre dette, men tro meg, jeg tror ikke det vil være veldig vanskelig å gå videre i livet uten denne fyren. Du har nok dannet deg et inntrykk som igjen har gitt en del forhåpninger til hvordan han kan være.

Lenke til kommentar

Ganske absurd situasjon dette her, ikke minst for deg selv, men hvis han er fra et annet land, og dere aldri har møtes virker det litt rart at du er såå betatt. Men uansett, er du betatt så er du betatt, og da kan du gjøre det samme som hvis du var betatt av en annen person. Jeg vil anbefale deg å kutte kontakten, men du sier du ikke vil dette. Da blir det vanskelig. Det er vanskelig å "omgås" en person man har eller har hatt følelser for, så til slutt så må du jo bare si det. Du trenger kanskje ikke å si at du er stup forelsket, men du kan jo prøve å si at han virker som en kjekk kar eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Han bor i et annet land, er defor jeg helst vil kunne klare å legge det fra meg uten å bryte kontakten.

Jeg ser ikke problemet med det faktum at han bor i et annet land med mindre det er på andre siden av kloden.

At du derimot helst vil kunne legge det bak deg er jeg med på og det er således genialt enkelt - fortsett som før, det går over av seg selv.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Løser desverre ingen problemer hittil, tror nok ikke dette er noe som kommer til å gå over helt av seg selv. Som sagt har ikke denne betattheten kommet før i senere tid, og den vil nok ikke bli mindre med tiden.

Nei, jeg er ikke betatt av et bilde jeg har dannet meg av han, vi er veldig åpne mot hverandre og skjuler ikke hvem vi er. Og takk til deg captain obvious, jeg ser ikke helt forskjellen på å bli betatt av en man kjenner godt, men aldri møtt og det å bli stormforelsket i en man ikke kjenner men har sett 2 og 3 ganger i skolegangen. Skjønner ikke hvorfor den første får pes mens den andre tydligvis har mer vett siden han/hun tross alt har 'møtt' personen.

Jeg sliter fortsatt med å vite hvordan jeg skal kunne oppføre meg rundt han uten å virke avvisende men samtidig ikke virke for interessert. Klarer ikke helt å funksjonere som normalt når jeg prater med han, er utrolig fustrerende, så om noen har noen tips om hvordan dette er mulig er jeg høyst takknemlig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har det gått en liten stund her siden første post, og følelsene har enda ikke forsvunnet. Har store problemer med å løsrive meg. Men jeg føler at jeg begynner å få dårlig tid, selvom vi planlegger 'fremtiden' så og si. Han har fått ny jobb som han selvfølgelig kommer til å fokusere på, noe som gjør at vi ikke lenger har de lange samtalene utover natten. Føler et savn der allerede siden jeg ofte er oppe sent, og uten han blir det ensomt. Med en gang jeg fikk vite det fikk ble jeg veldig bekymret om det kom til å endre noe drastiskt i forhold til tid vi tilbringer sammen.

Angående oppførsel prøver jeg ofte å vise at jeg faktisk bryr meg litt, respekterer han og hans meninger. Prøver alltid å være hyggelig mot han, selvom vi ofte har diskusjoner om felles interesser, men vi er aldri stygge mot hverandre. Men som sagt, jeg føler tiden løper ut. Jeg vet jeg ikke er verdens mest attraktive person, og jeg ser på han som noen som er høyt over mitt nivå, noe som gjør meg ganske usikker på hvordan han vil håndtere det. Selv om instiktet sier at han vil le det vekk som en spøk. Så, skal jeg ta spranget, risikere alt og si hva jeg føler og syntes om han. Eller skal jeg være en realist og bare fortsette slik som nå?

Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer å prøve på å ta det videre er fordi jeg tror vi kunne passet bra sammen, basert på hvordan vi fungerer sammen nå og at vi er ganske like personighets sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...