Gå til innhold

Spille spill i 16:9 på 16:10 skjerm - ATI gpu

^fmj

Anbefalte innlegg

Skjermkort: ATI Radeon 4850

Skjerm: Samsung T220

Ønsker å spille spill, starcraft 2 i 16:9 i stedet for 16:10. Dette var enkelt å fikse med det tidligere Nvidia-kortet jeg hadde, men jeg har så langt ikke fått dette til med ATI-kortet. Noen som vet hvordan?

Det er noe som heter GPU-scaling inne på catalyst kontrollsenteret, men etter hva jeg forstod så er det kun mulig å endre der hvis man ikke har skjermen i native-oppløsning og det er lite aktuelt. Jeg vil beholde 16:10 på skrivebordet. Default så står den på "Scale image to full panel size", men det er grået ut selv om jeg huker av for "enable".

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selg ATI-kortet og kjøp Nvidia , så slipper du andre driver-problemer også.

For et idiotisk forslag, AMD har for tida meget gode drivere som slår Nvidias på flere punkter. Særlig da flerskjermsoppsett. Driverne de siste månedene har vært meget stabile og kommer med oppdateringer ofte, i motsetning til Nvidia som kommer ca hver tredje måned med oppdaterte drivere som heller ikke alltid fikser problemene.

AMD support: Unable to set GPU Scaling

GPU scaling options locked

You need to change to a resolution that is not native then you must select the gpu scaling option you want. Now after you select the option you want you can change back to your native resolution. Yes, very stupid of AMD to limit gpu scaling options when at native resolutions, but oh well. Should work for you.

Dette problemet har jeg også hørt nevnt før, men jeg har aldri brydd meg om det, da jeg heller spiller på full oppløsning enn å skru ned grafikkinnstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...