Gå til innhold

har et 3 år gammelt 9800 GTX, skifte?

Tozy

Anbefalte innlegg

Hei Her er problemet jeg har han som svarte på innlegget mente at skjermkortet kanskje har sine siste dager, dette skjedde når jeg innstalerte driveren til skjermkortet. Jeg så litt rundt på komplett etter nye skjermkort, har ikke lyst til å gå ut med mer enn 500,- å regner med jeg får et bedre skjermkort enn hva jeg har nå igomed at det er 3 år gammelt.

Noen som har litt peiling som kan anbefale et som er bedre/like bra for rundt den prisen?

-gjerne Geforce igjen, men har lest litt rundt å Radeon HD vinner alle kåringer. Regner med det er bare å ta ut det gamle og sette inn det nye innstallere driver å alt fungerer fint igjen?

TAKK FOR SVAR! :)

Endret av Tozy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke noe bedre enn et 9800GTX til 500 kroner.

Den dårlige nyheten er at skjermkortet muligens tar kvelden dersom du ser flimring og rare farger på skjermen.

Den gode nyheten er at man har 5 års reklamasjonsrett på slike datakomponenter. Det varierer selvsagt litt hvilke datakomponenter som har 5 år og hvilke som har 2, men en komponent som koster tusenvis av kroner da den var ny, må sies å kunne vare i rundt 5 år. Sendt derfor mail til butikken der du kjøpte kortet og si at du ønsker å kjøre REKLAMASJON på kortet. Prøver de seg på garanti, så vær fast på reklamasjon. Du har krav på tilsvarende vare, eller heving av kjøp dersom de ikke klarer omlevering eller reparasjon på 2 forsøk av samme feil.

Du kan også prøve å fjerne driveren helt, oppdatere chipset drivere og lignende og innstallere driveren fra scratch.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

REKLAMASJON

Jeg regner med at jeg må betale for at de skal feilsøke kortet? er veldig rart at Grafikkdrivern blir installert men de andre 3 tingene ikke ble det.

får jeg et bedre kort til under 1000,- da?

Lenke til kommentar

Jeg kan dele min erfaring med komplett ang skjermkort.

Jeg sendte mail til komplett med at skjermkortet ikke funket, dem sendte meg en e-post som jeg måtte skrive ut og klistre på pakken samt legge noe papir inni eska med skjermkortet. Der måtte jeg skrive om jeg ville ha ny eller pengene tilbake. Hvis det visste seg at det ikke var noe feil med skjermkortet allikavell så måtte jeg betale en viss sum for feilsøking. Men skjermkortet var defekt og jeg fikk en ny i posten noen dager etter jeg sendte.

Jeg husker ikke om jeg måtte betale portoen selv, mest sannsynlig gjorde jeg det.

Nå skal det nevnes at skjermkortet var vell 2 år gammel samt at jeg kjøpte det som demovare, så jeg fikk et ganske bra skjermkort tilbake :thumbup:

Komplett har service!

Lenke til kommentar

Jeg kan dele min erfaring med komplett ang skjermkort.

Jeg sendte mail til komplett med at skjermkortet ikke funket, dem sendte meg en e-post som jeg måtte skrive ut og klistre på pakken samt legge noe papir inni eska med skjermkortet. Der måtte jeg skrive om jeg ville ha ny eller pengene tilbake. Hvis det visste seg at det ikke var noe feil med skjermkortet allikavell så måtte jeg betale en viss sum for feilsøking. Men skjermkortet var defekt og jeg fikk en ny i posten noen dager etter jeg sendte.

Jeg husker ikke om jeg måtte betale portoen selv, mest sannsynlig gjorde jeg det.

Nå skal det nevnes at skjermkortet var vell 2 år gammel samt at jeg kjøpte det som demovare, så jeg fikk et ganske bra skjermkort tilbake :thumbup:

Komplett har service!

hehe, jeg kjøpte på Datakjeden, men siden jeg ikke er sikker på om det er defekt så velger jeg ikke å sende inn. Alt fungerer nå greit nå.

***Forresten et spørsmål til, når jeg prøver å starte datan så må jeg prøve i minst 5 minutter som regel, grunnen er at når jeg trykker på start knappen så kommer det BIIP BIP BIPPP, isteden for det vanlige som er bare et BIP. derfor må jeg restarte 5-6 ganger og til slutt så kommer den på, (HVA kan dette være en indikasjon på?)***

Endret av Tozy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...