Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ombygging av sub-kasse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en subkasse som jeg har planer om å bygge om.

Kassen inneholder to 12" subber. Grunnen til at den skal bygges om er at den er for bred for å passe i bagasjerommet.

Så planen er å kappe den på midten, fjerne litt, og så og sette den sammen igjen..

Noen som syntes dette høres helt idiotisk ut?

Lurer også på om noen har tips til hva som er beste måten å sette de to delene sammen igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har en subkasse som jeg har planer om å bygge om.

Kassen inneholder to 12" subber. Grunnen til at den skal bygges om er at den er for bred for å passe i bagasjerommet.

Så planen er å kappe den på midten, fjerne litt, og så og sette den sammen igjen..

Noen som syntes dette høres helt idiotisk ut?

Lurer også på om noen har tips til hva som er beste måten å sette de to delene sammen igjen?

Ved første øyekast på det du skrev så hørtes det litt idiotisk ut og kan sikkert funke, men det beste er å kjøpe ei kasse som passer i bilen din. Koster ikke så mye ;)

Lenke til kommentar

Kjøpe en kasse som passer i bilen?? Da må det da være 100ganger bedre å bygge en kasse som passer perfekt og tar minst mulig plass...??

Del kassa på midten, ta bort det du må, og sett den sammen igjen. Sponplatelim bure funke fint.

Men, er dette en lukket eller portet kasse? og blir volumet riktig til elementene når du lager kassa mindre?

Lenke til kommentar

Kjøpe en kasse som passer i bilen?? Da må det da være 100ganger bedre å bygge en kasse som passer perfekt og tar minst mulig plass...??

Del kassa på midten, ta bort det du må, og sett den sammen igjen. Sponplatelim bure funke fint.

Men, er dette en lukket eller portet kasse? og blir volumet riktig til elementene når du lager kassa mindre?

Ok, høres ut som en god plan :)

Er en lukket kasse, det med volum har jeg faktisk ikke tenkt på..

hvordan kan jeg finne ut om volumet blir for lite?

Lenke til kommentar

Du må vite hvor mye volum en slik sub skal ha, også må du måle kassa innvendig å se om det blir riktig. Bredde x høyde x dybde = volum.

Vet du ikke vet hvor stor kasse subene trenger, så skriv hvilke suber det er snakk om, så kanskje vi kan hjelpe deg ;)

Endret av cossiemk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...