Gå til innhold

hvor i Oslo kan jeg få tak i 52mm glass?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og mekker en egen DIY fokus-fix for å filme med Gopro under vann. Noen som kan tipse meg om en sjappe i Oslo hvor jeg kan få tak i en 52mm diameter rundt glass/plexi-skive? Den må være helt rund.

Dette er jo ikke store greia, så det burde jo være ganske enkelt å få tak i...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke gopro'en din vanntett ?

Problemet ved og bruke et tradisjonelt glass er at du vil få et speilbilde/gjenskinn grunnet refleksjoner i de fleste situasjoner, hva med å få tak på et Nøytralt UV-filter i rette dimensjon og bruke det.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke gopro'en din vanntett ?

Problemet ved og bruke et tradisjonelt glass er at du vil få et speilbilde/gjenskinn grunnet refleksjoner i de fleste situasjoner, hva med å få tak på et Nøytralt UV-filter i rette dimensjon og bruke det.

Joda, Gopro-boksen er vanntett til 60m, men problemet er bare at de har laget huset med en kurvet (er det egentlig et ord?? ikke flat!) linse som gjør at den sliter veldig med fokuseringen under vann. Gopro jobber visstnok med dette, men har på flere år ikke greid å redesigne huset. Derfor må man enten filme uten fokus, kjøpe diverse ferdigløsninger eller mekke litt selv. Det skal heldigvis være enkelt å fikse, man må bare få montert en flat linse ytterst, og få det tett mellom den nye og gamle linsa.

Jeg har kjøpt noen kinesiske nesten gratis UV-filtre som jeg kan bruke ja. Problemet er bare at jeg sliter voldsomt med å få løsnet glasset i filteret fra den sorte ramma uten å knuse det. Overraskende god kvalitet til billig kinesisk dritt!

Lenke til kommentar

Er et standard UV-filter kraftig nok til å tåle trykket så dypt du skal bruke det, tro?

Vet ikke, men om det skulle sprekke så er det jo ikke verre enn at huset inni fortsatt er vanntett. Jeg tenkte å lage en slags skru-fast-løsning med to billige makroring-adaptere med gjenger, så glasset kan byttes enkelt ved behov. Men burde vel spørre litt for å få tak i et glass som burde holde.

Har sett på den ja, men jeg tenkte å mekke en billigere løsning selv. Fritt etter denne modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...