Gå til innhold

Beskriv ditt drømme-RPG spill!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, men hva synes du er styrker og svakheter med dette spillet? Hva er det som gjør at du synes det er så bra? Og er det ingenting du ville forbedret?

 

Bedre script ("this guy are sick") og penere karaktermodeller, det er det jeg ville rettet på. Begge deler vil naturligvis bli rettet på i en eventuell remake, som det er blitt mast så mye om at jeg ville blitt overrasket om den ikke er på trappene i løpet av de nærmeste årene.

 

Men dette er skjønnhetsfeil. Generelt er FFVII det spillet der hvert eneste aspekt klaffet med mine preferanser, det være gameplay, musikk, historie, design etc. De fleste spill er mer 50/50 for min del, der jeg holder ut med visse aspekter fordi jeg setter pris på andre.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at alle som liker FF og ikke har spilt FFVI burde benytte seg av det tilbudet, selv om jeg foretrekker VII pga. materia-systemet og hvordan antagonisten er bedre utviklet.

 

Fikk et innfall når jeg så en episode Game of Thrones forleden...En liten ekstra detalj jeg kunne tenkt meg er våpens evne til å takle rustning. En tynn sigd eller en kårde, vil nok ikke gjøre samme nytte som en stridshammer hvis den treffer en brystplate. - Kjekk nyanse å få med seg det der :)

 

Dette er noe alle burde få med seg innen både film- og spillbransjen. Jeg er så utrolig lei av å se sverd skjære gjennom brystplater av stål som om det var papp, da må det i så fall "forklares" med at sverdet er magisk eller noe lignende. Som et eksempel kan man ta en titt på introen til Assassin's Creed: Brotherhood. Utrolig mye pen rustning i den introen, men de er tydeligvis bare til pynt for selv piler går tvers igjennom.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at alle som liker FF og ikke har spilt FFVI burde benytte seg av det tilbudet, selv om jeg foretrekker VII pga. materia-systemet og hvordan antagonisten er bedre utviklet.

 

Fikk et innfall når jeg så en episode Game of Thrones forleden...En liten ekstra detalj jeg kunne tenkt meg er våpens evne til å takle rustning. En tynn sigd eller en kårde, vil nok ikke gjøre samme nytte som en stridshammer hvis den treffer en brystplate. - Kjekk nyanse å få med seg det der :)

 

Dette er noe alle burde få med seg innen både film- og spillbransjen. Jeg er så utrolig lei av å se sverd skjære gjennom brystplater av stål som om det var papp, da må det i så fall "forklares" med at sverdet er magisk eller noe lignende. Som et eksempel kan man ta en titt på introen til Assassin's Creed: Brotherhood. Utrolig mye pen rustning i den introen, men de er tydeligvis bare til pynt for selv piler går tvers igjennom.

Mm...som tidligere nevnt begynner jeg også å se meg lei av at man dreper noen momentant av å skyte/slå/stikke dem nok ganger i en fot eller hånd, samt at de ikke har lagt inn mer realistiske sårskader og avrevne lemmer (hvis de allikevel regner med at spillet skal få 18 års aldersgrense, hvorfor la detaljene utebli???)

Lenke til kommentar

Har alltid drømt om et Viking-rpg. Gjerne et MMO, i et mer eller mindre identisk vestlands-landskap. Det skulle vært sandbox (aka Darkfall Online, Oblivion etc). Det burde også hatt stor vekt på internasjonal handel og plyndring i form av handelsposter og raids.

Et realistisk combat-system hadde også vært et pluss, noe ala. det i Demon's Souls (- overdrevne våpen etc.)

 

Startet opp igjen AoC her om dagen for å prøve litt igjen med F2P da jeg kom på denne gamle visjonen min om et rpg i norsk vikingtid. Startet derfor en barbarian for å få litt vikingfølelse :D

 

AoC virker forresten veldig velpolert nå. De har gjort en strålende jobb med den nye spill-motoren. Så anbefaler en test for både gamle avhoppere og for de som aldri har prøvd =)

Lenke til kommentar

Uff, dette blir vanskelig :p. Jeg vet ikke helt, sånn ærlig talt. Enkelte dager vil jeg beskrive mitt drømme-RPG spill noe ala Lost Odyssey, men med noen endringer som innenfor skill/magic. Det vil si mer frihet til å velge hvilken som helst character til å være Healer/DPS Mage/Tank (med sverd) osv. Samtidig klarer jeg ikke bestemme meg om jeg vil ha "old school" eller "futuristisk" gameplay ala Resonance of Fate (Pistol/Gevær) eller Star Ocean ("Lightsaber").

 

Andre dager vil jeg ha mer Action RPG hvor jeg styrer kun 1 character og kan bevege meg fritt rundt hele tiden (også under fight), slik som Yz serien/"Tales of" serien. Men en viktig ting for meg er at det må spilles uansett i 3rd person, ikke slik som Elder Scroll/Fallout serien, (Ikke ment som kritikk) :). Problemet med spillene jeg forestiller meg er at det meste ikke er mulig å gjøre (virker det som) i dagens spill og dette innebærer "hastighet/speed" :D Jeg er veldig spent på Final Fantasy Versus XIII, da jeg så gameplay klipp av at man kan teleportere/"forflytte" seg superraskt, men hvordan dette vil bli utført er fortsatt ukjent :).

 

Anime/Manga :p Her er det også utrolig mye for meg som jeg gjerne vil se i "spillform", men som jeg ikke klarer å bestemme meg for hvordan de skal spilles: Action RPG eller Tactical RPG evt Rougelike/Dungeon Crawler.

 

Kamper utført med sverd (3rd person) føler jeg også burde fått en oppgradering iden grad at men treffer sverdet til motstanderen oftere når begge svinger sverdet samtidig, for jeg syns det er så tåpelig at dette kun skjer når man faktisk holder inne "block" knappen. Men dette gjelder også rene slossespill ala Tekken osv. Hadde vært morro med ett skikkelig dynamisk fightingspill.

 

Merk at dette er hovedsaklig "spillmessige" endringer, da jeg "aldri" klarer å bestemme meg for hvilken "stil" spillet skal kjøre. Det er også verdt å nevne at en det finnes noen spill fra anime serier jeg har sett og liker, men stilen/gameplayet spillet kom ut med var ikke slik jeg ønsket. Hadde virkelig satt pris på flere spill av animeserier :D (KHR, Kenichi, Ippo, Pokemon "MMO", Darker Than Black, FMA).

Lenke til kommentar

Skal vi se. Setting og tema fra første Deus Ex (jeg digger konspirasjonsteorier), i en stor verden som oblivion. Og musikken fra Halo. Men det må ha med musikken fra det første Deus Ex, hvor man må rømme etter å møtet med broren i byen. Husker at det var helt magisk å bevege seg på hustakene samtidig som man første ulike taktikker for å ta ut fienden. Og musikken var utrolig stemningsfull.

Lenke til kommentar

I singleplayer-sammenheng kan jeg tenke meg en rekke spennende konsepter son kunne vært "Verdens beste RPG ", men de ville ikke latt seg kombinere i en tittel.

 

Jeg har derimot en pipedream i forhold til MMO-sjangeren: Utvikleren supplerer en enorm, multikontinental verden (alt foregår på en server); råmaterialer i verdenen, et valutasystem, karakterskapning basert på valgte karakterferdigheter snarere enn nivåer, og det rent mekaniske i forhold til et player-skill-avhengig, nokså fast-paced system for middelalder-kamp, gjerne i førsteperson; og en mekanisme for å la grupperinger ta kontroll over territorier uten å våre avhengig av forhåndsbygde strukturer.

 

Så er det opp til spillerne å skape historien(e) i verdenen, ved at hele økonomien, kriger, slag, faksjoner og nasjoner - mer eller mindre alt - er fullstendig i deres hender. Siden det er (litt) fantasy, og et slags endgame hadde vært kjekt, kunne man også spredt et gitt antall unike, magiske gjenstander i verdenen - våpen, rustninger, eller f.eks. gjenstander som gir karakteren som bærer den tilgang på magi. De må være overpowered by design, for å gå den ønskede effekten på økonomi og krigstilløp. For å unngå opphopning av makt, ville disse vært lootable av andre om en døde, i motsetning til generiske, spillerproduserte gjenstander.

 

Det siste, sammen med det lettfattelige og kinetiske (jeg elsker buzzwords) kampsystemet, tror jeg ville senket inngangsterskelen for nye/uerfarne spillere i forhold til dagens sandkassetitler som Eve og Darkfall. Eller kanskje det hadde floppet fullstendig - jeg hadde iallefall likt å prøve det. :)

Lenke til kommentar

Har alltid drømt om et Viking-rpg. Gjerne et MMO, i et mer eller mindre identisk vestlands-landskap. Det skulle vært sandbox (aka Darkfall Online, Oblivion etc). Det burde også hatt stor vekt på internasjonal handel og plyndring i form av handelsposter og raids.

Et realistisk combat-system hadde også vært et pluss, noe ala. det i Demon's Souls (- overdrevne våpen etc.)

 

Dette er en kjempeidé. Jeg har også vært inne på tanken om MMOer som kullkaster fantasy og i stedet forsøker å gjenskape en del av verden i en bestemt historisk periode. Tidlig middelalder ville vært ideell fordi det er en såpass kaotisk periode med masse action og fargerike aktører som vikingene, det arabiske kalifatet og sentralasiatiske nomadefolk. I tillegg er det så få kilder at det er masse rom for at utviklerne kan bruke fantasien uten at noen kan påstå at de er på jordet (sålenge de styrer unna hjelmer med horn).

Lenke til kommentar

Har alltid drømt om et Viking-rpg. Gjerne et MMO, i et mer eller mindre identisk vestlands-landskap. Det skulle vært sandbox (aka Darkfall Online, Oblivion etc). Det burde også hatt stor vekt på internasjonal handel og plyndring i form av handelsposter og raids.

Et realistisk combat-system hadde også vært et pluss, noe ala. det i Demon's Souls (- overdrevne våpen etc.)

 

Dette er en kjempeidé. Jeg har også vært inne på tanken om MMOer som kullkaster fantasy og i stedet forsøker å gjenskape en del av verden i en bestemt historisk periode. Tidlig middelalder ville vært ideell fordi det er en såpass kaotisk periode med masse action og fargerike aktører som vikingene, det arabiske kalifatet og sentralasiatiske nomadefolk. I tillegg er det så få kilder at det er masse rom for at utviklerne kan bruke fantasien uten at noen kan påstå at de er på jordet (sålenge de styrer unna hjelmer med horn).

Selv om ikke settingen er det viktigste for meg, er jeg helt enig i at dette høres bra ut. Plyndring og samling/bedring av party i Mount & Blade er EKSTREMT vanedannende, belønnende og gøy.

 

Mer av dette, mindre av "ensom mann redder verden" ,og ikke minst: "ensom mann redder verden, uten egentlige konsekvenser/omveltninger for/i verden"

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en Minecraft, Dead Rising 2 og Fallout 3 miks i urbane omgivelser.

 

Altså:

- Minecraft med tanke på innsamling av materiale, og deretter konstruksjon av safehouse.

- Dead Rising 2 på grunn av store mengder zombier, pluss mange kule våpenkombinasjoner.

- Fallout 3 for sine dystre omgivelser, kameravinkel, inventarsystem, og NPC.

 

Plassér disse oppskriftene i en stor, åpen by ett par år etter zombieapokalypsen, så har jeg mitt drømme-RPG spill.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hmm Old thred men fristende, Jeg ville tatt Dragon transformation fra Breath of fire 4 i FF 10 sitt kampsystem + lvl system og FF 6 blandet med FF 9 magien til de andre heltene alt mikset i FF 13 Versus i virkelig verden med samme historie som FF 6-7 eller 9 ,

 

Man starter i en liten village svak og liten hukommelse så blir man etter 10 timer kjørt til hoved byen

 

(se for deg en savana nesten ørken hvor du kjører inn i byen som er langt borte, FF Versus kan man kjøre bil.)

hvor styrken til hovedpersonen eller en annen blir oppdaget, og da får man halve verden etter seg og må rømme fra byen etter 5 timers playtime,

 

Eller du får hjelp fra hele byen og må ta en veldig STOR alliance eller monster del av verden.

 

Sigh har så kort tid kunne skrevet mye mere , men det hadde vert så digg visst man startet sån i FF 13 Versus siden man kan kjøre bil og spillet er full verden med en stor city,

Nå er jeg mest ute etter historie grafikk og kampsystemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...