Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Uren hud/ansikt: Ansiktet er mørkere enn resten av kroppen (MED BILDER)

CrimsoN94

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 17 år gammel og kommer fra Sri Lanka. Jeg har spilt mye fotball, de siste årene har gjort til at jeg har blitt mørkere i huden. Det ekke det at jeg "hater" hudfargen min, men jeg hadde en mye mer lysere hudfarge.

Har hørt at man skal bruke solkrem og blabalbal, men jeg vil ha min orginale hudfarge tilbake. Har den siste uka prøvd lemon på fjeset for å "bleke" den.

Nordmenn som blir brune, får sin orginale farge tilbake senere, men jeg som er fra Sør-Asia har kke fått det tilbake. Ikke i vintertiden da det var lite med sol også, var ikke så mye ute da heller.

Skal reise til Sri Lanka, skal bruke solkrem osv der. Men HVORDAN kan jeg få en litt mer lysere hudfarge og bedre hud på ansiktet og nakken, samme farge som resten av kroppen.. Har litt kviser her og der, svarte prikker på nesa osv, må få en mye renere hud.

Er det vanlig at menn bruker ansikstvask for huden?

HVORDAN? Reiser veldig snart, derfor.

Endret av CrimsoN94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke spesielt vanlig at menn bruker ansiktsvask, men det er vel mer at vi ikke vet vårt eget beste ;) Men det blir stadig mer normalt blant "urbane" menn...

Når det gjelder fargen så vil nok også din gå tilbake til eller nærmere din opprinnelige farge hvis du holder deg ute av solen, det tar bare litt lenger tid.

Når det gjelder hudfargen på nakke/ansikt vs kroppen så vil man stort sett være mørkere i de førstnevnte grunnet soleksponeringen, så det er ikke stort man får gjort med det. Hudbleking anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har litt uren hud. Stå ute av sola? Jeg har vært ute av sola i hvertfall halvt år, i vinter latså. Ikke mye sol da, var ikke noe "hvitere da".

Jeg ser at nordmenn blir brune også får sin orginale farge tilbake fort.

Hvorfor får jeg ikke det? Kan jeg "bleke" ansiktet mitt med lemon? Jeg har gjort det å i et par dager, ser ikke noe forskjell egentlig. Kanskje det bare blir verre.

Si meg noen gode produkter jeg skal bruke til huden/ansiktet? God såpe?

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt vanlig at menn bruker ansiktsvask, m

Jeg bruker en mild ansiktsvask (organisk uten kjemikalier) hver dag, ansiktsskrubb ca 1-2 gang i uka og ansiktsmaske 1 gang hver andre uke. I tillegg bruker jeg nesestrips ca en gang i maaneden.

Jeg renser også huden med rensemelk hver eneste dag, setter så toner på og deretter hudkrem.

Lenke til kommentar

Bør jeg bruke ProActive? Hvilket produkt anbefaler dere. Jeg vil helst ha noe naturlig kanskje det er best?

Nei. Begynner du med ProActive kan du aldri slutte.

Har også lest erfaringer fra folk som har fått huden ødelagt av produktet, så det passer ikke alle.

Hvilket produkt anbefaler du da?

Lenke til kommentar

Hvilket produkt anbefaler du da?

For å være ærlig så har jeg aldri hatt problemhud og har derfor ikke måtte se etter diverse produkter. Mitt råd er å bare vaske fjeset titt og ofte, med kun vann. Såpe tørker ut huden, og det gjør gjerne også produkter som skal hjelpe på problemhud (dette vet jeg da jeg har venner som sliter med uren hud).

Lenke til kommentar

Det finnes en myriader av produkter for både tørr, oljete og blandede hudtyper. Ikke alle fungerer til alle hudtyper. Noen er mere oljete, andre mere vannbaserte osv osv.

Det du kan snakke med heter dermatolog. Det finnes flere shops i norge som dreier seg rundt hudpleie. Disse vil også kunne veilede deg til de riktige produktene.

Snakk med en hudpleier som du kommer overens med,

ev. sett deg ned og tenk godt over hvilken hudtype du har, søk deg opp og lær.

Når det kommer til akkurat hvorfor du er mørkere i fjeset enn den øvrige kropp, så trenger du ingen dermatolog til å forklares. Det kommer av solskinn, rett og slett. Du er blitt sommerbrun. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det finnes en myriader av produkter for både tørr, oljete og blandede hudtyper. Ikke alle fungerer til alle hudtyper. Noen er mere oljete, andre mere vannbaserte osv osv.

Det du kan snakke med heter dermatolog. Det finnes flere shops i norge som dreier seg rundt hudpleie. Disse vil også kunne veilede deg til de riktige produktene.

Snakk med en hudpleier som du kommer overens med,

ev. sett deg ned og tenk godt over hvilken hudtype du har, søk deg opp og lær.

Når det kommer til akkurat hvorfor du er mørkere i fjeset enn den øvrige kropp, så trenger du ingen dermatolog til å forklares. Det kommer av solskinn, rett og slett. Du er blitt sommerbrun. :thumbup:

Hvis jeg passer på å bruke solkrem osv denne sommeren og neste vinter med å bruke kuldekrem, vil jeg da bli lysere i huden garantert? Til min opprinnelige farge som på brystkassa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...