Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er et bra snitt å komme ut med i 10.klasse?

Anbefalte innlegg

Men jeg sier ikke at T1 matte var vannskelig(eller jo var vannskelig, men ble intressert i det), vi hadde det på sommerskolen..ble faktisk veldig intressert i det. Syns Ungdomskole matte er no dritt..vi har flere temaer på samme tid, noe som skaper forvirringer !! Derfor sliter jeg også med motivasjon til å drive med Ungskole matte.

GÅR I 9. VIS NOEN LURTE

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er ferdig med skolegangen vil du angre hvis du ikke gjorde ditt beste. Hvis du har tenkt å slappe av litt fordi du ikke trenger så veldig bra karakterer risikerer du å falle av og gjøre det kjempedårlig. Siste året på ungdomsskolen er skikkelig slitsomt og vanskelig å hente seg inn igjen om man havner på skråplanet.

Uansett vil all "ekstra" lærdom komme med i det voksne liv, og da betyr lærdommen mer enn hva karrakteren du fikk. Så glem karrakterene og tenk på å få mest mulig ut av skolen. Skolen er veien til rikdom om du utnytter den....

Lenke til kommentar

^ Hehe, I know, men gidder ikke å gå et helt å her i Bergen og håpe på at jeg får A på alle eksamenene. I det siste har det også vært veldig mye tull her - kun 0,8 av alle studentene fikk A på eksamen, som er... en person.

I know, min eks-kone er veldig glad for det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Det kommer veldig an på hvor du bor, og hvor mange skoler du kan velge mellom.

Studiespesialisering vil ha flest seriøse elever, da det er mye teori. Men det finnes også useriøse elever her, så jeg ville søkt på en skole med over 4,5 i snitt for studiespesialisering, for å havne i en god gruppe med seriøse, men ikke nerdete elever.

Noen skoler er også kjent for å være veldig seriøse...

Lenke til kommentar

For å gå på NHH kan man ikke kun ha tatt P-matte, for å si det sånn, men det ante jo ikke jeg.

Så vidt jeg har forstått kan du ta opp fag som er obligatoriske for studiet du skal inn på, og fremdeles ha førstegangsvitnemål. Hør med rådgiver på skolen?

Lenke til kommentar

Søk på en skole med dårlig snitt! = enklere å bli den beste i klassen = bedre karakterer :p

Problemet her er at det dårlige snittet kan være relatert til lærere på skolen eller miljøt; du kan risikere å ikke prestere så godt som du kunne ha gjort.

Lenke til kommentar

Hvis du vil, så kan jeg garantere at du klarer det! Alle har noen fag de ikke tar så lett, og her kreves det mye jobbing for en god karakter. Du nevner at du sliter med norsken, og det gjorde jeg også. I begynnelsen på ungdomsskolen lå jeg på svak 3, men jeg gikk ut med 6 i norsk med samme lærer. Så vil du nok, så klarer du det.

Angående vgs: Det er ikke vanskelig å få fem i de aller fleste fag hvis du jobber hardt og strukturert hver dag/flere dager i uken. Lykke til!;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

4,5 er et fint "minste"snitt på en skole. (Altså at den siste personen som kom inn hadde 4,5). De med rundt 4,5-4,8 i snitt er etter mine erfaringer smart, men ikke "nerdete". Det vil være et godt arbeidsmiljø, men samtidig vil det være et godt sosialt miljø. Det er min teori i hvert fall! Haha :)

Men så lenge det er et snitt over 4 vil jeg tro de fleste er arbeidsvillig.

Lenke til kommentar

^ Vet ikke helt om jeg kan svare deg så godt på dette, i og med at språk alltid har falt naturlig for meg, but I'll try: Språk er egentlig ikke så vanskelig hvis du bare tenker over hva du skriver i stedet for å sitte med tankene andre steder samtidig som du skriver en norskstil. Ta visse "forhåndsregler" som f.eks:

- Si setningene i hodet ditt gjentatte ganger. Hvor er det naturlige pauser? Hadde setningen gitt mening alene, eller må du ha med en leddsetning?

- Prøv å variere fortellermåtene. Det å ha en god fortelling er halve karakteren. (Når det gjelder noveller.)

- Når du har fått tilbake en stil, se nøye gjennom hva dine vanligste feil er, og konsentrer deg om å rette disse.

Etter mine erfaringer, så lenge du får gode resultater på stilene spiller det ikke så stor rolle hvor mye du jobber i timene og sånt Så jobb godt, både forhåndsarbeid, "hoved"arbeid, og etterarbeid, så trenger du ikke slite deg ut ellers.

Endret av Krissto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...