Gå til innhold

Trenger hjelp med jobbsøknad!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal søke stilling som deltidsansatt i dagligvarebutikk og DNA(skobutikk).

Jeg har laget et utkast, legg igjen kommentarer! Ikke spar på kruttet :D

Må ha hjelp så fort som mulig, søknaden skal inn på onsdag 29.06.11

Søknadsskjema til dagligvarebutikk:

Ola Nordmann

Nordmanssgate 16

5000 Oslo

45000010

[email protected]

Safari Oslo Senter

Boks 168 Oslo

5886 Oslo

Søknad på stilling som butikkmedarbeider deltid, Safari Oslo Senter

Jeg viser til kontakt med daglig leder 27.06.11 vedrørende mulighet for deltidsstilling.

Jeg er 20 år, bosatt i ***** og har generell studiekompetanse.

Jeg søker om en deltidsstilling ved siden av studiene. Jeg anser meg selv som en høflig, utadvendt person som liker å omgås andre mennesker.

Jeg håper på å høre fra Dem.

Med vennlig hilsen

Ola Nordmann

Søknadsskjema til DNA:

Ola Nordmann

Nordmanssgate 16

5000 Oslo

45000010

[email protected]

DNA Oslo Storsenter

Oslogaten 1337

6013 Oslo

Søknad på stilling som butikkmedarbeider deltid, DNA Bergen Storsenter

Jeg viser til kontakt med butikken 27.06.11 vedrørende mulighet for deltiddsstilling. Jeg er 20 år, fra ***** og har generell studiekompetanse.

Jeg søker en deltidssstilling ved siden av studienene. Jeg anser meg selv som en høflig og utadvendt person, som liker å omgås andre mennesker. Jeg er genuint interessert i klær og mote, derfor vil denne jobben passe perfekt for meg.

Håper på å høre fra Dem.

Med vennlig hilsen

Ola Nordmann

Hvordan ser dette ut? Det skal vel gå greit å få stillingen i dagligvarebutikken?

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns egentlig de var ganske dølle, begge to. Det er en selvfølge at du er utadvendt, imøtekommende og høflig om du skal jobbe i butikk, så det du egentlig skriver er at du er interessert i å jobbe der.

Hvem er du som person? Hvilke kvaliteter har du som arbeidsgiver bør verdsette? Er du punktlig, tar du initiativ, er du ryddig, gjør du det lille ekstra for kunder? Har du interesser utenom jobben (bortsett fra å se film, henge med venner og høre på musikk)? Mange interesser/hobbyer kan la seg overføre til jobben, f.eks. fotografering, grafisk design, etc.

Du trenger ikke å skrive en avhandling om deg selv, men litt mer substans trenger du i søknadene. Hadde jeg fått en slik søknad, hadde den gått i bosset med mindre jeg var helt desperat. Den sier ingenting om deg som person, bortsett fra at du ikke kan skrive en jobbsøknad, og dermed at du ikke gir 110% i det du begir deg ut på.

Lenke til kommentar

Takk for svar, Psilocybe. Godt å høre at du er positiv :)

Skal ikke legge skjul på at jeg ikke er en mester på å skrive jobbsøknad. Dette er min aller første. Har funnet en mal på internett som jeg har fulgt. Jeg ser ikke hvordan grafisk design eller å ha dykking som hobby skal ha noen innvirkning på om jeg får jobben eller ikke?

Har spurt foreldra mine som har grei erfaring med jobbsøknader og cv'er og dem sier at hobbyer ikke har noen som helst innvirkning på om jeg får jobben eller ikke.

Begir meg ikke 110% på det jeg gir meg ut på? Jeg har gått rundt i flere timer og spurt forskjellige butikker om deltidsstillinger. De aller fleste sitter bare på rævva og sender ut søknader. Jeg vil virkelig ha en deltidsjobb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...