Playron Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Hello. Hvis jeg kjøper denne adapteren: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kontrollere/USB/PCI-Express/ASUS-U3S6-USB-30--SATA3-Adapter-PCI-Ex4,-2xUSB30,-2xSATA3-40930.aspx Vil jeg da ha muligheten til å kjøre ssd som støtter sata 3, for fult? Problemet er at hovedkortet mitt ikke støtter mer enn sata 2! Kan jeg kjøpe dette kortet å koble en vertex 3, og deretter få sata 3 6gb/s hastigheter? Takker for svar! Playron Endret 27. juni 2011 av Playron Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Du får desverre ikkje utnyttet vertex 3 fullt ut med den kontrolleren. Man får vel ca 400MB/s med denne etter det jeg kan huske. Man får som regel det man betaler for Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Spørs vel også om man kan boote fra SSD med slik kort? Har noen erfaringer? Jeg mistenker man trenger å koble til hovedkortet for booting. Om man ikke har CD/USB minnepenn tilgjengelig. Uansett, så burde Sata 300 holde om man ikke er veldig kresen, jeg syns min vertex 2 SSD duger, hadde ikke gjort noe med Vertex 3 men jeg hadde nok heller gått for 250 GB SSD med sata 300 en 120 GB med sata 3 hvis prisen var det samme. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 boote fra harddiskkontroller er INGEN problem Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 er ikke 400MB/s normalt med vertex 3? Jeg får en ca 200 MB/s på vertex 2 (Sata 300) så jeg syns det ikke er så dårlig resultat. Men kan jo være andre som har andre erfaringer. Uansett hvis maskinen bruker et eldre hovedkort så kan man vurdere nytt hovedkort hvis man har retail lisens av windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå