vikingkylling Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Kall meg gjerne bortkjemt, men jeg har alltid synes alt under 7 er dårlig, Hvordan kan 6.9 være dårlig og 7 bra? Det er 0.1 i forskjell? Eller for å ta prosenter er det 1% mellom bra og dårlig. Jeg bruker heller skjønn. Hadde Mercenaries ikke hatt folk fra Resident Evil hadde jeg ikke vært så interessert, men jeg er en stor fan av RE, derfor blir det kjøp her. Og btw for de som mener det ikke er noe gameplay: Det er 30 missions og åtte folk. La oss si vi bruker fem minutter pr karakter pr mission i gjennomsnitt. 30 missions gange med 5 minutter blir 150 minutter, dvs to og en halv time. Gang det med tretti missions, og du blir sittende en stund. Og da har vi kun gått gjennom alle missions en gang pr karakter uten å tenke på perks, highscore osv. Så jo, regner du innhold i antall timer vil du ha en del å gjøre. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) 30 missions fordelt på 8 brett? Selv om det er mange antall timer så er det masse av det samme. Pluss at noen av oppdragene korte, iallefall de første. Se på youtube så vet du hva jeg mener. Når jeg tenker karakterskalaen min så burde det ha vært slik: Alt mindre enn 7 --> dårlig 7 - 7,9 --> Bra, men i tvil 8 - 9,4 --> Bra 9,5 - 10 --> Drit bra Ja, det må være en grunn at de ikke satt 7 istendenfor 6,9, akkurat som prisene i butikkene der 98kr egentlig skal reflektere 90kr skala enn akkurat 100kr så det virker litt billigere. Salgstriks. Det 6 tallet skal være et hint på å si "unngå spillet". EDIT: Burde også ha sagt at jeg stoler mest på Gametrailers så bruker IGN som en bekreftelse. Om det er et sprik, leser jeg flere anmeldelser. EDIT 2: HMV, et av Englands spillbutikk, vil ikke bytte inn spillet. Endret 30. juni 2011 av nKyb Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Og som sagt er det 1% som utgjør om du synes et spill er bra eller dårlig, og det pga en elelr to anmeldelser? Men samme faen, det er du som går glipp av det. Jeg kommer til å storkose meg med det i morra. Og hva så om missions er korte? Du skal være glad de har missions i det hele tatt. Hele greia handler om å spille brettene om og om igjen for best mulig highscore. Dette gjøres best ved å teste de forskjellige folkene for å finne en du liker samt prøve å finne en kombinasjon av de tredve skillsene eller perksene (hva man nå kaller dem) som passer best for deg. Vil du ha gameplay kan du sitte i månedsvis. Vil du ha historie og vanlig Resident Evil bør du spille noe annet. Dette er og blir et highscore-spill, og ikke noe annet. De har sagt det helt siden de annonserte spillet for første gang, så jeg er ærlig talt overrasket over at det er så få som har fått det med seg. Hva blir det neste? Super Mario 3D blir dårlig fordi det har med den vaskebjørndrakten fra SMB3 eller fordi det stort sett er en blanding av SM64 og Galaxy? Eller vent: Zelda: Skyward Sword får stryk fordi det bare er Twilight Princess om igjen med ny historie og Motion Plus-støtte. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det jeg vet er at jeg kan få samme opplevelse på min RE4 på Wii og RE5 på PS3. Jeg bryr meg ikke om det er historie eller ikke, The Mercenaries har alltid vært om highscore samling, og det er ikke det jeg stuser over. Det er hvordan Capcom har "kvalitetsikret" spillet, og for meg ser det uakseptabelt ut for den fulle pris. Synes din sammenligning med nye historie er litt dårlig. Nye historie er ALLTID en positiv ting, men om den er god eller dårlig er en annen sak. Ja, sammenligning med Mario spillene så har de som oftest nye brett og ikke bare en port fra forrige spill. The Mercenaries inneholder kun brettene fra RE4 og RE5, nothing new. Men for all del, jeg har ikke nektet deg om du skal skaffe det eller ikke. Sier bare at det ikke er verdt pengene. Du har alltid vært positiv til alt spillene og har så vidt hørt deg klage over 3DS spillene. Så be my guest, likssom. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Alt mindre enn 7 --> dårlig 7 - 7,9 --> Bra, men i tvil 8 - 9,4 --> Bra 9,5 - 10 --> Drit bra Ja, det må være en grunn at de ikke satt 7 istendenfor 6,9, akkurat som prisene i butikkene der 98kr egentlig skal reflektere 90kr skala enn akkurat 100kr så det virker litt billigere. Salgstriks. Det 6 tallet skal være et hint på å si "unngå spillet". Lol seriøst?...er det virkelig det du tror, eller er det noe dårlige sarkasme, trolling e.l. på ferde her? Hvis karakteren 6.9 blir gitt er det enten fordi det er gjennomsnittet av delkarakterene eller fordi anmelder synes spillet var et lite hakk for svakt til å hoppe opp på 7. Det har ingenting med at anmelder legger inn en slags skjult advarsel om at spillet suger. Nå er det jo heller ikke slik at karakteren 6.9 (eller lavere karakterer for den saks skyld) nødvendigvis er synonymt med et dårlig produkt. For meg virker det uansett veldig viljesvakt og kun gå etter karakterer når en velger ut spill til innkjøpslista. Med en så snever tankegang vil du gå glipp av mange bra spillopplevelser. Det er ihvertfall utrolig dumt å unngå et spill som en i utgangspunktet synes ser og høres bra ut pga. litt halvsvake karakterer. Endret 30. juni 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Alt mindre enn 7 --> dårlig 7 - 7,9 --> Bra, men i tvil 8 - 9,4 --> Bra 9,5 - 10 --> Drit bra Ja, det må være en grunn at de ikke satt 7 istendenfor 6,9, akkurat som prisene i butikkene der 98kr egentlig skal reflektere 90kr skala enn akkurat 100kr så det virker litt billigere. Salgstriks. Det 6 tallet skal være et hint på å si "unngå spillet". Lol seriøst?...er det virkelig det du tror, eller er det noe dårlige sarkasme, trolling e.l. på ferde her? Hvis karakteren 6.9 blir gitt er det enten fordi det er gjennomsnittet av delkarakterene eller fordi anmelder synes spillet var et lite hakk for svakt til å hoppe opp på 7. Det har ingenting med at anmelder legger inn en slags skjult advarsel om at spillet suger. Nå er det jo heller ikke slik at karakteren 6.9 (eller lavere karakterer for den saks skyld) nødvendigvis er synonymt med et dårlig produkt. For meg virker det uansett veldig viljesvakt og kun gå etter karakterer når en velger ut spill til innkjøpslista. Med en så snever tankegang vil du gå glipp av mange bra spillopplevelser. Det er ihvertfall utrolig dumt å unngå et spill som en i utgangspunktet synes ser og høres bra ut pga. litt halvsvake karakterer. Nevn en anmelder som synes 6.9 er et bra spill, så mulig jeg revurdere listen min. Hvorfor finnes det anmeldere egentlig? Jo, for å gi oss en pekepinn om det er en bra investering eller ikke. Den er som oftest den halve delen som gir meg og sikkert andre også, en god feeling om det er verdt kjøpet. Andre halvdelen er ditt syn på spillet. Innlegget over er ikke sarkasme og det er det jeg holder meg til. IGN sier: 6.0/6.5 - Okay No one should settle for "just OK." When games cost as much as they do, then it's up to publishers to deliver some bang for our buck. And while this game is passable, it's probably only worth a rental. De sier selv at det er ikke verdt den fulle prisen og det er jeg også helt enig i. Og nei, jeg vil ikke savne dette opplevelsen fordi jeg har uttalt meg mange ganger nå at The Mercenaries også kan spilles på RE4 og RE5. Eller generelt så ville jeg ikke savnet de spillene som har fått dårlig karakter nettopp fordi det finnes andre bedre alternativer. Jeg har jo sagt selv at jeg vurderte å kjøpe spillet, men når karakteren er lav, så har jeg bestemt å ikke investere det. EDIT: Metacritics snitt av Resident Evil har gått et hakk ned. 68%. Nå vet jeg ikke om 1Up har vært altfor strengt, men jeg er fornøyd med det anmelderen har skrevet og høres veldig kjent ut fra Gametrailers og IGN. Anmelderen sa at dette spillet ikke er et ordentlig spill og selvfølgelig noe som kan diskuteres. Ellers så reflekterer karateren ganske godt hva anmelderen skrev. Endret 30. juni 2011 av nKyb Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Altså, jeg har ikke sagt noenting noe om Resident evil: merc er et bra spill som er verdt pengene eller ikke. Jeg har heller ikke snakket noe om pris. Det er bare denne holdningen til karakterer jeg er imot. Det er rett og slett for galt når spill som scorer (godt) over halvveis på en poengskala-skala nærmest automatisk blir sett på som dårlige spill. Uansett hvor dårlig et spill rangeres i pressen synes jeg alle allikevel en bør holde gluggene åpne, det kan fortsatt bli DITT yndlingsspill. Jeg håper at i framtiden blir karakterer et uglesett skjellsord slik at våre etterkommere slipper unna karakterhelvete å må begynne og tolke teksten og tenke sjæl. Nå ser jeg riktignok at du heller ikke selv har hengitt deg helt til karakter-tyranniet, men innrømmer at halve valget faktisk blir tatt av egen fri vilje. Det må dog nødvendigvis bety at selv et 6/10 spill kan være bra, og dermed blir denne merkelige karakterskalaen du forholder deg til nokså ubrukelig. Endret 30. juni 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Har man fulgt mye av poengsystemet der ute så er det slik skalaen er. Du kan for all del mene hva du vil om hvor råtten karaktersystemet er, men det er slik både Gametrailers og IGNfordeler karakterene sine. Det med pris reflekterer bare karakterutspillet fra IGN, 1UP og Gametrailers og er derfor jeg skrev det ned. Jeg har ikke nevnt noe personlig mot deg, bare at jeg forsvarer meg selv. Om det er å miste min sjanse å spille min yndlingsspill for det bare være slik. Mario har alltid vært en av mine yndlingsfigurer, men aldri kjøpt de spillene som har fått dårlig og føler ikke at jeg har gått glipp av noe. Ta f.eks Mario Party, fikk jo 8'er eller noe sånt, men etterfølgere har jo blitt dårligere og dårligere. Gikk man glipp av noe? Kanksje noe, men ikke mye. Det er ikke bare meg som deler dette poengsystemet, men også ingeniørskolene (mulige andre høyere utdanning skoler også) deler sine karakterer etter dette. Man må få minst 50% (mulig mer) riktig på eksamen for å bestå. Allikevel gir dette en E og da vil 60 gi en D. Så nei, jeg vil ikke si min karakterskala er ubrukelig, dette er bare sånn livet er og hvordan man forholder seg til deres poengsystem. Om det er tragisk så får være din mening. Endret 30. juni 2011 av nKyb Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Det jeg vet er at jeg kan få samme opplevelse på min RE4 på Wii og RE5 på PS3. Joda, men da må du for det første kjøpe minst ett av dem. Det er ille nok i seg selv, men du må i tillegg faktisk spille det også. Da betaler jeg heller med glede full pris for RE:M3D. Men for all del, jeg har ikke nektet deg om du skal skaffe det eller ikke. Sier bare at det ikke er verdt pengene. Du har alltid vært positiv til alt spillene og har så vidt hørt deg klage over 3DS spillene. Så be my guest, likssom. Det jeg ikke skjønner helt er at du er totalt uinteressert i RE:M3D, så hvorfor klager du på forumet hele tiden? Tror du Capcom leser forumer, ser at du er misfornøyd og senker prisen? Og btw, jeg er slettes ikke fornøyd med alle 3DS-spillene, bare de jeg har betalt full pris for. Splinter Cell 3D kjøpte jeg brukt på GameStop dagen før det kom ut, og det sier jo sitt. Rayman har jeg aldri vært interessert i, Nintendogs har jeg prøvd i fem minutter på den vanlige DSen før jeg gikk lei, Ghost Recon kan være ensformig og så videre. (det er likevel helt klart verdt prisen.) Endret 1. juli 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
TrulZen Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Så er det noen som har prøvd ut spillet enda? Noen anbefalinger? Klarer ikke helt å svelge den at du ikke kan slette savegame din enda. Er det virkelig sant? syns jeg hørte noe snakk om at dette var kun for US versjoner eller no:S Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Så er det noen som har prøvd ut spillet enda? Noen anbefalinger? Klarer ikke helt å svelge den at du ikke kan slette savegame din enda. Er det virkelig sant? syns jeg hørte noe snakk om at dette var kun for US versjoner eller no:S Hvis du ikke har tenkt å selge spillet er det ikke et stort problem da. Du kan jo replaye banene du alt har spilt, men du får bare ikke sletta den. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Det jeg vet er at jeg kan få samme opplevelse på min RE4 på Wii og RE5 på PS3. Joda, men da må du for det første kjøpe minst ett av dem. Det er ille nok i seg selv, men du må i tillegg faktisk spille det også. Da betaler jeg heller med glede full pris for RE:M3D. Men for all del, jeg har ikke nektet deg om du skal skaffe det eller ikke. Sier bare at det ikke er verdt pengene. Du har alltid vært positiv til alt spillene og har så vidt hørt deg klage over 3DS spillene. Så be my guest, likssom. Det jeg ikke skjønner helt er at du er totalt uinteressert i RE:M3D, så hvorfor klager du på forumet hele tiden? Tror du Capcom leser forumer, ser at du er misfornøyd og senker prisen? Og btw, jeg er slettes ikke fornøyd med alle 3DS-spillene, bare de jeg har betalt full pris for. Splinter Cell 3D kjøpte jeg brukt på GameStop dagen før det kom ut, og det sier jo sitt. Rayman har jeg aldri vært interessert i, Nintendogs har jeg prøvd i fem minutter på den vanlige DSen før jeg gikk lei, Ghost Recon kan være ensformig og så videre. (det er likevel helt klart verdt prisen.) Grunnen jeg klager hele tiden er fordi det er ikke gjort så mye jobb på 3DS spillene pluss at det fortsatt er dårlig med utvalg. Nei, forventer ikke at Capcom leser dette. De vet det sikkert allerede da mange fra NeoGaf klager på det samme. Saken er at jeg allerede har investert meg RE4 Wii og RE5 til ps3 for lenge siden. The Mercenaries er kult det, men som sagt er jeg misfornøyd med resultatet. Edit: Når jeg tenker om så vil både RE4 og RE5 muligens være lik pris som RE:M3D eller billigere. Endret 1. juli 2011 av nKyb Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Grunnen jeg klager hele tiden er fordi det er ikke gjort så mye jobb på 3DS spillene pluss at det fortsatt er dårlig med utvalg. Nei, forventer ikke at Capcom leser dette. De vet det sikkert allerede da mange fra NeoGaf klager på det samme. Saken er at jeg allerede har investert meg RE4 Wii og RE5 til ps3 for lenge siden. The Mercenaries er kult det, men som sagt er jeg misfornøyd med resultatet. Edit: Når jeg tenker om så vil både RE4 og RE5 muligens være lik pris som RE:M3D eller billigere. Hva mener du med at det er gjort liten jobb med spillene til 3DS? Mange av de jeg har spilt har vært veldig bra, både teksnisk og spillbarhet. Det er fortsatt lite utvalg, men nye spill kommer hele tiden, og mange er faktisk bra. Mercenaries var aldri ment som noe mer enn en bonus-modus til RE4, men den ble så populært at de tok den med i RE5 også. Der var den fortsatt så populært at de bestemte seg for å gi fansen en belønning ved å gi det ut som et fullverdig spill, noe jeg vil påstå de har klart med glans. Det kunne vært bedre, ja, men det kunne ha vært langt dårligere også. Jeg misliker sterkt at det kun er basert på RE4 og 5, og ville mye heller hatt et Mercenaries satt i Racoon City med zombier, lickers, hunters, kråker, hunder og hele greia. Spilte du for øvrig RE: Outbreak? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Nei, har bare spilt de med tall etter RE navnet. Og ja, nå er jeg enig med deg at det burde vært mer innhold enn det er fra RE4 og 5. Det er innholdet, kvalitet og pris som hindrer meg fra dette spillet. Det med kvalitet på 3DS spillene har jeg sikkert uttalt meg mange ganger fra andre tråder så la oss ikke gå dit igjen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Du vet vel at Outbreak er fem relativt små brett pr spill? Det første tok med under en halvtime å gå igjennom da jeg hadde gjort det noen ganger, men de siste tar to timer, pluss minus en del. Går du bare raskt igjennom dem burde det ikke ta mer enn fem, seks timer om du ikke vet hva du skal gjøre og en god del raskere når du har lært triksene. Men hva så? Det morsomme er ikke å gå raskt igjennom dem, men å spille. Outbreak-spillene hadde absurd mye å åpne opp, så var man interessert i sånt kunne man bli sittende en stund. Mercenaries 3D er mye av det samme. Missionene vil neppe ta så lang tid, men selve spillet kan være i månedsvis om man spiller for å ha det moro. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Blir litt ot, men til diskusjonen ovenfor om karaktersetting: Jeg mener man bare burde hatt tre "karakterer": "KJØP DET", "TEST DET", eller "DROPP DET". Detaljer får man finne ved å faktisk lese anmeldelsen. Med tallkarakter blir det veldig unøyaktig og lesere henger seg alt for mye opp i det. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du vet vel at Outbreak er fem relativt små brett pr spill? Det første tok med under en halvtime å gå igjennom da jeg hadde gjort det noen ganger, men de siste tar to timer, pluss minus en del. Går du bare raskt igjennom dem burde det ikke ta mer enn fem, seks timer om du ikke vet hva du skal gjøre og en god del raskere når du har lært triksene. Men hva så? Det morsomme er ikke å gå raskt igjennom dem, men å spille. Outbreak-spillene hadde absurd mye å åpne opp, så var man interessert i sånt kunne man bli sittende en stund. Mercenaries 3D er mye av det samme. Missionene vil neppe ta så lang tid, men selve spillet kan være i månedsvis om man spiller for å ha det moro. Jeg har aldri sagt at The Mercenaries er kjedelig, bare at 3DS versjonen ikke er verdt penga. Og at jeg kan få omtrent det samme opplevelse på min RE4 og 5, kanskje bedre også. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg har aldri sagt at The Mercenaries er kjedelig, bare at 3DS versjonen ikke er verdt penga. Og at jeg kan få omtrent det samme opplevelse på min RE4 og 5, kanskje bedre også. Om det er verdt pengene er vel opp til hver enkelt å bestemme, og personlig syntes jeg det helt klart er verdt hver krone. Og jada, vi kan få en lignende opplevelse på RE4 og 5. Men da må vi jo spille igjennom hele greia først, noe jeg slettes ikke er interessert i. Dessuten synes jeg Mercenaries passer mye bedre som håndholdt spill. Brettene er ganske korte, så det passer perfekt å spille på bussen, på fly og så videre når jeg bare kan spille en liten stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå