Gå til innhold

Resident Evil: The Mercenaries 3D vil ikke la deg slette savegames

Anbefalte innlegg

Det høres ut som en teit vits, men det er tilfelle. Resident Evil: The Mercenaries 3D har bare én savegame, og du får ikke lov til å slette den. Det betyr at om to personer vil spille på samme spill må de pent dele en savegame, og du får ikke slettet den om du vil starte på ny senere. Alt dette for å hindre bruktsalg. Har de gått for langt? Discuss.

http://ds.ign.com/articles/117/1179195p1.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tenkt å kjøpe spillet, men er litt usikker. Ikke pga savefilen, men jeg ser bare for meg at jeg kunne like godt spille dette på PS3, Resident Evil 5.

Savefilen er også en ulempe, gjør spillet mindre attraktiv. Blir litt morsomt for gamestop eller andre spillbutikk å selge dette spillet brukt. Jeg hadde aldri tenkt å kjøpt RE:M3D brukt pga dette.

Lenke til kommentar

Høres helt latterlig ut.

Men skal uansett ikke ha dette spillet her for fem flate øre. Virker som en nedtonet RE5, ett spill som var årets nedtur for min del ihvertfall. Gi meg ett skikkelig RE spill og jeg betaler gledelig :)

Kanskje Revelations vil være redningen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

RE: M3D har ingenting med Resident Evil å gjøre. Greit nok er det karakterer fra RE og brett fra RE4 og 5, men det er også alt. Det kunne like gjerne ha vært Metal Gear Solid eller en hvilken som helst annen actionserie. Hehe poenget er at Mercs-moden i RE4 var så populær at den ble med i RE5 før den dukket opp som fullverdig spill i RE:M3D. Hele poenget med spillet er å skyte fiender på en kort tidsfrist for å få mest mulig poeng. Det er bare åtte baner (med natt og dag, riktignok) og null historie, så spiller du for å se brettene vil du gå lei rimelig fort. Alt handler om highscore. Men det gjør jo spill som Pac-Man, Donkey Kong osv også. :) Og ikke glem t R:M3D vil ha en demo av Revelations inkludert. ;)

Men det blir litt off-topic. Jeg hater at de ikke lar oss slette savefilen og vurderer å boikotte hele greia til de kommer med en patch som lar oss spille som vi selv vil. At de taper noen kroner på bruktmarkedet gir jeg faen i. Det handler om å støtte kundene, ikke pengesekken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

SKal dette være et full-pris spill? Ser for meg dette er som en slags grafikk demo omtrent. er vel ikke lange spillet?

Lenke til kommentar

Spiller du det kun for å gå gjennom brettene tar det ikke lang tid, nei. Men hele poenget er å få best mulig highscore. Den kan også postes online, så du blir aldri ferdig om du vil på førsteplass. Og ja, det er et fullprisspill og verdt hver eneste krone for oss som liker sånne spill. Og siden det ble laget fordi Mercs-moden i RE4 og 5 ble så populær er det en del, for å si det mildt. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Har spilt Mercenaires på RE 4 og RE 5, så vet hva det går ut på. Bare lurte siden det vil ha ræv holdbarhet med mindre de har mange brett og challanges med "trpohies" etc. Da burde man kunne spille som alle charcters i serien, "Tofu" fra 2ern osv og ha maaaasse unlockables. I tillegg ha samme upgrade system på våpen osv som i 4 og 5.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere i posten er det kun åtte brett, skjønt med natt og dag. Det er åtte karakterer (Chris Redfield og Jill Valentine er de eneste du har fra start, og resten må låses opp) som har forskjellige våpen og spillestil. I tillegg kan du velge tre av i alt 30 skills for å forbedre karakteren enda mer. Vil du kun gå gjennom brettene blir du fort ferdig, men vil du perfeksjonere alle karakterene på alle brettene og få best mulig highscore kan du sitte i månedsvis.

Edit: Jeg kan ta alle karakterene i en spoiler:

Chris Redfield

Jill Valentine

Claire Redfield

Rebecca Chambers

Barry Burton

Jack Krauser

Hunk

Albert Wesker

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Capcom gir frustrerte 3DS-eiere enda en grunn til å droppe deres overprisede spill? Gleder meg til å se dem argumentere med dette spillets dårlige salg når de skal "legitimere" at de ikke kan konkurrere med Nintendo på Nintendo-konsoller.

Lenke til kommentar

ign.com gir det dårlig kritikk fordi det ikke er historie og så videre, men det var jo aldri meningen uansett. Det er et spill for å jakte på highscore, ikke noe annet. Official Nintendo Magazine og et annet Nintendoblad jeg ikke husker navnet på i farten forsto poenget, og begge gav det 8/10 - "but it's not for everyone". Jeg er enig med dem og kan kose meg i månedsvis med dette, om jeg får lov å slette savefilen og starte på ny.

Lenke til kommentar

De klaget ikke bare over at den ikke har historie, men mange problemer som gjør dette ikke verdt full pris.

• Framerate problemer
  • Bare mini-games
  • Dårlig meny system
  • Lite innhold
  • Ser veldig uferdig ut

Det siste punktet synes jeg er veldig viktig. Man kjøper ikke et spill til full pris så vite at spillet er ikke blitt pusset opp optimalt. Ser man på gameplay videoene ute så ser man at fiendene beveger seg hakkete i bakgrunnen.

De sa til og med at dette kunne ha vært en mini games til den kommende Resident Evil: Revelations.

Edit:

http://www.gametrailers.com/video/review-pod-resident-evil/716936

Ser man det, til og med Gametrailers gir den dårlig, en 6.4. Her sier de og viser hvorfor vi skal holde unna spillet

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Du bør ikke stole alt for mye på ign. For det første er de i USA, så de har ikke samme versjons om oss. For det andre har de klaget over framerates i andre spill, men det stemmer ikke. Og når frameraten ikke er et problem for andre enn dem, hva annet stemmer ikke helt? Du bør ta et review som en guide, ikke som en fasit.

Noen flere reviews for de av dere som ennå ikke har dømt det nord og ned.

NGamer: 82% http://www.computera...w-82-in-ngamer/

Newbreview: 4/5 http://newbreview.co...mercenaries-3d/

NintendoWorldReport: 9/10 http://www.nintendow...om/review/27001

Edit: Eller sjekk reviewscore hos metacritic. Samlet score er ikke interessant. Se på antall reviews og hva de enkelte har gitt. Veldig mange har gitt 80% og oppover. Samlet ble på 69%, eller så godt som 7/10. Det er ikke dårlig.

http://www.metacritic.com/game/3ds/resident-evil-the-mercenaries-3d/critic-reviews

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Ja, jeg ser dem som en guide og jeg har alltid synes at IGN og Gametrailers gir gode reviews. Er ikke 69 dårlig? Kall meg gjerne bortkjemt, men jeg har alltid synes alt under 7 er dårlig, 7-8,5 bra og 8,6 og oppover er bedre. Dette er tatt fra erfaring og de reviewene er så gode som de kan være, hvis de er innenfor de sjangerne jeg liker. Jeg stortrives The Mercenaries fra RE4 og 5, og vil like 3D versjonen, men jeg synes det ikke er verdt den fulle prisen.

Pluss på Metacritic er det mer review som er under 70 enn over, og det er kun den 90 som holder snittet oppe. Utenom den fra NintendoWorldReport hadde snittet blitt ca. 64, som Gametrailers hadde gitt også. NintendoWorldReport ga lite minus og nevnte ikke i det hele tatt save filen som et minus og framerate som både IGN og Gametrailers dokumenterte på sine videoreview. Synes bare at den minusen de nevnte, "light on content", ikke påvirket karakteren så mye. Dette spillet bare ber om innhold. Ikke nok med det, anmeldelsen er veldig kort og fokuserer mest om hvor avhengighetsfaktoren er og fokuserer lite på det negative. Det må være en nøytral og balansert for at jeg skal synes reviewteksten er god.

Kan også si det slik, har man Resident Evil 4 eller 5--> hold deg unna 3D versjonen.

Dersom man ikke har de spillene--> vurder å anskaffe spillet, med tvilen i bakhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...