AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg drikker 6 flaske-pils på 0,33 liter om dagen. Blir ikke hver dag, men som oftest. Av og til mer, men la oss si cirka 6 om dagen. Alkoholmengde 4,7%. Er det skadelig og kan det føre til helseproblemer? Mvh Trådstarter Postet av anonym: 119062864073b9255fddde99a76f6d24 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Du har nok ett aldri så lite problem, ta kontakt med fastlegen din. 2 Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ja. Spørs litt på toleranse men det kvalifiserer uten tvil til alkoholisme om det pågår lenge nok. Prøv deg et par dager uten og ser hva som skjer. Drikk kaffe/té e.l. (gjerne eksperimentere med forskjellige typer té osv) som erstatning for å unngå det å være fysen på øl. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ja. Spørs litt på toleranse men det kvalifiserer uten tvil til alkoholisme om det pågår lenge nok. Prøv deg et par dager uten og ser hva som skjer. Drikk kaffe/té e.l. (gjerne eksperimentere med forskjellige typer té osv) som erstatning for å unngå det å være fysen på øl. Jeg føler meg ikke spesiellt beruset etter 6 øl, bare litt "treigere" blikk, så jeg har ganske høy toleranse. Men det er vel like farlig(?) uansett? Kan godt greie meg uten alkohol ett par dager. Postet av anonym: 119062864073b9255fddde99a76f6d24 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Farlig og farlig... Blir fort en veldig dårlig uvane, med påfølgende problemer. Å bli alkoholiker er ikke noe å trakte etter. Å drikke en 6-pack hver dag er ikke normalt. I tillegg vil du få en sånn fin ølmage etterhvert Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 For ikke å snakke om belastningen på nyrene dine og leveren. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg drikker 6 flaske-pils på 0,33 liter om dagen. Blir ikke hver dag, men som oftest. Av og til mer, men la oss si cirka 6 om dagen. Alkoholmengde 4,7%. Er det skadelig og kan det føre til helseproblemer? Mvh Trådstarter Postet av anonym: 119062864073b9255fddde99a76f6d24 Hvorfor drikker du? Fordi det er godt? Niks - Clausthaler er billigere og smaker praktisk talt som øl minus alkoholsmaken. Hvis du drikker seks øl nesten hver dag, er det fordi du vil ha rusen nesten hver dag. Og en som vil ha rus ofte, blir ofte rusavhengig. Kort sagt, Anonym: Det virker som om du er i ferd med å bli alkoholiker. Test deg selv. Ta en uke uten alkohol. Syv dager. Finn en dag i kalenderen, la den bli den første av syv. Totalt rusfri. Ikke et glass øl engang. Husk - dette er en test av om kroppen din "trenger" alkohol. Går det bra? Fint. Men reduser forbruket ditt allikevel, for den som drikker ofte, blir til slutt en dranker. Går det ikke bra? Vel. Da reduserer du i alle fall forbruket ditt. Det første svaret over om å kontakte fastlegen er også en god idé... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå