hightow Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Er dette noe sjakktrekk da? "Server-rommet" mitt er en bod der jeg også har andre ting lagret. Den serveren jeg har nå (bygd opp av gamle pc-deler) produserer såpass mye varme at jeg ikke kan ha den stående på 24/7. Den støyer også kanskje mye som er en ulempe da. Jeg har nettopp bygd meg en stue-pc bestående av slikt hovedkort. Det er ikke noe støy, men det er jo en del varme kjenner jeg. En annen ting er holdbarheten. Jeg har ikke noe særlig erfaring med servere, og hva egentlig som kreves. Serveren er en ren filserver, og skal ikke være noe mer enn det. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Har selv en Atom og to gamle VIA servere. Jeg er storfornøyd. De server filer (Musikk, film mm) printer og diverse andre tjenester. Vi har ingen problemer her i huset, men jeg har ikke forsøkt med flere streamer over tid. VIA maskinene er gamle men bærer foreløpig ikke preg av det, og med 2,5" HD produseres det lite varme. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Planen er at serveren etterhvert skal arve min "gamle" Intel SSD-disk for OS'et. Så blir det et par 2TB WD Caviar Green disker for filer. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 For filserver bruk holder en atom plenty. Som en sammenligning så kjører NAS boksene til 10 000 - 15 000 ca alle fortsatt av første genrasjonene atom. Jeg hadde et san satt sammen av D525 kort i drift ganske lenge, de tok uten problem 2gbit hver. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som har et hovedkort de vil anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå