Kaksa Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Har lyst på ein billig fjernutløser. Den skal brukast både til selvportrett der kamera står på stativ og eg er nokon meter vekke. Samt eg vil ha muligheit til å bruke "Bulb"-funksjonen (og gjerne ikkje stå framom kamera). Har sett på eit par forskjellige på dealextreme... http://www.dealextreme.com/p/universal-digital-slr-remote-for-pentax-nikon-canon-konica-minolta-5483 Denne er trådløs, men må eg stå framom kamera og peike på det? http://www.dealextreme.com/p/remote-switch-trigger-for-canon-rs-60e3-350d-400d-450d-g10-550d-1000d-300d-41725 Denne har kabel, med 90cm. Dvs eg ikkje kan posere framom kamera, og lett trykke på knappen. Så spørsmålet er: Har dere nokon dere anbefaler? Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvilket kamera har du? Noen kameraer trenger kabel, noen bruker IR, noen har IR-mottakere foran, noen bak osv... Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Nå kjenner jeg ikke Canon sine kameraer godt (hadde det vært Nikon du hadde hadde jeg visst mer...), men ut fra de bildene jeg har sett ser det ut til at den bare har IR-mottaker på fremsiden. Jeg vet heller ikke om den trådløse fjernkontrollen kan brukes til noe mer enn "instant" og litt forsinket fjernutløsning. På min Nikon D7000 kan jeg bruke den trådløse fjernkontrollen til instant, 2 sek forsinkelse + først vippe opp speil og så ta bildet. Kombinert med IR-mottaker både foran og bak blir det fleksibelt Det er godt mulig du kan gjøre mer med en kablet fjernutløser, men det enkleste blir nok å lese bruksanvisningen og se hva som står der. Jeg vil også tippe at det er større sjanse for å få en defekt kablet fjernkontroll enn en trådløs en. Kabelbrudd er for eksempel helt eliminert med den trådløse (naturligvis ) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Phottix Plato.. Anbefales! Kan brukes trådløs og med kabel. *edit* Æsj.. Den var visst utsolgt.. Endret 27. juni 2011 av KSunhill Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Har selv en Phottix Cleon II som fungerer helt greit til alt du vil at en fjernkontroll skal klare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå