Gå til innhold

Starte airsoftklubb - hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og noen venner savner en airsoftklubb i Egersund, siden den gamle ga seg, og vi har derfor lyst til å starte opp vår egen lille airsoftklubb.

Så her er spørsmålet: Hva trenger vi egentlig for å starte opp en klubb? Noen som har erfaring? Hva må vi ta hensyn til?

Det største problemet er kanskje å finne en plass vi kan spille, i en skog elns, men vi har et par plasser vi kan høre om vi kan forhåpentligvis låne, eller leie.

Hvis noen bor i området (som ligger i Rogaland - Egersund) og har lyst til å være med, så er det bare kjekt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dere må nok få tilatelse fra myndighetene og Airsoft-Norge for å stifte airsoft-klubb.

;)

Nei det må dere ikke.

Om dere er gamle nok (18år) så er det bare å skaffe dere et område dere har lov å bruke,

varsle politiet og sette igang.

Lenke til kommentar

Men da er det jo ingen "klubb", som trådstarter sier?

Å stikke ut i skogen i sammen med noen venner og spille mot hverandre er ikke akkurat å "starte klubb"?

Ganske sikker på at man må ha tillatelse fra Airsoft-Norge og politi og slikt for å starte offisiell Airsoft-klubb.

Endret av Hoooody
Lenke til kommentar

Nei du må nok ikke det, men om du vil ha muligheten til at klubben skal få LNU-midler må du nok via NASF(.no) ja.

Siden luftvåpen ikke krever noe mer enn fyllt 18-år, er det at du er 18 år alt som skal til for at du kan drive med dette.

Om du tenker "klubb" som i non-profit idrettslag elns så kan du jo registrere det i brønnøysundregistret.

Om du lurer på hvorfor jeg er så sikker, så er det fordi jeg har selv vært med å starte klubb tilknyttet NASF.

Eneste tillatelse politiet i airsoftsammenheng er til medlemmer av en klubb tilknyttet NASF som er fyllt 16 år og har vært medlem og spilt med verge i 6 måneder uten trøbbel, de får da tillatelse til å kjøpe og bruke airsoftvåpen når de er 16,5 år.

mer info, se www.nasf.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...