meg9907 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Heisann! Jeg og noen venner savner en airsoftklubb i Egersund, siden den gamle ga seg, og vi har derfor lyst til å starte opp vår egen lille airsoftklubb. Så her er spørsmålet: Hva trenger vi egentlig for å starte opp en klubb? Noen som har erfaring? Hva må vi ta hensyn til? Det største problemet er kanskje å finne en plass vi kan spille, i en skog elns, men vi har et par plasser vi kan høre om vi kan forhåpentligvis låne, eller leie. Hvis noen bor i området (som ligger i Rogaland - Egersund) og har lyst til å være med, så er det bare kjekt Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Dere må nok få tilatelse fra myndighetene og Airsoft-Norge for å stifte airsoft-klubb. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Dere må nok få tilatelse fra myndighetene og Airsoft-Norge for å stifte airsoft-klubb. Nei det må dere ikke. Om dere er gamle nok (18år) så er det bare å skaffe dere et område dere har lov å bruke, varsle politiet og sette igang. Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Men da er det jo ingen "klubb", som trådstarter sier? Å stikke ut i skogen i sammen med noen venner og spille mot hverandre er ikke akkurat å "starte klubb"? Ganske sikker på at man må ha tillatelse fra Airsoft-Norge og politi og slikt for å starte offisiell Airsoft-klubb. Endret 11. juli 2011 av Hoooody Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Nei du må nok ikke det, men om du vil ha muligheten til at klubben skal få LNU-midler må du nok via NASF(.no) ja. Siden luftvåpen ikke krever noe mer enn fyllt 18-år, er det at du er 18 år alt som skal til for at du kan drive med dette. Om du tenker "klubb" som i non-profit idrettslag elns så kan du jo registrere det i brønnøysundregistret. Om du lurer på hvorfor jeg er så sikker, så er det fordi jeg har selv vært med å starte klubb tilknyttet NASF. Eneste tillatelse politiet i airsoftsammenheng er til medlemmer av en klubb tilknyttet NASF som er fyllt 16 år og har vært medlem og spilt med verge i 6 måneder uten trøbbel, de får da tillatelse til å kjøpe og bruke airsoftvåpen når de er 16,5 år. mer info, se www.nasf.no Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Strålende! Da får vi se om vi kan få til noe Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå