Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk bot for høy musikk (var drita)

Paulex

Anbefalte innlegg

Hadde en tirsdags morgen ett nach hjemme hos meg sent på kvelden. Nærmere sagt klokken 04.45, som det så fint står i den boten jeg fikk i postkassen idag.

Jeg hadde hatt besøk av politiet en gang, hvor de kom inn og ba meg dempe musikken min, og spurte om navn etc. Jeg oppgav det og de så at jeg var for full så de sa ordrett "Du er for full til å skjønne noe akkuratt nå, og til at vi kan prate med deg".

Så gikk dem.

Hadde ikke fått noe advarsel eller noe i forkant og våkner idag opp til en bot på 5000!!!!! kroner? Haha, det er jo helt sinnsykt. Samtlige av naboer har nummeret mitt på mobilen og kan lett be meg dempe musikken om det var nødvendig.

Jeg var såpass full at jeg ikke husker en dritt av hva som har skjedd eller blitt gjort, er det da rimlig å kunne få en bot på 5000 kroner i posten uten advarsel etc. i forkant?

Skal uansett ned å klage på beløpet imorgen, for det er helt uhørt at jeg skal betale 5000 for å spille en sang litt høyt når jeg er dritings, ALDRI hatt problemet før og det kan jo skje den beste! Mister ALL respekt til politiet når de faktisk gjør så mye ut av denne engangs foretredelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en tirsdags morgen ett nach hjemme hos meg sent på kvelden. Nærmere sagt klokken 04.45, som det så fint står i den boten jeg fikk i postkassen idag.

Jeg hadde hatt besøk av politiet en gang, hvor de kom inn og ba meg dempe musikken min, og spurte om navn etc. Jeg oppgav det og de så at jeg var for full så de sa ordrett "Du er for full til å skjønne noe akkuratt nå, og til at vi kan prate med deg".

Så gikk dem

Hadde ikke fått noe advarsel eller noe i forkant og våkner idag opp til en bot på 5000!!!!! kroner? Haha, det er jo helt sinnsykt. Samtlige av naboer har nummeret mitt på mobilen og kan lett be meg dempe musikken om det var nødvendig.

Jeg var såpass full at jeg ikke husker en dritt av hva som har skjedd eller blitt gjort, er det da rimlig å kunne få en bot på 5000 kroner i posten uten advarsel etc. i forkant?

Skal uansett ned å klage på beløpet imorgen, for det er helt uhørt at jeg skal betale 5000 for å spille en sang litt høyt når jeg er dritings, ALDRI hatt problemet før og det kan jo skje den beste! Mister ALL respekt til politiet når de faktisk gjør så mye ut av denne engangs foretredelsen.

Du motsier jo deg selv, men prøver likevel å unnskylde deg. Denne kommer du ikke langt med. Hva med naboene som skulle på jobb a ??

Lenke til kommentar

Send klage. Se hvor mye du kan prute på boten. Skulle likt å visst det.

Men har selv fått klage og bot av samme grunn som deg. jeg fikk 6500. så ser ikke hva du syter over.

Og dessuten 'jeg husker ingenting, jeg var så drita' funker dårlig som argument.

Lenke til kommentar

Ja, det var jo en gjeng forbanna hyggelige tilbakemeldinger. Hvis samtlige her kan med hånden på hjertet sagt at de aldri har gjort noe de angrer på i fylla?

Jeg spør ikke i første posten om jeg var dum som gjorde det jeg gjorde gjør jeg det? Jeg er jo faen meg fullt klar over at det ikke er så veldig gunstig å spille musikk klokka 5 en natt.

Og når folk sier "Det skjer bare fjols", så blir det bare for dumt å lese på. Hvis dere ser tilbake på når dere var i 20 årene og drakk kanskje litt for mye av og til så er det bare PISS å si at dere ALDRI har gjort ett par ting dere angrer på, og som dere kanskje slapp unna med?

Og begynne å regelrett anklage meg for å være en idiot gjør dere selv bare til idioter.

HVORDAN jeg kan se om noen har ringt eller sendt melding? Jeg har jo en mobil med "tapte anrop, og sms" og hadde mottatt nada.

At politiet stormer inn i leieligheten og ber alle dra hjem (alle var selvfølgelig myndige) og forteller meg at jeg er så full at jeg ikke vet hva jeg gjør, for SÅ og gi meg en bot på 5000 kroner, det er helt greit? Hvis de ikke gir advarsel først så burde jo ingen bli gitt noen advarsel før de evt. får en bot da? Da hadde det blitt mange bøter rundt forbi.

Skal ikke alle behandles likt? Etterpå de hadde vært her var det jo ingen musikk og har ikke vært det siden.

Jeg syter ikke, jeg spør bare om det er en rimlig og ryddig fremgangsmåte av politiet. Ber jo faen ikke dere om å skrive hvor idiot jeg er. SKJERP dere.

At folk skal bli banka til blods på byen og gjerningsmennene slipper unna med en advarsel er greit nok, men at en stakkars nabo våkner i TI MINUTTER av musikk er jo helt katastrofalt.

(Til charlo som sier jeg motsier meg selv, så var det folk tilstede som hørte hva politiet fortalte meg som ikke var like bedugget som meg.)

Endret av Paulex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk jo ingen advarsel. LES.

De kom INN i leieligheten, ba meg dempe meg, JEG gjorde det. Så idag fikk jeg en bot.

=

NULL advarsel.

Tru meg med balltre, for all del. Kult det.

Jeg kom hjem fra byen 10 minutter før politiet kom, ALTSÅ hadde jeg spilt musikk i 10 MINUTTER. Kan si 15 om du vil da, så jeg iallefall ikke juger.

Det er altså første gangen jeg spiller musikk så sent, så noen naboplager er jeg ikke. Har gode referanser fra samtlige leieforhold tidligere. Så det er bullshit.

Endret av Paulex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

§ 181. Ordensforstyrrelse

Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som ved slagsmål, støy eller annen utilbørlig atferd forstyrrer

a) den alminnelige fred og orden,

b) lovlig ferdsel,

c) omgivelsenes nattero, eller

d) omgivelsene på et sted hvor han uberettiget forblir tross pålegg om å fjerne seg.

På samme måte straffes den som i selvforskyldt rus forulemper eller volder fare for andre.

Vern av den offentlige ro, orden og sikkerhet

Lenke til kommentar

Jeg gjentar: Det er ikke rimelig å forlange at folk skal henvende seg til deg før de ringer politiet. Den holdningen er rett og slett asosial. Det du skal være glad for er at du har såpass fredelige naboer. Det er nok av folk som hadde tatt saken i egne hender på måter du ikke ville likt.

Ja, jeg har gjort ting jeg har angret på på fylla. Har dog ikke gjort noe mer ulovlig enn å late vannet på treet på Ole Bulls Plass. Uansett hvor hinsides mongo sveiseblind jeg blir utover natta er det fremdeles en god del ting jeg rett og slett ikke gjør. Å plage folk med høy musikk etter kl. 23 er en av dem.

Du høres forresten ut som naboen til søsteren min. Du bor ikke på Fantoft?

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det var jo en gjeng forbanna hyggelige tilbakemeldinger.

Flott innstilling til tilsnakk.

Tror det beste som kunne skjedd deg var å flytte hjem igjen og fått bank hver gang du lagde kvalm, helt til du lærte deg å oppføre deg.

PS! "Dessertgenerasjon", føler du det er et ord som passer på deg?

PPS! Moderatorer, vær så snill å ikke synes at jeg er spydig eller slem nå. På forhånd hjarteleg mange så tusen takk.

Endret av Hippocleides
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bor ikke på fantoft nei. Og jeg ba ikke om tilsnakk fra dere? Klarer ikke politiet ta seg av den delen? Dere er vel ikke moren min alle sammen?

Men tydeligvis ser dere alle på meg som en judas som spiller 2-3 sanger litt for høyt en natt, så kanskje noen våkner. Noe som aldri var intensjonen og utenfor mitt tankefelt akkuratt i det øyeblikket.

Og at folk kan sende en sms og be meg roe seg er ikke noe jeg forlanger, men noe jeg regner med som normal forbanna tankegang. Hadde noen bråket hadde jeg sendt dem en melding, gitt dem 2 minutter, og deretter ringt politiet om det ikke ble stille.

Men det er kanskje bare jeg som er FAEN så spesiell om jeg hadde gjort dette.

Burde jo selvfølgelig tatt fatt ett balltre og SMELT de rett ned som normale folk som dere?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det hadde vært greit om de ringte deg først, men du kan ikke forlange det. At du ser på dette som "normal forbanna tankegang" sier bare at du burde tenke litt rundt hva det vil si å oppføre seg som folk. Er det greit å bryte loven så lenge de som rammes ikke gir deg sjansen til å hente deg inn før de ringer politiet? Leser du paragrafen finnes det ingen forbehold, ingen "men bare hvis de har sagt fra først".

Hvorfor legger du frem dette på et diskusjonsforum hvis du ikke er villig til å rikke deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar

ENDELIG en med fornuft. Takk trn100.

isbilen: Hvorfor? Nettopp pga. det trn100 sier nå, gå rundt til naboene og høre hvor ille det var. GODT tips i forhold til det pisset som kommer ut av resten her. TIPS og refleksjoner av situasjonen var jeg ute etter. Ikke det non-sense opplegget dere har å oppdrive.

Endret av Alastor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...