Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har jeg kommet inn på dette universitetet?

Anbefalte innlegg

Jeg søkte til universitet i England og fikk følgende conditional offer fra mitt firm choice:

"Passing Norway-Vitnemal-Videregaende Opplaering min grade 4"

Jeg har hele tiden trodd at dette betyr at jeg trenger minst 4 i gjennomsnitt. Jeg har 3 i et par fag men har over 4 i snitt, da regner jeg ikke med realfagspoeng etc., bare rent snitt. mener de at jeg trenger minst 4 i alle fag for å komme inn?

Trenger svar så fort som mulig. Takk på forhånd.

Endret av GSAA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pleier å være minst 4 i alle fag. Noen skoler krever også høyere karakterer i spesielle fag og realfagspoeng teller ikke i england.

Den letteste måten å finne ut dette på er å ta kontakt med skolen det gjelder. Ellers blir det mye synsing.

Lenke til kommentar

Dette er som nevnt vanskelig å spekulere i – mange engelske universiteter opererer både med et krav til snittkarakter og laveste karakter i sine tilbud. Samtidig er det verdt å være oppmerksom på at det å ikke oppfylle betingelsene i det opprinnelige tilbudet ikke er ensbetydende med å ikke komme inn – de har fremdeles mulighet til å slippe deg inn, men ingen plikt.

Ville ikke satset på at realfagspoeng og andre særnorske skikker blir tillagt særlig vekt.

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Realfagspoeng og lignende gjelder ikke, det vet jeg.

Fra mitt insurance choice har jeg følgende conditional offer.

"Vitnemal 3.5 plus 3.5 in English."

Man kan jo ikke ha 3,5 i hvert enkelt fag, man får jo rene tallkarakterer. Da må vel dette bety at mitt insurance choice vil ha 3,5 i snitt i alle fag og 3,5 i snitt i engelsk skriftlig/muntlig?

Lenke til kommentar

Ville tolket dette som 3.5 i snitt, 4 i engelsk – mulig du klarer å også få gehør for din antagelse om snittet av engelskkarakterene, men såpass bør du kanskje ha for å studere i England uansett? Sannsynligheten for at de i andre enden heller ikke er helt klare på dette er stor.

Lenke til kommentar

Ville tolket dette som 3.5 i snitt, 4 i engelsk – mulig du klarer å også få gehør for din antagelse om snittet av engelskkarakterene, men såpass bør du kanskje ha for å studere i England uansett? Sannsynligheten for at de i andre enden heller ikke er helt klare på dette er stor.

Har 6 i engelsk skriftlig og 5 i engelsk muntlig, så det er ikke noe problem. Har slitt med noen fag men har 4,3 i snitt.

Så jeg bør altså regne med at mitt firm choice ikke godtar meg, men jeg kommer inn på insurance choice?

Har sendt mail til mitt firm choice for å finne ut hva de egentlig mener.

Lenke til kommentar

Om du har over 4 i snitt tror jeg du bør komme inn. Hvilket universitet er det snakk om?

Skulle du av en eller annen grunn ikke komme inn på firm, kommer du i hvert fall inn på ditt insurance-valg.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Om du har over 4 i snitt tror jeg du bør komme inn. Hvilket universitet er det snakk om?

Skulle du av en eller annen grunn ikke komme inn på firm, kommer du i hvert fall inn på ditt insurance-valg.

Mitt firm er University of Greenwich, insurance er Kingston University (begge i London). Kommer nok inn på Kingston, ja - spørs bare om Greenwich mener at jeg må ha 4 i alle fag... Har som sagt sendt mail til dem om dette igjen, får bare krysse fingrene. :)

Er medlem av et britisk forum og der er det en som studerer på Greenwich og tilbyr seg å snakke med dem for meg, det er tydeligvis mer effektivt å snakke med dem "in person". Har snakket med denne personen på forumet før, men jeg tar nok ikke sjansen på å gi navn, detaljer om søknad etc. til en fremmed. :p

Lenke til kommentar

Jeg tenker å søke til neste år (er alt i gang med UCAS...), og håper på at det er snitt, selv om jeg bare har én treer, som jeg har klaga på.

Hvilket forum er dette? (I'm interested...)

Jeg tror de har en slik overall-karakter på A level-kvalifikasjoner. De mener sikkert gjennomsnitt, men du får bedre utbytte av å kontakte dem.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...