1123581121 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Har fullført to år på vgs og skal begynne i 3.klasse til høsten. Til nå har jeg til sammen 12 dager og 33 timer fravær, er det mye? Hva kan være konsekvensene av dette? Er det noen måte å rette opp i det? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Om det er gyldig fravær har det ingen innvirking på noe som helst. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Totalt over to år? Det er ikke veldig mye, og hvis du tar videre utdanning etter VGS ser vel ikke arbeidsgiver så mye på det. Pass bare på at alt er gyldig, så du ikke får nedsatt i orden. Om det er gyldig fravær har det ingen innvirking på noe som helst. Det stemmer ikke helt, både gyldig og ugyldig fravær kommer på vitnemålet. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg hadde 99 timer og 10 dager siste året på videregående... Besto faktisk i alle fag, men ordenskarakteren røyk for å si det sånn. Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Okey, da prøver jeg å få mindre fravær neste år og satser på at det går greit. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Om det er gyldig fravær har det ingen innvirking på noe som helst. Det stemmer ikke helt, både gyldig og ugyldig fravær kommer på vitnemålet. Ja det stemmer. Tenkte på det med å komme inn på skoler og slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ja det er alt for mye fravær, du må prøve å få 0 dager og 0 timer i fra slik som jeg fikk for dette på VG3 allmenn påbygg. Jeg og 5 andre vant et gavekort siden vi hadde minst fravær på skolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hadde 0 dager og ca 30 timer samlet over alle 3 årene på VGS. Men strøk fortsatt i 2 fag Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Mu Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Fraværskonsekvenser kommer helt ann på hva man gjør etterpå... Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Fraværskonsekvenser kommer helt ann på hva man gjør etterpå... Kan arbeidsgiver spørre om fravær fra videregående dersom en har gått på univeristet? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Det kan han selvfølgelig, men min erfaring er at de knapt ser på vitnemålet, om de gjør det overhodet. De kan jo stort sett spørre om hva som helst, sett bort i fra om du planlegger å få barn, religion og seksuell legning... Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Hadde fravær som jeg meldte fra om ført opp som uten grunn. ;_; Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ta kontakt med inspektøren på skolen så kanskje de fikser det. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Fraværskonsekvenser kommer helt ann på hva man gjør etterpå... Kan arbeidsgiver spørre om fravær fra videregående dersom en har gått på univeristet? De kan spørre om vitnemålet ditt fra vgs ja. Hvis de gjør det er det kun for å se på fravær og orden/oppførsel som kan si endel om deg som person. Siden det ikke finnes på vitnemålet fra universitet vil de da kunne be om vitnemål fra vgs. Det er faktisk en god del arbeidsgivere som gjør dette. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Slik jeg har skjønt det, så kommer både gyldig og ugyldig fravær på vitnemålet, og man kan ikke se forskjellen på disse, med mindre man har fått nedsatt i orden? Stemmer dette? Kan noen bekrefte:D? Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Slik jeg har skjønt det, så kommer både gyldig og ugyldig fravær på vitnemålet, og man kan ikke se forskjellen på disse, med mindre man har fått nedsatt i orden? Stemmer dette? Kan noen bekrefte:D? Stemmer. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Slik jeg har skjønt det, så kommer både gyldig og ugyldig fravær på vitnemålet, og man kan ikke se forskjellen på disse, med mindre man har fått nedsatt i orden? Stemmer dette? Kan noen bekrefte:D? Stemmer. hmm, jeg hadde 14 timer fravær dette året, både skulk og timer hos tannlegen. Men fikk ingen nedsatt, hva kan grunnen være? Så lenge jeg får god karakter i fagene, så har de ikke grunn til å gi meg nedsatt for fravær? har de? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er mer fravær enn du bør ha for å si det sånn. Lenke til kommentar
Fancy Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 På min skole fikk vi beskjed om at fravær kun førte til nedsatt i orden om man ikke meldte fra om det på noen måte, enten via It's eller via SkoleArena. Så da jeg var virkelig lei dette siste halvåret registrerte jeg bare fraværet mitt på SkoleArena som "skulk", og det fikk ingen konsekvenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå