Frohman Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 I grunn ikke? "Det begynner allerede i barnehagen" Beklager, du har selvfølgelig rett. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Er det ikke nok at dere har Nyhetsspeilet? Må dere nødvendigvis ødelegge seriøse fora med dette søppelet? Vil det si at du benekter at denne barnehagemodellen praktiseres? Nei, men det er ingen grunn til å late som om dette er et reelt problem. Det er én barnehage i Sverige som bruker denne latterlige "modellen". Trådstarters intensjon er dog ikke å informere om dette, men å få folk til å tro at den ariske kjernefamilien er under angrep fra onde feminister og sosialister som ønsker å tilintetgjøre vårt nordiske levesett. Uansett hva du tillegger trådstarter av motiver bak innlegget, så eksisterer denne barnehagen like fullt. Jeg syns dette er spennende manipulering. Det er da ikke noe nytt at vi manipulerer ungene våre, vi har bare sentralisert mye av oppdragelsen til staten, som har inkorporert læring om likestilling og likeverd i lærerplanene for bl.a engelsk (!) om jeg ikke tar helt feil. Utdanningsplikt og fagseleksjon speiler ønskene til sentrale myndigheter om å kontre ekstreme foreldre, og påvirke barn til å få gode, sosialdemokratiske verdier. Når det er sagt, syns ikke jeg det er ille at barn blir mer tolerante og aksepterende, at ikke alle menn må mekke biler, klø seg på balla, slå dama si, som står hjemme foran kjelen med platinablondt hår og blomsterkjole. Det er ikke fullt så "spennende" at det er ekte mennesker som manipuleres for å oppfylle noen venstreradikale galningers våte drøm om et kjønnsnøytralt samfunn. Men alle som er riktig skrudd sammen vet at denne "modellen" ikke vil spre seg. De fleste kommer bare til å riste på hodet eller le av dette - bortsett fra nynazistiske konspirasjonsteoretikere som vil bruke historien til å skremme andre til å tenke som dem. Hva er galt med et samfunn som i større grad lærer barna opp til at de kan gjøre hva de vil i livene sine, uten å måtte bry seg om de har innovertiss eller utovertiss? Det er ingenting galt med det, så fremt det ikke har negative konsekvenser. Men dette er et eksperiment som vi ikke kjenner konsekvensene av. Jeg er av den oppfatning at mennesket fremdeles er et dyr, som i stor grad styres av instinkter, og at slike radikale endringer i oppdragelsen kan ha uheldige konsekvenser som vi ikke aner omfanget av. Jeg er redd for at mye av menneskets oppførsel er hardkodet, og at vi ikke begynner livet som helt blanke ark. Det virker for meg som om den beste løsningen er å la evolusjonen ta seg av dette - med litt drahjelp i riktig retning. Der jeg ikke sier hva som er "riktig". I redelighetens navn, så vil enhver manipulering av utviklingen ha negative konsekvenser. Etterhvert som det har blitt vanligere for damer å få seg utdannelse, så har det blitt vanskeligere for lavtutdannede menn å få seg dame. Så du har jo rett i at det er et null-sum aspekt i mye her. En kan jo også spørre seg hvorvidt overbefolkningen av kvinner i prestisjeutdannelser i større grad reflekterer hvordan systemet voldtar unge menn og gutter, da det i hvert fall ikke er en lavere andel menn med eksepsjonell intelligens. Menn står for mesteparten av fantastisk kunst og oppfinnelser i verden, men i dagens Norge dankes menn ut av fremadstormende damer som kan sitte stille, og være lydige. Det er et lite tankekors. Men ikke noe jeg som allerede er ferdigutdannet, og heteroseksuell, lider av. Jeg har egentlig ikke så mye å legge til, annet enn at samfunnet aldri vil bli rettferdig så lenge individets muligheter blir manipulert ved hjelp av rå makt, og spesielt ikke når det gjøres i ond tro. Jeg vil våge å påstå at mange (kanskje til og med de fleste) feminister og kjønnsnøytralitetsfetisjister ikke manipulerer samfunnet på bakgrunn av altruisme, men at den underliggende motivasjonen er ren hevnlyst. De som er så "uheldige" å falle utenfor, som lavtlønnede menn uten utdannelse, har like store muligheter til å gjøre karriere som en skadet gnu på savannen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Snublet over "Handlingsplan for likestilling i barnehage og grunnopplæring 2008-2010" (pdf) Trykksaken er illustrert med diverse tegninger, og symbolikken er jo talende?! (klikk for enlarge) Ei lita uskyldig jente, mens det maskuline er representert som en truende løve. Det ligger etpar daue fugler der og, disse er vel enten bitt ihjel av monstret eller har dauet i ren forskrekkelse. Igjen den pågående hannen.. Slike handlingsplaner har vel et opplag på noen hundretusen, og tydelig hvilket signal de ønsker å sende ut. Endret 27. juni 2011 av Mr.M 6 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg har sent e-post til barnehagen for å finne ut om dette er ren løgn eller om det har rot i virkeligheten. Spesielt amerikanere elsker jo å bruke "socialist Sweden" som et eksempel på hvor ille ting kan bli.. Uvitende fjols! Takk til Spenol som gav meg denne ideen. Aldri slipp ned "guarden" din på Diskusjon.no - det renner over av løgnere og gale mennesker. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Snublet over "Handlingsplan for likestilling i barnehage og grunnopplæring 2008-2010" (pdf) Trykksaken er illustrert med diverse tegninger, og symbolikken er jo talende?! (klikk for enlarge) Ei lita uskyldig jente, mens det maskuline er representert som en truende løve. Det ligger etpar daue fugler der og, disse er vel enten bitt ihjel av monstret eller har dauet i ren forskrekkelse. Igjen den pågående hannen.. Slike handlingsplaner har vel et opplag på noen hundretusen, og tydelig hvilket signal de ønsker å sende ut. Ikke helt fri for symbolikk av okkult betydning heller. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 For eksempel så ønsker sosialistene at "integreringen" skal gå bedre for innvandrerbarn som akkurat har kommet til Norge og som har hatt begrenset tid til å lære seg norsk etc. Hvordan løses så et slikt problem i dagens "likestilte" Norge? Jo, man senker lærenivået jevnt over slik at flere består. Dette er likestilling og integrering i praksis. Siden du har unnlatt å svare på dette, ber jeg nok en gang om en troverdig kilde som understøtter påstanden. Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Spesielt amerikanere elsker jo å bruke "socialist Sweden" som et eksempel på hvor ille ting kan bli.. Uvitende fjols! En av de tingene som var spesielt merkbart da vi flyttet fra USA til Norge var at det som regnes som typisk maskulin oppførsel på skolene i USA i Norge blir sett på som problemadferd og et sykdomstegn. Etter det jeg har forstått har Sverige kommet lengre enn Norge i feminiseringsprosessen av samfunnet. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Spesielt amerikanere elsker jo å bruke "socialist Sweden" som et eksempel på hvor ille ting kan bli.. Uvitende fjols! En av de tingene som var spesielt merkbart da vi flyttet fra USA til Norge var at det som regnes som typisk maskulin oppførsel på skolene i USA i Norge blir sett på som problemadferd og et sykdomstegn. Etter det jeg har forstått har Sverige kommet lengre enn Norge i feminiseringsprosessen av samfunnet. Hva slags oppførsel? Jeg antar litt mer banning, slossing og generelle trekk fra dyreriket? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 For eksempel så ønsker sosialistene at "integreringen" skal gå bedre for innvandrerbarn som akkurat har kommet til Norge og som har hatt begrenset tid til å lære seg norsk etc. Hvordan løses så et slikt problem i dagens "likestilte" Norge? Jo, man senker lærenivået jevnt over slik at flere består. Dette er likestilling og integrering i praksis. Siden du har unnlatt å svare på dette, ber jeg nok en gang om en troverdig kilde som understøtter påstanden. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå hvordan sosialistene går frem for å fremme denne "integrasjonsprosessen" og "likestillingen". De har jo meget godt demonstrert hvor viktig det er for dem å presse inn innvandrere på bekostning av nordmenn i de brede samfunnslag, koste hva det koste vil slik at toppjobben er sikret i FN eller noe annet korrupt internasjonalt parasittisk organ. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 For eksempel så ønsker sosialistene at "integreringen" skal gå bedre for innvandrerbarn som akkurat har kommet til Norge og som har hatt begrenset tid til å lære seg norsk etc. Hvordan løses så et slikt problem i dagens "likestilte" Norge? Jo, man senker lærenivået jevnt over slik at flere består. Dette er likestilling og integrering i praksis. Siden du har unnlatt å svare på dette, ber jeg nok en gang om en troverdig kilde som understøtter påstanden. Hva er det du prøver deg på her? Gahr Støre sier INGENTING om at "lærenivået" skal senkes. Taktikken din er vel at ingen skal orke å sjekke "bevisene" du fremlegger, slik at du ikke blir avslørt som løgner. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 http://arbeiderpartiet.no/Politikken/Landsmoetet-2011/Integreringspolitisk-dokument#skoleogutdanning Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 http://arbeiderpartiet.no/Politikken/Landsmoetet-2011/Integreringspolitisk-dokument#skoleogutdanning Nei, du får vær så god finne den relevante teksten og lime den inn her. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Les det som ligger under Vi Vil: (om du greier da). Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Les det som ligger under Vi Vil: (om du greier da). Hvis det finnes noe i teksten som du mener underbygger din påstand, får du lime det inn her. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) «Norskopplæringen må bli mer differensiert og tilpasset den enkeltes behov. Det må legges til rette for alternative læringsmetoder til teori og tavleundervisning, særlig for de som er analfabeter eller har lite skolegang i utgangspunktet.» Jeg antar det er dette punktet du sikter til. Tilpasse opplæring ≠ senke lærenivået. Redigert: Jeg ser at jeg fant feil «vi vil». På en annen side underbygger den like lite som det du postet, Gutten fra eventyret. Endret 28. juni 2011 av Bozzeye Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Siden du spør så fint. Vi vil: Fortsette innføringen av heldagsskolen, med flere timer i de viktigste fagene, daglig fysisk aktivitet og leksehjelp til alle. Innføre obligatorisk språkkartlegging det året barn fyller 4 år. Hvis språkferdighetene ikke er gode nok, vil vi pålegge språkstøtte. For eksempel gjennom tilbud om barnehage. Utvide ordningen med gratis kjernetid i barnehager til flere områder, og på sikt inkludere 3-åringene. For å kunne sette sammen grupper i barnehager med tanke på at norsk skal være felles språk bør det være språkkartlegging av barn som begynner etter fylte 3 år i barnehage. . Sammensetning av skoleklasser skal skje med fokus på norsk som fellesspråk. Endring av skolegrenser kan være aktuelt der dette kan bidra til en jevnere sammensetning av elevmassen. Innføre vennskapsordninger mellom skoler hvor elever kan oppleve annen skolehverdag, samt åpne for større grad av prosjektsamarbeid mellom skoler. At skoler som har mer enn 25 prosent elever med særskilt norskundervisning tilføres ekstra ressurser. Det bør legges til rette for at elever med behov for særskilt norskopplæring som sokner til en skole med høy andel elever med behov for særskilt norskopplæring kan få tilbud om undervisning ved annen skole der elevsammensetningen er mer balansert. At muligheten til å politianmelde ikke-godkjent fravær som overstiger 2 uker benyttes hyppigere. Sikre at alle barn deltar i hele bredden av skolens aktivitetstilbud forankret i læreplanen. Utvikle tilbud om sommerskole i kjernefagene (norsk, matte og engelsk), inkludert fritidsaktiviteter i områder med store sosiale utfordringer. Sette i gang en rekrutteringskampanje for å få flere med flerkulturell bakgrunn til lærer og rådgiveryrkene og øke den flerkulturelle kompetansen i lærerutdanningen, samt hos helsesøster og rådgiver (e). Utrede hvordan opprettelse av private skoler påvirker integrering og se på hvordan en kan stille krav i læreplan om integrering og tilknytning til nærmiljøet for disse skolene. Mottaksklassene skal styrkes ved å utvide tiden den enkelte elev kan være i slike klasser og at klassene gjøres mer fleksible og mer individuelt tilpasset den enkeltes språkopplæringsbehov. Opplæring ved hjelp av morsmål skal kun bygge opp under norskopplæringen for elever som er så svake i norsk at de ikke kan følge ordinære undervisning Alle elever som kommer fra mottaksklasser må bestå en språktest før de skal inn i ordinær skoleklasse for å sikre at de kan få utbytte av undervisningen. Styrke særskilt norskopplæring med sikte på at elevene raskere får de grunnferdighetene de trenger for å bli en del av ordinær undervisning. Foreta et kompetanseløft blant dem som underviser i særskilt norskopplæring. Utvide tilbudet i tredjespråk til å omfatte flere verdensspråk. Tilbudet kan også være i form av fjernundervisning. Gradvis gjøre det mulig for elever å velge fordypning i eget morsmål i tillegg til evt. tredjespråk på ungdom- og videregående skole. (et fjerde språk) Tilbudet kan også være i form av fjernundervisning. Opprettholde morsmålsopplæring til urbefolkning Endret 28. juni 2011 av Gutten fra eventyret 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Siden du spør så fint. Vi vil: Fortsette innføringen av heldagsskolen, med flere timer i de viktigste fagene, daglig fysisk aktivitet og leksehjelp til alle. Innføre obligatorisk språkkartlegging det året barn fyller 4 år. Hvis språkferdighetene ikke er gode nok, vil vi pålegge språkstøtte. For eksempel gjennom tilbud om barnehage. Utvide ordningen med gratis kjernetid i barnehager til flere områder, og på sikt inkludere 3-åringene. For å kunne sette sammen grupper i barnehager med tanke på at norsk skal være felles språk bør det være språkkartlegging av barn som begynner etter fylte 3 år i barnehage. . Sammensetning av skoleklasser skal skje med fokus på norsk som fellesspråk. Endring av skolegrenser kan være aktuelt der dette kan bidra til en jevnere sammensetning av elevmassen. Innføre vennskapsordninger mellom skoler hvor elever kan oppleve annen skolehverdag, samt åpne for større grad av prosjektsamarbeid mellom skoler. At skoler som har mer enn 25 prosent elever med særskilt norskundervisning tilføres ekstra ressurser. Det bør legges til rette for at elever med behov for særskilt norskopplæring som sokner til en skole med høy andel elever med behov for særskilt norskopplæring kan få tilbud om undervisning ved annen skole der elevsammensetningen er mer balansert. Her står det ingenting om at "lærenivået" skal "senkes jevnt over slik at flere består". Det står ingenting i nærheten engang. Endret 28. juni 2011 av Spenol Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Kan du vennligst utheve teksten som sier at "lærenivået" skal senkes jevnt over slik at flere består? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå