Gå til innhold

Vil en journalist gå langt for å skaffe info til en story?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen

Jeg selger noen gjenstander, og har markedsført det med annonse osv. Gjenstandene er ikke ulovlige.

Men jeg har fått en henvendelse fra en journalist, som vil ha et intervju angående dette salget, vil han gå langt for å få tak i info, dersom jeg nekter journalisten intervjuet? Han kan for eksempel kontakte meg via en anonym epost, og late som han er en kunde. Jeg bør ligge under radaren med dette salget.

Søker gjennomtenkte svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Ville nok vært enklere å svare om du skrev hva du har til salgs.

Eneste jeg kan si er at gjenstandene er svært ettertraktet, og folk vil betale mye for å få de.

Tilbake til topic, vil en journalist gå langt for å publisere sin story om et hvilket som helst tema?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

La oss si at gjenstanden har en allmenn interesse, alle kan benytte gjenstanden. Men det er sjelden at man kan få tilgang til en slik gjenstand.

Journalisten vil vite hva gjenstanden koster, hvor mange og hva de går for. Jeg kan si at det vil være en interessant artikkel dersom journalisten får publisert den. Mer enn dette kan jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg selger ingenting til noen på forumet, dessuten så er salg og kjøp på forumet forbudt.

Eneste jeg er ute etter er bare hva er det som er vanlig for journalister å gjøre når de møte motstand angående sin story? gir de opp eller går de så langt som det er nødvendig for å høste informasjonen? (så lenge det gir mer enn det det koster).

Mer enn dette kan jeg ikke si.

Fair nok. Men da kan heller ingen gi deg et godt svar.

Geir :)

Nei, jeg kan ikke si noe fordi da blir brukerkontoen knyttet til slaget, og det vil oppstå lekkasjer som jeg ikke vil ha kontroll over.

Alt jeg spør om er hvordan gjør journalisten jobben sin?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kan komme med et eksempel som har ingenting med salget å gjøre.

Det har vært et drap, journalisten vil ha et bilde av offeret i etterkant når familien er varslet, men så vil ikke familien gi journalisten et fint bilde av offeret, sa dermed tar journalisten et hvilket som helst bilde av offeret uansett hvor stygt det er og bruker det.

Denne situasjonen illustrerer at journalisten vil gå langt for å oppnå sitt mål, med å publisere storyen sin.

Dere har fått nok informasjon til å spekulere frem et eksempel som passer med de parameterne som jeg har satt, og dermed vurdere det deretter. Jeg kan ikke vurdere dette selv siden jeg sitter oppi det selv.

Lenke til kommentar

Men jeg har fått en henvendelse fra en journalist, som vil ha et intervju angående dette salget, vil han gå langt for å få tak i info, dersom jeg nekter journalisten intervjuet? Han kan for eksempel kontakte meg via en anonym epost, og late som han er en kunde. Jeg bør ligge under radaren med dette salget.

Hva er det han vil vite som du ikke vil fortelle, men som du kunne ha fortalt en reel kunde?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det han vil vite som du ikke vil fortelle, men som du kunne ha fortalt en reel kunde?

Instruksjoner på hvordan mordvåpenet fungerer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Han vil vite pris, antall, og hva de går for. Kunden vil bare få vite at jeg har gjenstanden tilgjengelig og prisen for den. Jeg kan ikke fortelle dere denne informasjonen fordi da blir brukerkontoen min knyttet til dette, og det vil også oppstå lekkasjer, noe som kan føre til personidentifisering.

Lenke til kommentar

Han vil vite pris, antall, og hva de går for. Kunden vil bare få vite at jeg har gjenstanden tilgjengelig og prisen for den.

Står ikke pris og antall i annonsen? Du gjør som du vil, jeg skjønner bare ikke helt hva journalisten vil vite av deg som han ikke kan finne ut selv.

Men nok om det, lykke til med salget!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...