Gå til innhold

Forslag til bærbar skolepc, 14"

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har forslag til bærbar skolepc til meg? Jeg skal gå mekatronikk, men pc skal vel først og fremst bare bli brukt til surfing, og skriving. Fikk også beskjed at vi skal ha matematikk 1 (tidligere calculus) på PC.

Jeg er ute etter en 14"

Helst matt skjerm slik at fingavtrykk ikke fester seg så lett.

God batteritid.

Ellers er jeg ganske åpen på det meste.

Og helst ikke acer, har bare dårlige erfaringer med de.

Har sett på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609953#extra men vet ikke hvordan batteritiden er, og det er ikke matt skjerm.

Setter pris på innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke særlig batteritid på den der, til det er batteriet for dårlig. Jeg regner med fra 1-3 timer avhengig av innstillinger.

Asus U serien har bra batteritid. ASUS U41JF 14" HD GeForce GT425,Core i5-480M,4GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,kamera,84 Wh,BT,W7H, pris 6995kr. (Denne har et brukbart skjermkort også hvis det skal spilles litt.)

Eller ASUS U31F 13,3" HD sort Core i3-380M, 4GB RAM, 500GB HDD,kamera,BT,83 Wh batteri, W7 Home, pris 4590kr. (Denne er en ren kontormaskin som klarer HD film men kun antikke spill.)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke særlig batteritid på den der, til det er batteriet for dårlig. Jeg regner med fra 1-3 timer avhengig av innstillinger.

Asus U serien har bra batteritid. ASUS U41JF 14" HD GeForce GT425,Core i5-480M,4GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,kamera,84 Wh,BT,W7H, pris 6995kr. (Denne har et brukbart skjermkort også hvis det skal spilles litt.)

Eller ASUS U31F 13,3" HD sort Core i3-380M, 4GB RAM, 500GB HDD,kamera,BT,83 Wh batteri, W7 Home, pris 4590kr. (Denne er en ren kontormaskin som klarer HD film men kun antikke spill.)

Blir nok ASUS U31F 13,3" HD sort Core i3-380M, 4GB RAM, 500GB HDD,kamera,BT,83 Wh batteri, W7 Home tenker jeg.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Så litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639291, hvordan er denne mot ASUS U31F 13,3" HD sort Core i3-380M, 4GB RAM, 500GB HDD,kamera,BT,83 Wh batteri, W7 Home ? Ser det er acer, men det kan vel hende de er bedre nå enn før? Men under batteri står det bare: Litiumion, som ikke sier meg så mye om hvor lang batteritid jeg kan forvente. Og på RAM, er det ikke oppgitt MhZ, og på harddisk ikke rpm, men regner med det er 5400.

Lenke til kommentar

TimelineX serien har fått mye skryt men dette er en ny modell og den veit jeg ikke noe om.

Spesifikasjonsmessig er den bedre en ASUS med tanke på cpu, men hvordan resten av maskinen er og hvor lang batteritid den klarer kan jeg ikke svare for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...