Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skrur seg av etter fjerning av støv.

Anbefalte innlegg

ja som tittel sier så var jeg inni pcen og fjernet støv da det var ekstremt mye av det. jeg fjernet veldig mye fra cpu viften og ellers litt på skjermkortet osv.

etter dette var gjort og pcen var koblet til igjen startet jeg den opp, og alt gikk som vanlig. men da jeg var forbi innloggingen og holdt på å starte opp programmer etc. slo pcen seg av uten noen info :S er det noen som vet hva dette kan ha med å gjøre? det virker litt rart at den kom seg helt inn i windows for så og skru seg av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. :) Det er ikke noe støv som har satt seg enda mer fast? Går alle vifter rundt som de skal? Sørget du for at du ikke hadde statisk elektrisitet når du plukket vekk støvet?

alt er som det skal være, så langt jeg vet. men nå ser det ut til at pcen forblir på, etter at jeg ventet en 10-15min med å starte den :S forhåpentligvis skjer det ikke igjen.

men sett bort ifra de gode nyhetene, hva kan årsaken til at den slo seg av ved det første være?

Lenke til kommentar

er det noen som vet hva dette kan ha med å gjøre?

Symptomene stemmer mistenkelig bra med det som skjer når CPU'en blir for varm.

Kan du ha kommet borti CPU-kjøleren slik at denne ikke lenger sitter nedpå CPU'en slik den skal?

Hvis BIOS'en din har en "PC Health"-avdeling e.l. så kan du jo gå inn der og se hva som skjer med CPU-temperaturen. Hvis temperaturen øker fort og ukontrollert, så går mistanken i retning av kjøleren. Hvis den stabiliserer seg - eller ikke er høy - når PC'en slår seg av, så må du lete etter en annen HW-feil, for da er det i det minste ikke et problem med noe OS-relatert.

Sjekk alt av kabler og konnektorer, sitter de godt fast? Samme med RAM og PCIe-kort.

Lenke til kommentar

jeg var borti cpu kjøleren, ja. men er veldig sikker på den sitter som den skal gjøre. sjekket temperaturen og den virker ganske så steady, kan det bare ha vært en liten hickup, pcen kjører ganske smooth nå, merker ikke noe unormalt.

Edit:

det var ikke bare en liten hickup, nå slo pcen seg av i det jeg startet ett spill. jeg får gå inni og dobbeltsjekke cpu'en

Endret av nOize
Lenke til kommentar

cpu kjøleren var vist litt løs som dere sa, må være den værste sikringen jeg noen gang har vært borti, var redd for å knekke HK'et når jeg trykket de nedpå :p men nå skal den hvertfall sitte fast, så da får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...