Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ka dere syns om dette? R3 + 5 ekstra stille vifter + gtx 590. Prøvd å lage en stille gaming pc. Lurer på om det skal vere mulig å koble til hx 750 alle desse 7 viftene og om det passer med hovedkortet? asus z68 pro med 7 vifter? Er det noen som trur at dette skal blir varmt? Eller noe som ikkje er bra nokk? Finst det deler som har meir verdi for ytelsen? Lenke til kommentar
David_T Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg ville gått for Gtx 580... Om det er noe Gtx 580 ikke takler, takler nok ikke gtx 590 spillet heller. Jeg mener også at Gtx 590 er ganske ustabilt også... Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ka er ustabilt med zotac gtx 590? Lenke til kommentar
David_T Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Om det merket der er noe anderledes vet jeg ikke, men når jeg har sett tester å lest rundt, har jeg sett at Skjermkortet for høye tempraturer, og fare for å ødelegge det ved overklokking. Men skjønner ikke hva du skal med et skjermkort til 5.000 idag. Kjøp heller et billigere og oppgrader når det kommer nye. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Eg skal ikkje overklokke noe, syns pcen og grafikkortet er bra som det er. Og det vil vere 7 vifter for god airflow i kabinettet. Så det vil ikkje vere varmt. Grunnen for at eg kjøper gtx 590 er fordi den er dyrast ja det er domt, men det er det beste kortet på markedet og er ikkje redd for å betale 1000 k ekstra. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) 750GB disk er nå litt lite. Stryk den og kjøp deg heller to stk WD Black 2TB for prisdifferansen mellom GTX590 og GTX580 ROG. Endret 27. juni 2011 av Celeb0rn Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 eg har 1 ekstra pc og 2 ekstra hardisker. så 750 g er meir enn nok for meg. Lenke til kommentar
branick Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvis du har 2560 x 1440 oppløsning på skjermen din, eller har planer om å spille spill i 3D på 1920 x 1080, så støtter jeg valget av skjermkort, men hvis det ikke er planen, så er det penger du kunne brukt bedre til din nye PC. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Skal ha 3 skjermer. Lenke til kommentar
hezzed Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) GTX 570 SLI er bedre enn GTX 590, på tross av det faktum at GTX 590 er 2 fulle GTX 580 Kjerner. Dette er jo på grunn av at den er veldig nedklokket. Om du vil ha Nvidia, er ett billigere "og bedre" alternativ GTX 570 SLI. Om ikke så bør du undersøke Radeon HD 6950/6970 i Crossfire (sli versjonen til AMD) Endret 27. juni 2011 av hezzed Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ok, noe mer eg bør ta hensyn til eller endre? Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Om du virkelig vil ha lite støy er GTX 590 kanskje ikke det smarteste valget. 580 lager mye mindre bråk. Men hva i all verden skal du med 7 vifter? Å ha flere vifter lager jo bare mere lyd, ikke mindre. Ja, med flere vifter kan du kjøre dem på lavere RMP, men 7 er fortsatt overkill. Jeg har 3 kabinettvifter, de kjører så lavt at man ikke kan høre det, og har mer en god nok luftflyt, selv med litt overklokking. Det som er smartere å gå for enn så sinnsvakt mange vifter er en dedikert CPU vifte, siden stock-kjølingen til CPU verken er bra eller særlig stillegående. For å finne en CPU vifte som lager lite lyd er det best å lese tester som tar for seg desibel-nivået. 1 Lenke til kommentar
hezzed Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg ville kanskje kjøpt en Noctua NH-C14 prosessorvifte, utenom det så ser det greit ut. Grunnen til at jeg ville valgt NH-C14 er fordi den blåser ned på hovedkortet og kjøler ned alt av komponenter der, i tillegg til at den er kjempebra og veldig stille. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) At det er dyrest betyr ikke at det er best. De aller fleste vil komme bedre ut og få jevnere spillflyt med étt GTX 580 som koster helt ned i 3300 kr. Multi-GPU gir høyere gjennomsnittlig framerate men det blir ikke like jevnt som på et kraftig single-GPU. Dersom du putter framerate-data inn i et diagram får du en veldig hakkete kurve med multi-GPU, mens kurven for singjle-GPU er mye jevnere. Pengene du sparer er nok til å dekke halvparten av et kommende high end kort på 28nm og hvis du selger kortet for 1k mangler du 1k for å få et high end kort på end 28nm når den tid kommer. Jeg tenker ikke på besparelsen av penger men på å komme best ut av det over tid. Jeg kan gå for 3x GTX 580 i SLI, men det har ikke annet for seg enn skrytefaktor, pumpe effektbruken over 1000W og å sløse 10k for 3 slike kort er likevel "unrukelig" når 28 nm slippes. Da venter jeg heller på high end 28nm single-GPU siden jeg allerede har et fabrikklokket GTX 480 med støysvak kjøler. Har overhead i de spillene jeg kjører med det kortet jeg har i dag. GTX 590 er et multi-GPU kort og i tillegg til høy effektbruk er det ulemper med spill og programmer som ikke støtter multi-GPU. Trenger du Z68 chipset med DVI osv på bakpanelet når du skal bruke dedikert grafikkort? Er det ikke bedre å kjøpe et kort med P67 chispet og fler nyttige utganger på bakpanelet isteden? Endret 27. juni 2011 av BadCat 2 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Første bud til en stille PC: www.silentpcreview.com - La det bli din bibel og les den nøye før du bestiller. 2. bud: Jo høyere "efficiency" du har på PSU-en, jo mindre effekt går over til varme. Gold-rating er et minimum du bør gå for. Finner du noen som er platinum-godkjent er dette enda bedre. Selg har jeg en Enermarx Mod87+ 700w. Den er fortsatt referansestrømforsyningen når det kommer til minst støy for silentpcreview.com. Med mindre du har tenkt å utvide til 2x GTX590 en dag vil dette holde i lange baner. Husk at en god 700W PSU er bedre enn en dårlig 1000W PSU. Igjen, gjør research før du kjøper! 3. bud: Hvilken oppløsning skal du spille på? 3x 30" er 7660x1600 eller. Til dette vil du trenge tripple SLI med 580-kort om du planlegger å spille med ultra-settings og 8/16x AA/AF. Om du har tenkt å gå for mindre skjermer og mindre oppløsning kan du klare deg med to GTX580 i SLI. Igjen, det kommer litt an på hvor mye eye-candy du er ute etter. 4. bud: Ville kjøpt 16GB minne nå som det er så billig. Ikke hør på dem som sier at 4 eller 8GB er nok. De har aldri brukt maskiner med 12 eller 16GB minne 5. bud: Kjøp Nexus Real Silent 120mm vifter. Bedre mtp. støy enn Noctua-viftene, ifølge silentpcreview.com. Litt småtips til slutt (google) - Das Keyboard - Watercooling by Malik - Bitfenix extension cables - Enermarx Modu87+ review - Nexus Real Silent 120mm fans Endret 27. juni 2011 av Mr. Lid Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Så det er overkill med 7 vifter? De er veldig stille så det er ikkje mulig å høre dei. Z 68 har noen kule teknologier med seg. gtx 590 er meir framtidsrettet enn gtx 580 og andre sli/cf oppsett. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 HX crossair er en utrulig kvalitet og er stille. Det meste der er av utrulig kvalitett og stille. Lenke til kommentar
hezzed Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hva mener du med at det er mer fremtidsrettet? Kortet er nyere, men det er i praksis bare Sli/crossfire på ett kort. Kortet er 2 nedklokkede GTX 580 kjerner som yter dermed dårligere enn GTX 570 SLI, Skal du "ha" 3 skjermer eller skal du spille over 3 skjermer? Sier ikke at GTX 590 er ett dårlig kort, men du betaler for ytelse du ikke får, og du får alle negative sakene som du får med SLI, foruten det ekstra kortet. Lenke til kommentar
hezzed Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 http://muropaketti.com/artikkelit/naytonohjaimet/nvidia-geforce-gtx-590-2-x-gf110,3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) GTX 590 er ikke fremtidsrettet, high end 28 nm kommer og da vil ytelse per watt bli kraftig forbedret. Du bør satse på et kort som skal være en "placeholder" frem til 28nm high end. Når det gjelder valg av PSU er Seasonic-X 760 eller Corsair AX 750 bedre valg pga bedre byggekvalitet og høyere effektivitet. Siden du skal ha 3 skjermer må du med NVIDIA enten ha SLI eller GTX 590, da 1x 570/580 kun støtter inntil 2 skjermer. Er det ikke da bedre å avvente hele PCen til LGA2011 og 28nm GPU? Endret 27. juni 2011 av BadCat 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå