T-man Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Eg må kjøpe eit nytt digital kamera, skal brukast til å ta heilt vanlige bilder, kanskje skal dei skrivast ut. Treng egentlig ikkje så mykkje mikk makk, så eg trenger litt hjelp til å finne eit somm passer, for sals folka vil bare selje meg dei kameraene som er dyrast mogleg... Nåken tips til en uviten fotograf? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Da ville jeg startet med et Olympus Mju 300. Meget kompakt og med flott optikk til kompaktkamera å være. Tar bra bilder på automatikk, men kan også gjøre visse innstillinger. -Trond Lenke til kommentar
raysv Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Sjekk ut Sony Cybershot P72 Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Eller Casio Exilim EX-Z3. Meget bra kamera det også. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 det hjelper vel å skrive hvor mye penger du har tenkt å bruke. personlig gikk jeg for kameraet akamera.no anbefalte i min prisklasse (3-5000), HP Photosmart 850, og er meget storfornøyd med det. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg er enig i at Casio Exilim Z3 også er et bra kamera. Jeg har fått holde i en kollegas Pentax Optio S, som er bortimot identisk med Casioen, det var faktisk Pentax som laget optikken på oppdrag fra Casio, og da laget de ligegodt et tilsvarende kamera selv. Når jeg så zoomlinsa "utslått" nektet jeg egentlig å tro det jeg så, kameraet er i kredittkortstørrelse og bare drøye 2 cm tykt. Casioen har ellers noe større LCD-skjerm enn Pentax'en, faktisk den største på markedet, 2", ikke verst når det er det minste kameraet med zoom. Ta frem minibankkortet ditt og se for deg en 3x zoomlinse stikke ut av det, en diger skjerm bak, diverse tilkoblinger og ikke minst innebygget batteri og minnekort. Det grenser til det perverse. Så hvis størrelse er et argument, er dette et teknologisk mesterverk, et smykke av et kamera. -Trond Lenke til kommentar
iktfreak Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg vil jeg anbefale Nikon Coolpix 3100 fikk terning kast 5 på dinside.no (http://www.dinside.no/php/art.php?id=89056) Link til kamera: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...ID=&GrpID=&s=sr :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå