Cuneax Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Kontrakt til verdi av 35 millioner kroner. NTNU får Norges kraftigste superdatamaskin Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Fett dette, men hvist det er "neste" generasjons utstyr hvorfor i huleste er det i gang nå?? Og si at det er "nyeste generasjon" eller "ikke tilgjengelig for konsumermarkedet" så hadde det vært mer presis, for "neste genereasjon" kan i mine øyne bare omtale labprosjekter og betatest-fase av teknologi. Kan man kjøpe det commersielt er det ikke "neste" men "denne" generasjonen. Jeg anntar at noen har direkteoversatt "next generation" til norsk og i USA har "nextgen" blitt et noe diffust begrep. Men ikke i Norsk. Noen her trenger en bot fra Norsk Språkråd, (hvis de ikke gir ut bøter, så burde de så definitivt). -frank Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Tera meg her, og flops meg der.Store spørsmålet gjenstår fortsatt, kan den kjøre Crysis? :!: Lenke til kommentar
Trondor Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 ...For ikke å snakke om MINECRAFT!!!! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hva er poenget med en "superdatamaskin" på 275 teraflops i 2014, når f.eks. Intel har som mål å nå 1 exaflop kun fire år senere? Jeg synes det ikke høres veldig mye ut, spesielt ikke tre år frem i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg