HDSoftware Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Heisan Jeg har en kunde med en splitter ny laptop av typen Toshiba. Jeg skal installere MSSQL Express 2008 R2 på den og det går helt greit frem til jeg skal installere Management studio. Da feiler det og klager på at en tidligere versjon av Visual Studio allerede er installert og må oppgraderes til SP1. Det som er helt sikkert er at det IKKE er installert Visual Studio på den maskinen noen sinne... Da måtte det eventuellt være en eller annen 3rd party software som følger maskinen fra fabrikk. Anyway, jeg har selvsagt prøvd å installere SP1, men da klager den over at dette ikke kan installeres på Express versjonen på denne maskinene.... Sliter litt her... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvilket os er det på Toshiba'n? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Win7 Home Endret 27. juni 2011 av HDSoftware Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Er .Net 3.5.1 og ASP/ASP.net enabled? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Aner ikke. Kunden fikk maskinen i dag og jeg klarer ikek installere MSSQL på den. Trenger den virkelig ASP og 3.5.1 for å kjøre dette? Og i så fall, burde ikek setup funnet ut av dette under pre-requisit sjekken.... Men jeg skal teste uansett.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 R2 kan feile på ASP delene. Du kan enable disse i Legg til Windows komponenter. .Net kan du også enable der. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvis du laster ned Revo uninstaller så kan du sjekke om det ligger rester av management studio til 2005/2008 og fjerne disse først. Jeg har vært borti tilsvarende problem som skyldtes at noen hadde kjørt en delvis innstallasjon av 2005. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå