Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Tenkte å kjøpe denne til min sønn til bursdagen. Tanken var at han skal få velge mellom telefonen og 4k. Tar han pengene, så tar jeg tlf, uansett blir det vel kanskje at jeg kjøper meg en. Jeg vil ha en tlf med ganske greit kamera og filming, god nok gps og bra batteri. Kommer nok ikke til å holde på så veldig med alle mulighetene, apps, spill osv, så regner da kanskje med at batteri holder en stund? (men den bør være rask i respons når man først holder på med den) Er vel en flott skjerm på den, men syns du selve telefonen er en tanke stor å 'drasse' med seg? Er altså ute etter korte og enkle svar som beskriver deres erfaring på godt og vondt med denne telefonen. Har en gammel K800i som begynner å synge på det siste når det gjelder batteri nå, så er ikke ofte jeg bytter tlf - ser ingen grunn til å skifte hvis det ikke er noe feil, så da er det greit å kjøpe seg en tlf man blir skikkelig fornøyd med når man skal ha den i endel år. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) - Greit kamera og filming? Denne mobilen har antakligvis et av/den råeste film og bilde kvalitet som er mulig å få tak i på mobil idag, ingen ting å tenke på. Filmkvaliteten blåste meg omtrent av stolen da jeg spilte av en film på en 50" tommer i full HD kvalitet, kan fint erstatte et videokamera på kvalitet faktisk. - Kjapp respons? Kjappere telefon får du ikke tak i. - God batteri? Vel, den vil vell lite sannsynlig holde mer enn max 2-4 dager ved LITE bruk, ved vanlig bruk 1-2 dager. Dette er vell nogenlunde vanlig batteritid med smarttelefoner, og jeg vet knapt om noen smarttelefon som klarer seg bedre. - Telefonen er stor, jeg personlig liker store skjermer og synes ikke den er for stor og drasse med seg. Vell og merke er telefonen en av(muligens den?) tynneste og letteste smarttelefonen på markedet. Størrelsen derimot blir vel en smaksak, men jeg som sagt synes ikke den er for stor. Endret 27. juni 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) - God batteri? Vel, den vil vell lite sannsynlig holde mer enn max 2-4 dager ved LITE bruk, ved vanlig bruk 1-2 dager. Dette er vell nogenlunde vanlig batteritid med smarttelefoner, og jeg vet knapt om noen smarttelefon som klarer seg bedre. Min gamle K800i holder jo i 3 dager med LITE bruk, og den begynner å synge på det siste med batteriet nå - har jo vært mye bedre enn dette tidligere. Er jo litt kjedelig hvis man har 50% eller litt lavere, så bruker man tlf litt og deretter skal filme og man erfarer det blir tomt for batteri. Må jo nesten hele tiden sørge for 100% batteri - litt synd å 'stresse' med det på nye telefoner, når de 'gamle' var bedre i så måte ... hmm Men hvis den er blant de beste av smarttelefoner på batteri, så må man vel bare godta at produsentene prioriterer andre ting enn en uke standby tid ^^. Prøvd GPS'n? Endret 27. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) - God batteri? Vel, den vil vell lite sannsynlig holde mer enn max 2-4 dager ved LITE bruk, ved vanlig bruk 1-2 dager. Dette er vell nogenlunde vanlig batteritid med smarttelefoner, og jeg vet knapt om noen smarttelefon som klarer seg bedre. Min gamle K800i holder jo i 3 dager med LITE bruk, og den begynner å synge på det siste med batteriet nå - har jo vært mye bedre enn dette tidligere. Er jo litt kjedelig hvis man har 50% eller litt lavere, så bruker man tlf litt og deretter skal filme og man erfarer det blir tomt for batteri. Må jo nesten hele tiden sørge for 100% batteri - litt synd å 'stresse' med det på nye telefoner, når de 'gamle' var bedre i så måte ... hmm Men hvis den er blant de beste av smarttelefoner på batteri, så må man vel bare godta at produsentene prioriterer andre ting enn en uke standby tid ^^. Prøvd GPS'n? Ja nye telefoner sluker vell mere strøm, men denne telefonen fått skryt for batteri, men holder gi for seg ikke veldig lenge av den grunn. Men du må nok bare tilvenne deg å sette i laderen hver eller annhver natt altså med en smarttelefon GPSen har jeg såvidt prøvd, så der har nok noen andre kloke hoder et bedre svar enn meg Endret 27. juni 2011 av MrLG Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Når det kommer til kvaliteten på 1080p opptak i fra Galaxy S II, så kan du jo laste ned mitt 1 minutt lange klipp som tar hele 145 MB her. Er bare å høyreklikke på linken og velge 'Lagre som' for å laste den ned. Jeg har satt mange personer på plass med å vise det klippet der . Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 √ Godt nok kamera for bilder og film x Batteri ? God nok GPS Batteri er for dårlig etter min smak, men skal jeg ha den typen tlf, så må jeg bite i gresset på dette punkt. 'God nok GPS' er vel at den er ok å bruke og man finner fram greit nok med den og at den ikke er mye verre enn andre tlf. Hører gjerne om små pluss og minus fra deres erfaring med den som sagt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Min gamle K800i holder jo i 3 dager med LITE bruk, og den begynner å synge på det siste med batteriet nå - har jo vært mye bedre enn dette tidligere. K800i er ikke en smarttelefon. En smarttelefon har en langt raskere prosessor og mye større skjerm. Dette trekker strøm. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Men det er ganske så smart å ha god batterikapasitet da Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Så var det det der med pose og sekk... Er ikke alltid man kan få begge deler. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Sant nok, samtidig er det vel flott med skikkelig skjerm til GPS'en også. Gjenstår å høre erfaringer med den dog. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg bruker ofte S2 til navigasjon, og synes den fungerer utmerket til det. Har testet litt forskjellige navigasjonsprogrammer, så her gjelder det jo å finne det som passer best til ditt bruk. Telefonen blir ladet hver natt, men hadde vel klart to fulle dager med wifi/mobildata på konstant og moderat bruk, men til mitt bruk holder den ikke mer enn 1.5 dag max, men da brukes den flittig. Kamera er jeg fornøyd med, men samsung har lagt inn en sperre som gjør at en ikke kan bruke kamera om en har 15% eller mindre batteri igjen. Latterlig begrensning spør du meg, og et stort irritasjonsmoment. En annen ting er om du skal på langtur og bruke navigasjon så vil batteriet tappes litt etter litt selv om du har i samsung sin billader. Den gir rett og slett for lite strøm i fra seg i forhold til hva telefonen bruker under navigasjon med gps og skjermen på konstant. Dette er en begrensning samsung har i alle sine ladere for å øke levetiden og holdbarheten til batteriet, men kan fint omgåes med å bruke andre ladere enn samsung sine. Alt i alt er dette den telefonen jeg har vært mest fornøyd med, og jeg bytter telefon ca 2 ganger i året. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Hmmm ... interessant og lover godt. -Kan man muligens slå av skjerm(mulig?) i perioder når man bruker GPS og at den da har nok lading? -Tror du batteriet holder lenge hvis man bruker GPS uten lading? -Trodde den hadde alt klart med prog osv til GPS'en jeg. Da koster det vel ekstra for et slikt program da? Litt synd hvis man må prøve en drøss av slike til man finner et man liker - har de i så fall demo versjoner? Lenke til kommentar
satchman Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) -Kan man muligens slå av skjerm(mulig?) i perioder når man bruker GPS og at den da har nok lading? Sånn rent praktisk så er det jo sjelden det er behov for å ha på en GPS (uansett type) i flere timer av gangen når man er på biltur. Brukte den forrige Samsung Galaxy til navigasjon i Italia i fjor (uten billader), og når du får meldinger som 'follow this road for the next 120 kilometres' så er det jo bare å skru av inntil du nærmer deg der du skal kjøre av. I praksis så brukte jeg den bare når jeg skulle inn i byer for å finne hotell / severdigheter o.l. og ikke på lengre transportetapper. At den drar strøm i over en time mens jeg kjører rett frem på en hovedvei er jo bare tull. Galaxy S2 er forøvrig en fantastisk telefon og kan varmt anbefales. At den drar mer strøm enn det de fleste telefoner gjorde for 4-5 år siden må du bare se bort i fra; alle smarttelefoner gjør det. Det er mange år siden jeg har vært noe sted der det ikke er tilgjengelig støm for lading mens jeg sover, så noe reellt problem er det vel ikke. Endret 27. juni 2011 av satchman Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hmmm ... interessant og lover godt. -Kan man muligens slå av skjerm(mulig?) i perioder når man bruker GPS og at den da har nok lading? -Tror du batteriet holder lenge hvis man bruker GPS uten lading? -Trodde den hadde alt klart med prog osv til GPS'en jeg. Da koster det vel ekstra for et slikt program da? Litt synd hvis man må prøve en drøss av slike til man finner et man liker - har de i så fall demo versjoner? Den skal komme med google maps navigasjon, men denne er ikke uten videre tilgjengelig i norge per dags dato, samt i utlandet er den ubrukelig da den krever nedlasting av kart underveis. Der finnes "trial" utgaver av de fleste, alt i fra 24 timer til en uke før du må bestemme deg. Jeg bruker Sygic, tidligere Aura, og er stort sett fornøyd med det etter siste oppdateringen, men der finnes jo billigere programmer som gjør samme nytten. Sygic ble mye bedre og mer stabilt etter oppdateringen, men kartene er ikke helt i vater til bruk i Bergen. Vil ha meg igjennom bussfelt to steder i byen til støtt og stadig, og dette er veier som har blitt brukt til bus/taxi i flere år nå. Om du starter turen med fullt batteri og har lader i så tror jeg ikke du klarer å tømme telefonen for strøm før du har sovnet bak rattet, men noen fast tid den klarer vet jeg ikke, og det er som sagt bare å kjøpe en lader som gir ut litt ekstra strøm enn hva samsung sin gjør. På batteri vil du nok klare en del timer, litt avhengig av hvor mye lys du har på skjermen, mobildata i bakgrunnen osv. Om ønskelig kan jeg teste dette en liten halvtime i morgen og se hvor mange prosent batteriet tappes, så kan en jo enkelt regne seg ut til hvor lenge det vil vare. Tre tester av navigasjonsprogrammer: http://www.mobilen.no/artikler/apps_til_bilnavigasjon/98017 http://www.klikk.no/motor/bil/article636356.ece http://www.idg.no/pcworld/tester/mobil_gps_lyd/gps_er/article210519.ece?curPage=1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Kommer til å slå av mobildata og roaming (eller hva det heter) - for ser sønnens Iphone 4 trekker noen kroner unødig i forhold til regning når den er på, uten at han bruker den. Kommer sikkert til å prøve å stille den inn for best mulig batteri kapasitet og da med litt mindre lys på skjerm (men ikke så mye at det går nevneverdig utover opplevelsen/kvaliteten) Kommer nok til å bruke samsung sin lader pga holdbarhet på batteri og som nevnt kan man slå av ofte under navigering egentlig. Har kun GPS i bilens (orginalt) og der oppleves samme problem med enkelte veier, men det er bare å følge med og den oppdaterer seg jo med alternativ vei når man kjøre en annen plass en der den dirigere deg - problemet der er at man må kjøpe ny dvd for oppdatering av veier (noe jeg ikke gidder) Google maps er vel dårlig i Norge ennå uansett og er det ikke slik at kart lastes ned fortløpende der? Slike løsninger vil jeg uansett ikke ha - kart bør ligge på tlf og med mulighet for å oppdatere via wifi (vil ikke ha ukontrollert tlf regning) Fins det noen ok gratisalternativer, eller er de for dårlige i så fall? Hvis du vil, så ta gjerne en slik test. Sikkert interessant for flere Edit: ser den du bruker bommet på noen veier i Oslo på den ene testen der. Eneste appen av 10 som gjorde det - det var jo i tidligere versjon, men som du sier, så er ikke veiene i bergen oppdaterte heller, så det er kanskje der de bommer litt. Har du prøvd de andre 'gode' i testene? F.eks Ndrive? (men den bruker vel google til søk og er avhengig av å gå på nett? - noe jeg helst ikke vil) Noen som vet om tomtom kommer til android? Edit: Svarer selv og det er vel negativt ser det ut som Med tanke på HD opptak og kvalitet ellers, samt GPS, apps, spill osv, så lønner det seg kanskje å bestille et 32gb minnekort med det samme? Samt skjermbeskyttelse og silikon beskyttelse? (har ikke beskyttelse på min gamle tlf og det har gått bra det - er litt mer usikker på samsungen) Må vel være mulig å komme seg rundt den 15% grensen for å bruke kameraet? En av grunnene til at jeg vil ha mobil med ok kamera er at jeg alltid har med mobilen og kan ta bilde hvis man f.eks kommer ut for en kollisjon og man vil sikre bevis - idiotisk og irriterende grense. Endret 28. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Hvordan er disse kontra Nokias OVI Maps med turn by turn navigation da? Skal ut og reise i europa nå i sommer, bilferie i tre-fire uker. Har en N8 liggende og har SGS2 liggende. Gut-feelingen min sier at Ovi Maps sikkert er the best bet, men... noen erfaringer/innspill? Angående den 15% grensen er det vel mulig å endre dersom man er klar for å roote telefonen. Noe du sikkert blir å gjøre for å maksimere batteritiden uansett (for å skru av diverse bakgrunnsprogrammer du ikke trenger). Et googlesøk evt sjekk på XDA Developers burde fikse biffen om jeg husker rett. Endret 28. juni 2011 av Slai Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 -Kan man muligens slå av skjerm(mulig?) i perioder når man bruker GPS og at den da har nok lading? Sånn rent praktisk så er det jo sjelden det er behov for å ha på en GPS (uansett type) i flere timer av gangen når man er på biltur. Brukte den forrige Samsung Galaxy til navigasjon i Italia i fjor (uten billader), Jeg vil ikke kuppe tråden, men for trådstarters skyld (og min): Hvilket navigasjonsprogram brukte du og kunne du laste ned kart på forhånd? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Angående den 15% grensen er det vel mulig å endre dersom man er klar for å roote telefonen. Noe du sikkert blir å gjøre for å maksimere batteritiden uansett (for å skru av diverse bakgrunnsprogrammer du ikke trenger). Et googlesøk evt sjekk på XDA Developers burde fikse biffen om jeg husker rett. Hmmmm ... har aldri endret noe originalt, så her blir det upløyd mark. Regner med slik 'rooting' gjøres på eget ansvar og man mister garantien? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Noen med erfaring på batterikapasitet på s2 kontra forrige modell (S?). Kan jo være forskjell på hva som står på papiret kontra i praksis. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Noen med erfaring på batterikapasitet på s2 kontra forrige modell (S?). Kan jo være forskjell på hva som står på papiret kontra i praksis. Har begge. Og S2 har bedre batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå