Gå til innhold

[Løst] Geforce GT240M cuda 1GB - Acer Aspire 5935G

Ka2

Anbefalte innlegg

Hallais!

Jeg har enda min Acer Aspire 5935g kjøpt for litt under 2 år siden. så jeg begynner å få dårlig tid pga garanti.. På denne modellen er det 2 strømstyrings opsett for skjermkort-et/-ene

i "Øk ytelse" modus er det Nvidia Geforce GT240M 1gb - cuda skjermkortet som fungerer

i "spar strøm" modus brukes et integrert intel skjermkort

Stort problem: når jeg bruker øk ytelse får jeg massiv flimmer/flicker/disortion på hele skjermen som jeg ikke klarer å få vekk, har prøvd å rolle back alle drivers, system restore osv, brukt flere timer på å finne noe til hjelp uten hell .. :/ Så derfor lurer jeg på om kansje noen her vet bedre?

Det fungerer på høy ytelse om jeg har koblet til en skjerm spiller ofte på min 22" samsung og mitt 50" full hd samsung tv og det fungerer glimrende, så får kun flimmer/flicker på laptop skjermen med geforce kortet i bruk, fungerer fint med intel kortet ... jeg sitter bom fast og setter stoooor pris på alt av svar!

Takk på forhånd!

Mvh Cato

Endret av Ka2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig rart at skjermkortet skal begynne å ta kvelden hvis det virker helt fint på eksterne skjermer, men ikke på selve laptop skjermen. Kan være noe så banalt som dårlige kabler til laptop skjermen. Men det er neppe noe du kan fikse selv da kablene må nok skiftes hvis det er feil med dem.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...