Gå til innhold

kompaktkamera til barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville stirret hardt på Fuji Z33 som tåler en trøkk og en tur i vannet.

Bare ikke stirr så mye på testene - fikk visstnok bortimot strykkarakter for bildekvaliteten :hmm:

Mjo, men jeg forutsetter at printstørrelse ofte vil ligge under A2 og at egenskaper ved røff behandling kan være vel så viktig som perfekte prints. Til et barn vil jeg legge større vekt på enkel og responsiv betjening, og at det tåler endel og ikke er for dyrt.

Lenke til kommentar

Mjo, men jeg forutsetter at printstørrelse ofte vil ligge under A2 og at egenskaper ved røff behandling kan være vel så viktig som perfekte prints. Til et barn vil jeg legge større vekt på enkel og responsiv betjening, og at det tåler endel og ikke er for dyrt.

Jeg er ikke uenig i at de viktigste kravene er de du nevner; men det bør da være mulig å få det samt en grei bildekvalitet. Ut i fra testene jeg kikket på, så var bildekvaliteten på Z33 langt fra grei.

Men det er lite støt og vannsikret på markedet til den prisen.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i at de viktigste kravene er de du nevner; men det bør da være mulig å få det samt en grei bildekvalitet. Ut i fra testene jeg kikket på, så var bildekvaliteten på Z33 langt fra grei.

Men det er lite støt og vannsikret på markedet til den prisen.

Det bør vel være noe nytt i omtrent samme segmentet som har bedre bildekvalitet, siden dette er mer enn to år gammelt, og utgått :hmm: Men støtsikkert og vantett er vel generelt nokså lite forenlig med kombinasjonen billig og god bildekvalitet...

Lenke til kommentar

Kjøpte Pentax Optio WG-1 til guttungen (5) til fødselsdagen. Pluss for vanntett og støtsikkert, minus for bildekvalitet - i alle fall i automodus. Samt manglende raw-mulighet. Han håndterer kameraet greit, men selvsagt ikke dypt i de engelske menyene.

Lenke til kommentar

Barn i 6-7 årsalderen bruker fotoapparat litt anderledes enn voksne. Film er mer populært enn stillbilder, f. eks. har det å filme tven vært en slager hos oss. Mine barn er ikke særlig interesserte i å ta våre på bilder og film, fotoapparatet brukes mest som reprisemaskin der og da.

Tror vi har det nevnte Fuji kameraet (i rosa) - og bildekvaliteten er begredelig, men det er faktisk vanntett.

På et fotoapparat til slik bruk ville rekkefølgen på mine prioriteringer vært:

1) billig

2) kan filme

3) enkelt

4) vanntett (som i kan brukes i svømmebasseng)

5) dersom det fortsatt er flere å velge blandt: bildekvalitet

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig i overstående prioriteringsliste etter å ha forsøkt et av de billigste kameraene. Det brukte 3-4 sekunder på å fokusere, barn har ikke den tålmodigheten - med det resultat at kamera beveges og bildet blir uskarpt.

Rimelig, ja. Men jeg hadde ikke gått for billig (< 1000,-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...