therealmocen Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei Lurer på hvordan det er å bo på Bjølsen i forhold til avstander i Oslo.. Er det lett å komme seg til og fra ting? Om man er ute på byen, hvordan er det å komme seg hjem osv? Skal selv studere på BI, Nydalen. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Har ikke bodd der selv, men har trent der fast i et par år. Litt for langt å gå til sentrum, men det går busser. 54 bussen går vel døgnet rundt tror jeg. Mao. Det er ikke vanskelig å komme seg rundt, dessuten har man jo nesten alt man trenger i nærområdet også Endret 27. juni 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Å komme seg hjem fra sentrum til Bjølsen går oftest i taxi eller nattbuss, da T-bane og lignende stopper i 24-01-tiden. Men det er en grei plass å bo. Det er mange andre studenter i nærheten også, så trenger nødvendigvis ikke dra så langt for en fest. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Det er ikke optimalt å bo på Bjølsen hvis man er en ivrig bygjenger. 54-bussen går ikke hele døgnet, men det går nattbusser hvert kvarter fra sentrum til Bjølsen natt til lørdager og søndager. Andre dager går nattbussen en gang per halvtime til kl. 0430 cirka. Reisetid fra sentrum til Bjølsen, og motsatt, er på cirka 15 minutter. Endret 27. juni 2011 av J-Core Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Du kan helt fint gå til bjølsen fra sentrum. Ingen problemer. Hold deg på hovedlinja oppover, tar maks 30 minutter. Bortskjemte osloværinger nå til dags. Når skal de forstå at alt innenfor ring 3 er gåelig. Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Så Bjølsen er ikke et dårlig valg? Takk for svar Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 37-bussen går døgnet rundt, og fra sentrum, opp akerselva på vestsiden og helt opp til Nydalen, forbi stoppet Bjølsen. Bor i området selv, og er fornøyd med området, selv om det er litt snusk her og der i bydelen. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Helt kurant å bo der, har selv flere venner som holder til på Bjølsen. 37 bussen går hele døgnet så er null stress å komme seg hjem Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Er det bedre å bo på Bjølsen i motsetning til Grünerløkka med tanke på at jeg skal være student ved Nydalen? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Så Bjølsen er ikke et dårlig valg? Takk for svar Absolutt ikke Storo er bittelitt bedre, da. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Storo-området er episk med offentlig kommunikasjon. Tre trikkelinjer (11, 12 og 13), T-bane, og en haug med busser. Bor i området selv. Men Bjølsen er helt kurrant. Bare en liten gåtur fra Storo uansett. 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Er det bedre å bo på Bjølsen i motsetning til Grünerløkka med tanke på at jeg skal være student ved Nydalen? Hadde heller bodd på Grünerløkka enn Bjølsen, mye mer moro der. Du burde ikke tenke så mye på hvor langt det er til skolen, kommer seg til de fleste steder på 30min i Oslo uansett Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Er det bedre å bo på Bjølsen i motsetning til Grünerløkka med tanke på at jeg skal være student ved Nydalen? Fra busstoppet på Bjølsen går du til BI på et kvarter ihvertfall. Grünerløkka er nok litt dyrere, og litt "hippere" med alle sine kaffebarer, men ellers ser jeg ikke helt det store. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Er det bedre å bo på Bjølsen i motsetning til Grünerløkka med tanke på at jeg skal være student ved Nydalen? Hadde heller bodd på Grünerløkka enn Bjølsen, mye mer moro der. Du burde ikke tenke så mye på hvor langt det er til skolen, kommer seg til de fleste steder på 30min i Oslo uansett Enig. Men det kommer ann på prioriteringer. Selv er jeg av den oppfatning av at det er best å ha kortest vei til "rekreasjon", og lengst vei til skole/jobb. Grünerløkka og sentrumsområder litt nedenfor der behøver ikke alltid å være dyre relativt til hva som er normen. Endret 27. juni 2011 av J-Core Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Kan dere komme med noen anbefalinger av områder? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Som student; Hva som er billig og ikke i belastede miljøer. Bor selv i Sandaker, og storkoser meg. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Bare pass på å ikke gå i "dritings-hele-første-året-fordi-jeg-har-masse-studielån-penger-å-kaste-bort" og "studentlivet-er-fett-og-lolz" fella og stryke det første året. DET er bortkasta penger, det. Da ender du opp som kompisen min med småjobber på RIMI for å tjene nok til å betjene studielånet som gikk bort i søppel istedet for en utdanning. Endret 27. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Bare pass på å ikke gå i "dritings-hele-første-året-fordi-jeg-har-masse-studielån-penger-å-kaste-bort" og "studentlivet-er-fett-og-lolz" fella og stryke det første året. DET er bortkasta penger, det. Da ender du opp som kompisen min med småjobber på RIMI for å tjene nok til å betjene studielånet som gikk bort i søppel istedet for en utdanning. aah! nei, er lite keen på det der Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg vet, men mange takler ikke å få masse penger på konto og bo for seg selv, spesiellt hvis de bodde hos foreldrene på videregående også, som jo er ganske vanlig her sørpå siden det er så mange skoler. Da er det fort gjort å få type "per heimly"-kompiser som bare skal drikke vin og være kewle studenter istedet for å faktisk lære det du trenger å lære. Så ender du opp med en rehab-periode istedet for en utdanning Jeg har sett det skje. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Kan dere komme med noen anbefalinger av områder? Den vestlige delen av Gamle Oslo. Søndre del av Grünerløkka og St. Hanshaugen. Hvis jeg måtte valgt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå