Gå til innhold

Spørsmål ang. Oslo by :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke bodd der selv, men har trent der fast i et par år.

Litt for langt å gå til sentrum, men det går busser. 54 bussen går vel døgnet rundt tror jeg.

Mao. Det er ikke vanskelig å komme seg rundt, dessuten har man jo nesten alt man trenger i nærområdet også :)

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Å komme seg hjem fra sentrum til Bjølsen går oftest i taxi eller nattbuss, da T-bane og lignende stopper i 24-01-tiden.

Men det er en grei plass å bo. Det er mange andre studenter i nærheten også, så trenger nødvendigvis ikke dra så langt for en fest.

Lenke til kommentar

Det er ikke optimalt å bo på Bjølsen hvis man er en ivrig bygjenger. 54-bussen går ikke hele døgnet, men det går nattbusser hvert kvarter fra sentrum til Bjølsen natt til lørdager og søndager. Andre dager går nattbussen en gang per halvtime til kl. 0430 cirka. Reisetid fra sentrum til Bjølsen, og motsatt, er på cirka 15 minutter.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

37-bussen går døgnet rundt, og fra sentrum, opp akerselva på vestsiden og helt opp til Nydalen, forbi stoppet Bjølsen. Bor i området selv, og er fornøyd med området, selv om det er litt snusk her og der i bydelen.

Lenke til kommentar

Er det bedre å bo på Bjølsen i motsetning til Grünerløkka med tanke på at jeg skal være student ved Nydalen?

Hadde heller bodd på Grünerløkka enn Bjølsen, mye mer moro der. Du burde ikke tenke så mye på hvor langt det er til skolen, kommer seg til de fleste steder på 30min i Oslo uansett

Lenke til kommentar

Er det bedre å bo på Bjølsen i motsetning til Grünerløkka med tanke på at jeg skal være student ved Nydalen?

Fra busstoppet på Bjølsen går du til BI på et kvarter ihvertfall. Grünerløkka er nok litt dyrere, og litt "hippere" med alle sine kaffebarer, men ellers ser jeg ikke helt det store.

Lenke til kommentar

Hadde heller bodd på Grünerløkka enn Bjølsen, mye mer moro der. Du burde ikke tenke så mye på hvor langt det er til skolen, kommer seg til de fleste steder på 30min i Oslo uansett

Enig. Men det kommer ann på prioriteringer. Selv er jeg av den oppfatning av at det er best å ha kortest vei til "rekreasjon", og lengst vei til skole/jobb. Grünerløkka og sentrumsområder litt nedenfor der behøver ikke alltid å være dyre relativt til hva som er normen.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Bare pass på å ikke gå i "dritings-hele-første-året-fordi-jeg-har-masse-studielån-penger-å-kaste-bort" og "studentlivet-er-fett-og-lolz" fella og stryke det første året. DET er bortkasta penger, det.

Da ender du opp som kompisen min med småjobber på RIMI for å tjene nok til å betjene studielånet som gikk bort i søppel istedet for en utdanning.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bare pass på å ikke gå i "dritings-hele-første-året-fordi-jeg-har-masse-studielån-penger-å-kaste-bort" og "studentlivet-er-fett-og-lolz" fella og stryke det første året. DET er bortkasta penger, det.

Da ender du opp som kompisen min med småjobber på RIMI for å tjene nok til å betjene studielånet som gikk bort i søppel istedet for en utdanning.

aah! nei, er lite keen på det der :p

Lenke til kommentar

Jeg vet, men mange takler ikke å få masse penger på konto og bo for seg selv, spesiellt hvis de bodde hos foreldrene på videregående også, som jo er ganske vanlig her sørpå siden det er så mange skoler.

Da er det fort gjort å få type "per heimly"-kompiser som bare skal drikke vin og være kewle studenter istedet for å faktisk lære det du trenger å lære. Så ender du opp med en rehab-periode istedet for en utdanning :p Jeg har sett det skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...