Alkathar Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei. Har jobbet hardt på pcn til en venn av meg for å få formatert pcn hans. Har endel erfaring med formatering men denne gangen har jeg støtt på noe jeg ikke har møtt på før, og jeg klarer ikke å bypasse dette. Trenger derfor litt hjelp om noen gidder.. Bluescreen; Først og fremst så går jeg i BIOS og setter boot til cd som førsteprio. Starter på ny og kjører igjennom ved å trykke en tast for å installere Windows. PCN Loader opp cd og akkurat idét loadingen er ferdig så får jeg altså Bluescreenen. Har prøvd forskjellige alternativer i BIOS men finner ikke riktig løsning for dette - noen som har peiling? Ser ut som om ikke jeg har Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Du kunne med fordel sagt litt om hvilke komponenter som sitter i denne PC'en. Er grafikkortet f.eks HD 4xxx eller nyere, kan det være så enkelt at XP mangler drivere for dette. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ser ut som folk har fått det til hvis XP er SP2 eller senere med PCIE skjermkort. Kanskje det er derfor det stopper opp for deg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Stop 7E og pci.sys betyr vanligvis at XP CD du bruker ikke støtter brikkesett/hovedkortets kontrollere (sata). Bruker du minst SP2 XP CD og disk kontroller satt i IDE Legacy modus / Native mode kommer du nok rundt dette problemet. Har du ikke XP CD med SP2 eller SP3 kan du lage deg ny utfra den du bruker selv med nLite og full servicpack 2/3 download. Som allerede nevnt så manger det noe informasjon i posten din: - Hardware (type hovedkort og brikkesett) - Disk koplet til SATA eller IDE kanal - Diskett stasjon med F6 metode for disk kontroller drivere eller sliptreamet til XP CD hvis SATA - Versjon (SP level) på XP medie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå