Gå til innhold

- iPhone 5 kommer i september

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg. Det er titler som dette, misledende artikler som dette og generelt sett denne typen drittjournalistikk om det i det hele tatt kan kalles det som gjør at jeg har 2-3 kunder pr. dag som spør om vi har fått inn iPhone 5.

Kan dere tenke litt skadebegrensning på kundekretsen, eller er virkelig side-hits så viktig at dere selv skaper en annonsering Apple ikke har gjort?

Idioter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksempelet ditt er av mindre betydning. Fragmentering dukker opp i iOS framover uansett hvor mye man eksemplifiserer og diskuterer.

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Jeg ville vite hva du legger i begrepet fragmentering, for jeg mistenker jeg er uenig, men nå blir det fort offtopic.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1309201028' post='17957202']

Jeg synes S2 og de andre mobiltelefonene over 4" blir for store, men det blir jo igjen smak og behag. Da foretrekker jeg heller en 10" tab.

Nå er det jo ikke all verdens størrelseforskjell mellom iPhone 4 og Galaxy S2 da. Legg dem ved siden av hverandre så ser du. Sistnevnte er vel 1 cm høyere og en halv cm bredere (og litt lettere og tynnere).

Den fysiske størrelseforskjellen på telefonen er ganske liten med tanke på hvor mye større skjermoverflaten er.

Lenke til kommentar

Tenker litt høyt her...

Jeg synes hele greia om MHz minner litt om megapixel-racet på kameraer.

Jeg ville heller hatt 10 megapixler til 5.000 kr, enn 20 megapixler til 2.000.

Litt på samme vis med mobiler. Jeg har en iPhone 3GS og en kamerat (og fruen min) har en sånn 1GHz snapdragon-HTC-telefon av et slag (Desire mon tro?). Fruit Ninja på min har en mye bedre opplevd framerate og respons. Samme med street view scrolle rundt, samme med menyscrolling, zooming i browser, og en del andre småting. Starter man derimot glGears eller noe tilsvarende er han/hun sin framerate bedre, men opplevd smoothness overall på telefonen ved generell bruk kan ikke måle seg. Dette får meg til å tenke litt at høyere klokkefrekvens på Android foreløpig er litt perler for svin fordi progginga på Android later til å kjøre mindre effektivt. Googlet nettopp og fant følgende:

The Android SDK provides the tools and APIs necessary to begin developing applications on the Android platform using the Java programming language.

Da falt en del biter på plass...

Kvaliteten på koden er selvfølgelig ekstremt utslagsgivende, og hva MHz angår er arkitekturen til prosessoren mer utslagsgivende enn klokkefrekvensen.

Med det sagt er å dømme ytelsen til Android basert på en HTC Desire relativt galemathias! HTC bruker Sense på sine modeller, som med tiden har blitt både bloated og tregt. I tilegg er det store forskjeller på hvordan Android yter i f.eks v.2.1 kontra 2.3.3 (Gingerbread).

Og hva Java angår er det kun snakk om språket, ikke motoren. Google har skrevet sin egen Javamotor, som i motsetning til Oracle Java ikke kjører en virtual machine. Denne motoren er svært rask, og skulle man trenge å presse ut de siste få prosentene man tjener på lavnivå kan man også bruke C++ mot Android...

Lenke til kommentar

Så kommer vell sort utgave først og hvit ett halvår senere slik at alle som kjøpte seg sort kjøper samme telefon bare i hvit!

Har du hørt om noen som først kjøpte iPhone 4 i sort, for så å kjøpe den i hvit? Det har nemlig ikke jeg, og kan umulig se for meg at det er en spesielt god salgsstrategi.

Lenke til kommentar

Enkelte på forumet her har gjort det ja.

Apple ønsker jo å selge mest mulig telefoner de også slik som alle andre, og da faller det naturlig å slippe telefonen i forskjellige farger med tiden. Melkes det som melkes kan :)

Lenke til kommentar

Tenkte mer i baner av iPhone 4 og all sjauen rundt utsettelsen av den hvite versjonen ;) Om det bare var bull* at de virkelig ikke greidde å hoste opp riktig hvitfarge til home knappen kan man jo spekulere litt i :whistle:

Kjekt å se at lagerstatusen var OK i tide til iPad lanseringen da ihvertfall :p

Lenke til kommentar

hehe, og kranglingen stopper aldri. Det virker nesten som at enkelte er litt engstelige for at den dippedutten de liker best ikke er den beste !? :)

iPhone5 med dualcore og 8mpix er akkurat det man ikke behøver i bedriftmarkedet. Så jeg håper den billigmodellen blir sluppet her til lands også, slik at jeg kan fore folk med den istedet for å kaste 5000,- ut av vinduet hver gang noen skal ha seg iphone. Når kravene er greit kamera + epost + enkel å bruke, så treffer jo det akkurat på billig modellen :)

Skal gledelig kjøpe iphone til de som vil ha det jeg, fordi da vet jeg at jeg slipper mas og gnål om hvordan man gjør ditt og datt. De er så enkle at selv gamlinger (50år +) klarer å bruke dem uten 3-dagers kurs. Har vel 2 av 10 mobiler som er Android, og det har vært mer mas fra de folkene enn de som har iphone tilsammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1309200832' post='17957180']

For mannen i gata så spiller det ingen rolle om du klarer å rendre en nettside på 100 eller 150 millisekunder vet du Vindicator.

Den jevne mannen i gata bryr seg heller ikke om han kan overklokke prosessoren på mobiltelefonen din. Greit nok at du kan overklokke en stasjonær PC som er koblet til strømnettet, men en mobiltelefon?? Har ikke ord på hvor patetisk det er... Er ikke poenget med en mobiltelefon å være mobil??

Å bruke GPU til å rendre en nettside er ikke nødvendigvis bra, da GPU'en er nok en komponent som bruker strøm...

Det er kanskje sant, men at den jevne mann merker lite til akkurat disse to tingene er langt ifra det samme som at den jevne mann ikke merker at god ytelse faktisk har endel å si.

Og GPU er vel ikke nødvendigvis bra, men som en trend, så er det gjerne prosessorteknologien som gjør jobben raskest som også gjør den mest energieffektivt, selv om det finnes unntak såklart.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...