Drugstar Genius Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Holder på å bytte registerreim på en ford mondeo 1995 2.0i DOCH men vet ikke hvor tenningspuntet er så jeg kan få satt veiva riktig i forhold til ventilene. kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Det skal være noen merker på de hjulene reima skal være på for å gi et hint til hvordan ting skal stå. Men en så ny bil bør være selvjusterende på det punktet, da tenningen er elektronisk. Har byttet rotor på en 89 mod MB, uten noe problem med justering på akkurat det. Med forbehold om tankerekken er glyldig her. Endret 27. juni 2011 av Ingeniør Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Dette er ekstremt viktig uansett hvor elektronisk tenningen er. Hvis dette blir feil, kan du ende opp med at stempelet slår oppi ventilene når du drar motoren rundt. Det fører til en lite heldig situasjon. Bør da være et hakk i reimhjulet på både veiva og kammene som viser hvor de skal stå. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Dette er ekstremt viktig uansett hvor elektronisk tenningen er. Hvis dette blir feil, kan du ende opp med at stempelet slår oppi ventilene når du drar motoren rundt. Det fører til en lite heldig situasjon. Bør da være et hakk i reimhjulet på både veiva og kammene som viser hvor de skal stå. Jeg finner de 3 hakkene på selve hjulet, men de hakkene som kan se ut som " tannhjul " finner jeg ikke og heller ikke hakket på blokka Endret 1. juli 2011 av Vivarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå