rsarsa Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei! Jeg har onboard grafikk på et intel hovedkort av typen "intel extreme...whatever" Her går skjermledningen "inn i hovedkortet" Er det noen som vet hvordan eller om det er nødvendig å sperre dette når jeg snart skal sette inn et løst kort? Må de gamle driverne fjernes og utgangen på "hovedkortet" sperres på en eller annen måte? (winxp) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tror det eneste som trengs er aa avinstalere driverene og disable det integrerte skjermkortet i BIOSen Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det skal i de aller fleste tilfeller bare være å sette skjermkortet i AGP porten og kabelen i skjermkortet og starte opp. Sjekk manualen. Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg leste et annet sted at det kunne gå hvis man skrudde av onboard display i bios.... Det er et epa skjermkort fra intel uten agp desverre...helt høl i hue..... Så jeg har kjøpt et Radeon 9000 128mb PCI kort....får det vel snart... Hvis noen har gjort lignende så setter jeg pris på tilbakemelding... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 tror det er likt som med AGP, bare å avinstallere drivere i windows, slå av pc, sette inn PCI kortet, koble skjerm til det, starte opp, gå inn i BIOS, disable onboard skjermkortet (evt. sette prioritering av visning av bilde fra onboard til PCI, hvis du finner et slikt valg, det er ikke alle som har det), og starte opp som vanlig, regner jeg med... Lenke til kommentar
eberland Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tror egentlig ikke du trenger å avinstallere noen drivere. Kan være kjekt å ha i tilfelle...... Holder nok å disable onboard vga i bios. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 På en eldre maskin satte jeg det nye kortet inn i AGP porten og startet opp. No problemo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå