Gå til innhold

Gmail-konto hacket. Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Hei. Var nettopp inne og sjekket mailen min (gmail) og da poppet det opp en beskjed som sa at en kinesisk IP hadde vært innom kontoen min den 18. juli.

Har fått en del mail fra diverse sider som sier f.eks. "dette er ditt passord og brukernavn" og jeg deler også passord på enkelte innloggingssteder siden det er så sinnsykt mange steder jeg har en konto av et eller annet slag.

Har endret passord på gmail-kontoen, men hva mer burde jeg gjøre for å forsikre at hackeren ikke gjør noe skade?

Har hittil ikke oppdaget noe rar aktivitet, og ingen spam mails etc. har blitt sendt ut fra mailadressen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Vær rask med å endre alle andre passord også, ettersom mailen din inneholdt brukeropplysninger til andre nettsteder.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Hei. Var nettopp inne og sjekket mailen min (gmail) og da poppet det opp en beskjed som sa at en kinesisk IP hadde vært innom kontoen min den 18. juli.

Har fått en del mail fra diverse sider som sier f.eks. "dette er ditt passord og brukernavn" og jeg deler også passord på enkelte innloggingssteder siden det er så sinnsykt mange steder jeg har en konto av et eller annet slag.

Har endret passord på gmail-kontoen, men hva mer burde jeg gjøre for å forsikre at hackeren ikke gjør noe skade?

Aldri bruk samme passord. Bruk en sikker passord: minst 8 tegn - bokstaver, tall og tegn

Sjekk din PC for malware med Hitman:

http://www.surfright.nl/en

Antivirussoftware + aktiver Windows Firewall + update alle dine software and windows

Lenke til kommentar

Fikk samme saken med den ene gmailen min, noen hadde prøvd å spam-maile tilfeldige kontakter i lista mi.

Skifta passord og sikkerhetsspørsmål med ein gang. er vel en måned eller to siden, har ikke hatt noen fler problemer. Men var j****** sur etter på, på de(n) som hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...