djafull Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei, har trådløst nett på campingplassen vår, men vi ligger i en "skygge", vi har flere bærbare i familien inkl smart tlf, ipoder osv.... men hva kan jeg gjøre foe å forsterke wifi , har ikke tilgang til kablen som er på plassen her, og det er mange wifi punkter rundt om her, tanken var om det kan forstekes på noe vis, plukke opp wifi signalet og forsterke det på en grei måte? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Er det problemer med at dere detter ut av nettverket? isåfall eneste løsning jeg kommer på er å kjøpe et aksesspunkt. Den inneholder en kraftigere sender og mottaker enn hva man har i en laptop o.l. Mvh Faller Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Du kan bruke en repeater (se video). Denne vil fange opp Wifi-signalet og sende det videre / utvide rekkevidden. Dette funker veldig fint selv i murhus. Nå vet jeg ikke hvordan de Wifi-punktene er, men om det er dårlige routere/akkesspunkt vil en ny og bedre router være den enkleste løsningen.. Lenke til kommentar
djafull Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Takker for svar ! Skal prøve meg på en extender tror jeg, her er det sikkert 10 "wifi spots" men alle er satt til samme chanel (5) skulle neste tro de forstyrra hverandre, tar jeg md pc eller noe anne wifi stuf er det rimelig greit men blir fort ustabilt litt unna, gjetter på at det er 20-30 meter til to forskjellige antenner men er skjermet godt av campingvogner, om dette ikke funker blir det vel ice-net eller no såntom det er dekning her da..... hehe Lenke til kommentar
slacky Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) du kan enkelt dobble SNR, og signalstyrke med en metallbit (reflektor) 6-7 cm bak enkeltantenner, men vil jo være litt værre mtp at dere vil da trenge en del små reflektorer... Selv har jeg en liten (12.5*12.5cm) reflektorplate bak repeateren min, som økte SNR fra 8-9, til 25-30dB. Signalstyrken gikk fra 16%, til 42%. Denne er enkelt laget av alu. folie. Men kan bruke noe så simpelt som en colaboks kippet på midten, og forvente dobling. Endret 1. juli 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå