sinder18 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 eg har tenkt og ta meg moped lappen nå. eg prøvde og ta moped lappen for 3 år siden men orket ikke mere når eg ikke klarte prøven. så det er 3 år siden eg sist tok moped lappen. Må eg søke etter ny vandel for og ta moped kørkort? Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Vil tro du må det. Når jeg var 16 år tok jeg lett-mc lappen, å måtte søke om vandel og alt det der. Når jeg skulle ta teoriprøven til bil regnet jeg med at jeg ikke trengte å søke om vandel, siden jeg hadde førerkort til lett-mc, men jeg måtte på nytt søke om vandelsjekk. Så når jeg måtte det når jeg allerede hadde ett førerkort, regner jeg med du også må søke på nytt, siden du ikke har noen førerkort overhode. Du kan måte direkte opp hos biltilsynet, så sender de en e-post til politet. Det gjord de i mitt tilfelle, men det var 2 timer venting på dette da. Men vet ikke om det er vanlig da. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Alle søknader om førerkort skal ha vedlagt vandelsuttalelse fra politiet, jfr. førerkortforskriften § 5-1 (3) nummer 1, med mindre Vegvesenet innhenter det selv. Vandelsuttalelsen skal være fersk, da den skal være representativ for din vandel på søknadstidspunktet. Søknad om førerrett i ny førerkkortklasse regnes som søknad om førerkort og skal ha vandelsuttalelse, jfr. § 5-1 (1). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå