Gå til innhold

Billig PC til redigering av HD-Video?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny stasjonær PC som skal hovedsaklig brukes til redigering av HD-video, da jeg også blir å kjøpe et Canon 550D kamera.

Vil helst holde prisen ganske lav siden prisen på kameraet er høy nok. Er ikke noe glad i å bygge PC selv, siden jeg har ganske null peiling, så fant en ferdigbygget på komplett til prisen jeg så for meg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628906

Er dette ønsketenking? Må jeg kraftig opp i pris eller kan denne pcen fungere med Sony Vegas og redigering av HD-Video?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den klarer nok å redigere HD video den men noe særlig fleksibelt valg er det ikke.

Jeg ville nok gått for et oppsett med standardkomponenter slik at du kan oppgradere maskinen når det er dags for det.

Den maskinen der er ikke et godt utgangspunkt i så måte.

Prismessig så skal det ikke være noe enormt problem å matche i underkant av 4000kr for en maskin som kan bygges ut i alle bauger og kanter.

Jeg ville nok også gått opp litt på minnemengde med tanke på bruksområdet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så viktig for meg å ha oppgraderingsmuligheter, men det er jo ikke noe negativt om prisen holder seg på samme nivå.

Er nok enig i at jeg trenger mer ram, har like mye ram på min nåværende stasjonære, og det strekker ikke til i det hele tatt.

Er det noen som kan hjelpe meg med hvilke deler jeg skal kjøpe? Eller om noen har en ferdibygget pc å linke meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...