nebbdyr Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 "ipconfig gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satvis fil." > Får samme feilmelding for alle andre kommandoer jeg har prøvd også.. ??? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 får du åpnet CMD fra: start->kjør->srkiv cmd og trykk enter. Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 yup, men når jeg skriver kommandoer får jeg bare den feilmeldingen : ( Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Fungerer path kommandoen? Og hva får du da? Finner du "C:\Windows\system32;C:\Windows;"? Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 ja, den fungerte. Det kom opp masse informasjon.. "PATH=C:\Program Files\Common Files\ [..]SystemRoot [..] [sYSTEMROOT] System32 etc etc.. ?? :S Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Nå er ikke jeg noen ekspert på Windows environment variabler. Men hvis det står [sYSTEMROOT] så må det være feil. Det skal stå %SYSTEMROOT% Virker som et program (eller virus) har forandret din path. Nøyaktig hvordan du bør gå fram skal jeg ikke gi meg inn på, men tipper du kan finne noe i dette Google søket: http://www.google.com/search?q=%22environment+variable%22+site%3Adiskusjon.no&hl=en&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images&tbs=#sclient=psy&hl=en&lr=&source=hp&q=how+to+restore+environment+variables+in+windows&aq=f&aqi=g1g-v1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=2955d2dfcccaf0cf&biw=1263&bih=1004 Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Takk for hjelpen : ) Men.. jeg har scannet datamaskinen med Malwarebytes' Anti-Malware, Spybot S&D og AVG. Ingen fant noe som helst. Her er et bilde av infomasjonen jeg får når jeg bruker PATH-kommandoen.. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) du kan prøve å gå til "C:\Windows\System32" og søke etter ipconfig hvis du finner den, er det noe galt med PATH variabelen din Endret 30. juni 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ser ikke så galt ut, nei. Prøv cd %SystemRoot%\system32 ipconfig Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 når jeg bruker "Path" i terminal-vindu ser det slik ut som på bildet. Jeg får i alle fall "ipconfig" til å fungere. Mvh Faller Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Ser ikke så galt ut, nei. Prøv cd %SystemRoot%\system32 ipconfig Etter å ha gjort det der fungerer cmd som vanlig, men hver gang jeg åpner cmd må jeg skrive det inn på nytt.. :S hvordan fikser jeg det? *beklager at jeg svarer sent, har vært opptatt i det siste. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ikke helt sikker på det her, men det virker litt rart at du får %SystemRoot% når du lister path (ref bildet i post #7). Jeg får C:\Windows\System32 Det er slik at %SystemRoot% er det som PATH blir satt til, men Windows skal 'oversette' det til C:\Windows\System32. Tror du bør ta en titt på Environment variabler. http://geekswithblogs.net/renso/archive/2009/10/21/how-to-set-the-windows-path-in-windows-7.aspx Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Uhm.. henger ikke med lenger enn hit : ( men her er et bilde av det jeg fant -hva er det egentlig meningen at det skal stå? : S Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er rett, så vidt jeg kan se. Da vet jeg ikke hva det kan være. Men du kan jo forsøke å legge til ;C:\Windows\System32 helt på slutten. (tips: det enkleste er å kopiere hele greia inn i Notepad, editere, og så kopiere alt tilbake. Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Nice! jeg slengte på ;C:\Windows\System32 på slutten der, og nå fungerer CMD helt fint : ) takk for hjelpen, setter pris på det Fant aldri ut hva feilen var, men for noen dager siden slettet jeg mellom 70 og 100gb søppel fra pc'en.. gjorde sikkert noe galt da Men jo, takk for hjelpen folkens ;* glad i dere <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå