Gå til innhold

Coca-Cola vs Pepsi-Cola - "Er det greit?"

Hanske

Anbefalte innlegg

Det er helt riktig, og gjort bevisst. Coca Cola Light har alltid vært markedsført mot kvinner og derfor kan det bli ansett som lite mandig å drikke Cola Light. Likevel finnes det ganske mange menn som er ute etter å drikke sukkerfri brus, og derfor laget CCC Coca Cola Zero - lightbrus for menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg bestiller en borg, så forventer jeg ikke tuborg bare fordi den har borg i navnet :roll: .

Kan noen med hånda på hjertet hente en pepsi i butikken om noen ber deg hente en cola? Isåfall, hvorfor?

Nå bryr jeg meg ikke så mye om det jeg får servert, sålenge jeg får det informert om det. Ber jeg om en fanta, så gjør det ikke noe om jeg får en solo, sålenge de som serverer spør om det er greit. Samme gjelder cola og andre drikker.

Det har noe med at de skal yte en tjeneste og ikke lure til seg mine penger på falske premisser.

Det er den dummeste sammenligningen i menneskehetens historie. Hvis du sier pils kan du ikke klage på Tuborg, eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråpen er litt over alt, og mange fanatikkere, blir litt somom man diskuterte Mac vs PC eller religion ;)

Jeg vil påpeke en ting som jeg misliker og det er at resturanter må VELGE en eller den andre, men i realiteten er det slik at vil man ha sukkerholdig cola så drikker man Coca-Cola, mens vil man ha sukkerfri cola drikker man Pepsi Max, (noen er fanatiske på Pepsico, og andre er fanatiske på Coca-Cola Company), men salgstallene fra flere butikker og bensinstasjoner hvor jeg har jobbet har bekreftet dette.

Så hvis jeg drev en resturant hadde jeg ønsket å selge begge to, og jeg hadde latt konkuranse på varene bestemme hvilke varianter og priser jeg ville hatt til kundene. Jeg vet at det ikke er slik.

Men siden konkurransetilsynet liker å kverulere hvorfor gjør de ikke noe med denne situasjonen? går jeg må McD's får jeg Coca-Cola, går jeg på Burger King får jeg Pepsi, men hva om jeg vil nyte min BigMac med en Pepsi Max til? siden CCC sine sukkerfrie produkter smaker kunstig for mine smaksløker. Jeg sier at slik det er at man ekskluderer er urettferdig for oss som konsumere.

-frank

Lenke til kommentar

Om jeg bestiller en borg, så forventer jeg ikke tuborg bare fordi den har borg i navnet :roll: .

Kan noen med hånda på hjertet hente en pepsi i butikken om noen ber deg hente en cola? Isåfall, hvorfor?

Om det ikke hadde vært noe Coca-Cola igjen, hadde jeg hentet en pepsi, for å så si ifra at de ikke hadde Coca-Cola, og om Pepsi er greit? Det er det som er poenget her, slik som jeg har oppfattet det ihvertfall..

Lenke til kommentar

Det værste er kunder som griner seg til Coca-Cola i resturanten, selvom vi ikke selger det. Kun på goodwill fra vår side, at servitørene går inn til sjåførene for å hente en 1.5L Coka-Cola flaske, åpne den og helle det opp i et glass og servere det til kunden. Den Coca-Colaen som vi så absolutt må ha til Take-out og leveringer, da salget faktisk gikk ned fordi vi, for en stund siden, ikke kunne tilby Coca-Cola til grineunger ( :p ) som så absolutt måtte ha Coca Cola.

Det er litt sykt på tenke på, at eneste grunnen til at vi selger Coca-Cola, er fordi omsetningen gikk ned, den lille perioden vi ikke hadde det. Likevel hopper folk flest på "går det greit med Pepsi?" spørsmålet til selgerene på sentralen, så vi ender opp med et forbruk på kanskje to kasser Coca-Cola i måneden...

Har hørt et lite rykte om at Ringnes setter opp prisene sine snart, slik at det kan være aktuelt å gå over til Frydenlund og CCC drikke. Vet dog ikke om det er noe i det ryktet.

Men men, Coka-Cola > Pepsi..

Disse folka tror at dere ikke har Coca-cola og dermed sier de ja til ett dårligere alternativ.

Skal aldri gå med på pepsi igjen!

Lenke til kommentar

Jeg var på et utested i Tromsø for noen år siden og bestilte noe god mat og en Cola. Når jeg fikk brusen synes jeg den smakte noe rart, så jeg ropte på servitøren og spurte "Er dette Coca Cola?".

Han svarte: "Ja, tømte det fra flaske helt selv"

Jeg måtte bare godta svaret hans da han svarte bekreftende på direkte spørsmål, men synes fremdeles det var noe rart med den Colaen. Jeg fikk senere høre at det utestedet og hotellet har avtale med Rignes og ikke fører Cola, men Pepsi. Har ikke satt min fot innenfor dørene på det utestedet igjen.

Jeg har for så vidt ingen problemer med at bedrifter har avtaler slik at de selger Pepsi i stedet for Cola. Jeg frekventerer mange kafeer og restauranter som har det slik. Poenget er at dersom de ikke har Coca Cola tar jeg heller Villa eller Solo fremfor Pepsi, og det valget vil jeg gjerne få muligheten til å ta. Og på direkte spørsmål synes jeg det var direkte ufint å lyve til meg.

Var forresten på Buktafestivalen i 2008, og der stod det noe sånn som "vi selger ikke produkter fra Coca Cola Company fordi de ikke deler våre verdier". Jeg har fremdeles ingen problemer med at de ikke solgte Cola, men synes argumentasjonen er litt rar i og med at de solgte alkohol og tobakk på samme festivalen. Kan ikke tenke meg at alkohol og tobakksindustriene på noen måte er bedre enn Coca Cola Company. Jeg har ikke vært der etterpå så jeg vet ikke om de har gått tilbake på dette, eller om de fremdeles kjører samme dobbelmoralske prinsippet.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Det værste er kunder som griner seg til Coca-Cola i resturanten, selvom vi ikke selger det. Kun på goodwill fra vår side, at servitørene går inn til sjåførene for å hente en 1.5L Coka-Cola flaske, åpne den og helle det opp i et glass og servere det til kunden. Den Coca-Colaen som vi så absolutt må ha til Take-out og leveringer, da salget faktisk gikk ned fordi vi, for en stund siden, ikke kunne tilby Coca-Cola til grineunger ( :p ) som så absolutt måtte ha Coca Cola.

Det er litt sykt på tenke på, at eneste grunnen til at vi selger Coca-Cola, er fordi omsetningen gikk ned, den lille perioden vi ikke hadde det. Likevel hopper folk flest på "går det greit med Pepsi?" spørsmålet til selgerene på sentralen, så vi ender opp med et forbruk på kanskje to kasser Coca-Cola i måneden...

Har hørt et lite rykte om at Ringnes setter opp prisene sine snart, slik at det kan være aktuelt å gå over til Frydenlund og CCC drikke. Vet dog ikke om det er noe i det ryktet.

Men men, Coka-Cola > Pepsi..

Disse folka tror at dere ikke har Coca-cola og dermed sier de ja til ett dårligere alternativ.

Skal aldri gå med på pepsi igjen!

Det er bare å si at du skal ha Coca-Cola, så får du det. Regner med at de fleste Peppes avdelingene har det tilbudet på take-out og levering. Ihvertfall det inntrykket jeg sitter igjen med, de gangene jeg har klagd til sentralen pga sure kunder :p

Hvem er det som faktisk kjøper brus på take away?...

(Les: Hjemkjøring)

Folk som ikke gidder å dra til butikken for å kjøpe :tease: Neida, men det går sånn sett mest brus til bedrifter. Hva er det en 1.5L brus koster i butikken nå? 25kr + pant? Så tar vi 39kr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var på et utested i Tromsø for noen år siden og bestilte noe god mat og en Cola. Når jeg fikk brusen synes jeg den smakte noe rart, så jeg ropte på servitøren og spurte "Er dette Coca Cola?".

Han svarte: "Ja, tømte det fra flaske helt selv"

Jeg måtte bare godta svaret hans da han svarte bekreftende på direkte spørsmål, men synes fremdeles det var noe rart med den Colaen. Jeg fikk senere høre at det utestedet og hotellet har avtale med Rignes og ikke fører Cola, men Pepsi. Har ikke satt min fot innenfor dørene på det utestedet igjen.

Jeg har for så vidt ingen problemer med at bedrifter har avtaler slik at de selger Pepsi i stedet for Cola. Jeg frekventerer mange kafeer og restauranter som har det slik. Poenget er at dersom de ikke har Coca Cola tar jeg heller Villa eller Solo fremfor Pepsi, og det valget vil jeg gjerne få muligheten til å ta. Og på direkte spørsmål synes jeg det var direkte ufint å lyve til meg.

Var forresten på Buktafestivalen i 2008, og der stod det noe sånn som "vi selger ikke produkter fra Coca Cola Company fordi de ikke deler våre verdier". Jeg har fremdeles ingen problemer med at de ikke solgte Cola, men synes argumentasjonen er litt rar i og med at de solgte alkohol og tobakk på samme festivalen. Kan ikke tenke meg at alkohol og tobakksindustriene på noen måte er bedre enn Coca Cola Company. Jeg har ikke vært der etterpå så jeg vet ikke om de har gått tilbake på dette, eller om de fremdeles kjører samme dobbelmoralske prinsippet.

Du kan ikke si at Pepsi ikke er cola. Pepsi er cola, på samme måte som Coca-Cola. Hvis du er livredd for Pepsi, får du bestille Coca-Cola.

Lenke til kommentar

Hvis jeg er på bar og bestiller "Rom & Cola", forventer jeg Captain Morgan og Coca-Cola, ikke Bacardi og Pepsi. Det er to vidt forskjellige drinker i smak.

Jeg foretrekker som sagt Coca-Cola, ikke Pepsi, og hvis jeg får høre "Er Pepsi greit?" så sier jeg alltid "Da tar jeg 7up i stedet" hvis det er restaurant, eller "Da vil jeg heller ha pils" hvis det er bar og jeg prøvde meg på Rom&Cola.

Forøvrig synes jeg også man burde opplyse om hvilken pils man hadde på tapp på restauranter. Jeg vet at Peppes for det meste serverer Hansa, en pils jeg synes smaker piss. Da tar jeg heller en Carlsberg fra flaske.

Lenke til kommentar

Du kan ikke si at Pepsi ikke er cola. Pepsi er cola, på samme måte som Coca-Cola. Hvis du er livredd for Pepsi, får du bestille Coca-Cola.

Hvor har jeg sagt at jeg er livredd for Pepsi? Det jeg har sagt er at jeg foretrekker andre bruser før den.

Teknisk sett er jeg selvsagt helt enig i at Pepsi er en Cola-drikke, men ifølge den etablerte praksisen mener man Coca Cola når man sier Cola. Dersom du ønsker å kverulere på dette så må du gjerne gjøre det, og teknisk sett har du selvsagt rett, men jeg og mange andre er av en annen oppfatning av hvordan ting blir brukt i dagligtale.

Du finner tilsvarende fenomen i andre deler av utelivsbransjen. Dersom jeg går til en bardisk en kveld jeg er ute og strekker opp en finger til servitøren, hva får jeg da? Som regel får jeg den mestselgende ølen fra tappekrana. Teknisk sett har jeg da ikke sagt at jeg ønsker en øl av det merket, men ut fra den etablerte praksisen er det slik det blir oppfattet.

Når det gjelder eksempelet mitt har jeg ingen problemer med at det utestedet har andre produkter enn det jeg foretrekker, men på direkte spørsmål synes jeg der var ufint å lyve på seg det produktet jeg var ute etter.

Lenke til kommentar

Du finner tilsvarende fenomen i andre deler av utelivsbransjen. Dersom jeg går til en bardisk en kveld jeg er ute og strekker opp en finger til servitøren, hva får jeg da? Som regel får jeg den mestselgende ølen fra tappekrana. Teknisk sett har jeg da ikke sagt at jeg ønsker en øl av det merket, men ut fra den etablerte praksisen er det slik det blir oppfattet.

Det er allment oppfattet at pekefinger opp når du har oppnådd kontakt med bartender betyr "gi meg en fatøl", ja. Imidlertid har jeg vært på et utested der gjesten fløy i flint etter å ha gjort dette og mente at "Når jeg holder opp fingeren betyr det at jeg vil snakke med deg", mens bartender (og alle gjestene rundt) svarte "øøøh, alle andre i dette lokalet mener at de vil ha en pils når de gjør sånn, men greit, hva skal du ha?"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...