Gå til innhold

Coca-Cola vs Pepsi-Cola - "Er det greit?"

Hanske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting jeg synes servitøren bør være pliktig til å opplyse om, er om det er dispenser eller flaske man får brusen fra. Dispenserbrus smaker nemlig tidvis ganske jævlig, spesielt hvis man holder på å gå tom for sirup.

Det er noe som irriterer meg enda mer enn Cola/Pepsi greia, jeg gir egentlig TOTALT beng i om jeg får Pepsi eller Cola, det som plager vettet av meg er hvis man bestiller en gjennomsiktig brus som Sprite og det kommer fra dispenser så får man pluselig bare vann med kullsyre i fra dispenseren, spesielt hvis man kjører gjennom en drive trough eller lignende. Når det skjer kjenner jeg at det koker over, for dispenser vann er faen ikke drikkande.
Lenke til kommentar

jeg blir litt grinete når jeg bestiller cola og får pepsi, da får man heller si at man ikke har cola, men kan få pepsi. pepsi er ikke cola fordi om man kaller det pepsi cola. cola er lik coka cola som det har vært kjent som i alle år!

Cola er en brustype. Cola er like generelt som rødvin. Coca-Cola er et cola-merke. Det samme er Pepsi.

Nei, Gud forby at noen serverer deg en brus som smaker bare nesten som det du forventet, du er jo nordmann for faen, her i Norge hvis vi blir spurt om vi vil ha cola så forventer vi Coca-Cola! Og ingenting annet! Helvetes servitører som ikke har snøring, de burde skamme seg.

Ja for pepsi og cola smaker akkuratt det samme, på lik linje med doctor pepper, cuba cola, rc cola, first price cola, eldorado cola og alle andre former for cola..

Eller kanskje ikke :roll:

Coka Cola og Pepsi Cola har omtrent like mye til felles i smak som Pepsi og Solo.

Se det jeg skrev i sitatet over ditt. Cola er like generelt som rødvin. Pepsi er en cola. Det går ikke an å si at "Pepsi smaker ikke som cola". Du kan si at Pepsi ikke smaker som Coca-Cola. Det blir mer riktig. Når det er sagt er ikke Dr Pepper en cola.

Lenke til kommentar

Jeg mener Leeds når jeg sier United :whistle:

(Generelt på den: Alle fotballag som heter Derpville United eller noe sånt, kaller seg selv United)

Jeg foretrekker Coca-Cola selv, og hvis det er sånn at Peppes-servitører spør "Er Pepsi greit?" selv om de har Coca-Cola, så synes jeg det er helt høl i huet. Har de dispenserbrus, og ikke Coca-Cola, blir det 7-up (til nød Pepsi Max, som er bedre enn vanlig Pepsi, hvis det er dispenser).

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg synes det er helt greit at de spør. Nå er ikke jeg coca-cola/pepsi fanatiker, men det hender jeg velger solo og da er det veldig irriterende når de kommer med fanta i stede uten å ha spurt. Fanta ligger abolutt på bunn av lista over hvilken brus jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Om jeg bestiller en borg, så forventer jeg ikke tuborg bare fordi den har borg i navnet :roll: .

Kan noen med hånda på hjertet hente en pepsi i butikken om noen ber deg hente en cola? Isåfall, hvorfor?

Nå bryr jeg meg ikke så mye om det jeg får servert, sålenge jeg får det informert om det. Ber jeg om en fanta, så gjør det ikke noe om jeg får en solo, sålenge de som serverer spør om det er greit. Samme gjelder cola og andre drikker.

Det har noe med at de skal yte en tjeneste og ikke lure til seg mine penger på falske premisser.

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett om Pepsi er en cola eller ikke, forbinder folket "Cola" med "Coca Cola". Hvis du tar en titt på mac-hønene, ser du samme tendensen der. De kjøper ikke en bærbar med OS X på, de kjøper "en mac". Selv om det er en bærbar eller stasjonær PC som alle andre modeller, har den et eget navn.

Lykke til å endre folkets mening dog. For meg har alltid "Cola" vært synonymt med "Coca Cola", og "Pepsi" er synonymt med "Pepsi-Cola".

Men det er irrelevant, jeg drikker bare Villa uansett.

Lenke til kommentar

Det er faktisk irriterende å be om Pepsi Max og bli tilbudt Cola Light... uuuuuuuugggggghhh. Da kjenner jeg at magesyra bobler. Det er faktisk bedre med Cola Zero - men ikke mye. Nei, selger de CC-produkter så blir det ei Sprite Zero. Det er nammenam.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk irriterende å be om Pepsi Max og bli tilbudt Cola Light... uuuuuuuugggggghhh. Da kjenner jeg at magesyra bobler. Det er faktisk bedre med Cola Zero - men ikke mye. Nei, selger de CC-produkter så blir det ei Sprite Zero. Det er nammenam.

Cola Zero og Cola Light er eksakt den samme drikken, faktisk. Eneste forskjellen er at Zero markedsføres mot menn og Light mot damer.

Lenke til kommentar

2. What is the difference between Coca-Cola Zero®, Diet Coke® and Coke/Coca-Cola light®?

Coca-Cola Zero provides real Coca-Cola taste for variety-seeking consumers. Coca-Cola Zero is sweetened with a blend of low-calorie sweeteners, while Diet Coke is sweetened with aspartame. As for Coke/Coca-Cola light, in certain countries, the term "diet" is not used to describe low-calorie foods and beverages. In these countries, we offer Coke/Coca-Cola light. The sweetener blend used for Coke/Coca-Cola light is formulated for each country based on consumer preference.

Kilde.

edit: jeg må lære meg å lese :wee:

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Ser den. Men dere kan ikke krangle på at Coke Zero markedsføres mot menn og Coke Light markedsføres mot damer? Jeg mener, Zero har eksplosjoner og SWAT teams og pene damer og generell action, mens i Light-reklamene er det en hunk av en bygningsarbeider uten skjorte som har fokuset.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...