Gå til innhold

Coca-Cola vs Pepsi-Cola - "Er det greit?"

Hanske

Anbefalte innlegg

*snip*

Minner meg om sist jeg bestilte pizza fra Peppes.

De: "Hvordan brus vil du ha?"

Meg: "Send med en Urge, du."

De: "Urge har vi ikke. Er det noe annet du heller vil ha?"

Meg: "Har dere ikke avtale med Coca-Cola Company?"

De: "Ringnes."

Meg: "Da tar jeg en Arendals Julebrus, da …"

Nei fysj, er noe svineri med steder som ikke har avtale med CCC, nesten like ille som butikker som har Diplom-is snarere enn Hennig-Olsen.

De blir lurt av Ringnes til å kjøpe deres produkter. Ringnes gir dem bedre priser på ølet sitt hvis de også seøger Ringnes' brustyper. Ikke skyld på Peppes, skyld på Carlsberg.

Ringnes har Solo, Eventyrbrus, Villa, Mozell. Alle som er bedre enn sine Coca-Cola-motparter imo. Ringnes lager ikke Pepsi selv, de får konsentrat og lager etter det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringnes har Solo, Eventyrbrus, Villa, Mozell. Alle som er bedre enn sine Coca-Cola-motparter imo. Ringnes lager ikke Pepsi selv, de får konsentrat og lager etter det.

Greit at alle andre brustyper til Ringnes er bedre enn CCC sine, men CCC har Coca-Cola og det er det ingen andre som har. Case closed.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Pepsi er ikke greit. Spør jeg om cola, vil jeg ha Coca Cola. Greit nok hvis det er steder hvor de ikke har Coca Cola, men flere pizzasjapper spør om Pepsi er greit, når de likevel har Coca Cola.

Typisk samtale mellom meg og servitør på Peppes eller andre pizzeriasjapper:

S: Hva vil du ha å drikke?

J: Cola

S: Er Pepsi greit?

J: Nei, har dere ikke Coca Cola?

S: Jo, det har vi.

J: Ja, hvorfor spør du meg da om jeg vil ha Pepsi?

S: *mumler noe om sponsoravtaler etc.*

Neste gang tror jeg at jeg heller skal si noe slikt:

S: Hva vil du ha å drikke?

J: Cola

S: Er Pepsi greit?

J: Er det greit at jeg går og spiser på Dollys i stedet?

Nei, Gud forby at noen serverer deg en brus som smaker bare nesten som det du forventet, du er jo nordmann for faen, her i Norge hvis vi blir spurt om vi vil ha cola så forventer vi Coca-Cola! Og ingenting annet! Helvetes servitører som ikke har snøring, de burde skamme seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp! At de ikke tar hintet. Jeg vet at jeg ikke er eneste som reagerer på dette. Jeg forstår ikke hvorfor de velger å ha avtale med Ringnes når de vet at flertallet ønsker Coca Cola, og ikke pepsi.

Det ironiske er at servitøren skjønner at jeg vil ha Coca Cola når jeg sier "cola, takk", men likevel spør om "det går greit med Pepsi", pga. disse sponsoravtalene. Jeg vet jeg vi ha Coca Cola, han vet jeg vil ha Coca Cola, likevel gidder han spørre om det går bra med Pepsi. Nei, det går ikke bra.

Endret av ChrisReeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, Gud forby at noen serverer deg en brus som smaker bare nesten som det du forventet, du er jo nordmann for faen, her i Norge hvis vi blir spurt om vi vil ha cola så forventer vi Coca-Cola! Og ingenting annet! Helvetes servitører som ikke har snøring, de burde skamme seg.

Ja for pepsi og cola smaker akkuratt det samme, på lik linje med doctor pepper, cuba cola, rc cola, first price cola, eldorado cola og alle andre former for cola..

Eller kanskje ikke :roll:

Coka Cola og Pepsi Cola har omtrent like mye til felles i smak som Pepsi og Solo.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det værste er kunder som griner seg til Coca-Cola i resturanten, selvom vi ikke selger det. Kun på goodwill fra vår side, at servitørene går inn til sjåførene for å hente en 1.5L Coka-Cola flaske, åpne den og helle det opp i et glass og servere det til kunden. Den Coca-Colaen som vi så absolutt må ha til Take-out og leveringer, da salget faktisk gikk ned fordi vi, for en stund siden, ikke kunne tilby Coca-Cola til grineunger ( :p ) som så absolutt måtte ha Coca Cola.

Det er litt sykt på tenke på, at eneste grunnen til at vi selger Coca-Cola, er fordi omsetningen gikk ned, den lille perioden vi ikke hadde det. Likevel hopper folk flest på "går det greit med Pepsi?" spørsmålet til selgerene på sentralen, så vi ender opp med et forbruk på kanskje to kasser Coca-Cola i måneden...

Har hørt et lite rykte om at Ringnes setter opp prisene sine snart, slik at det kan være aktuelt å gå over til Frydenlund og CCC drikke. Vet dog ikke om det er noe i det ryktet.

Men men, Coka-Cola > Pepsi..

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Helt greit at man får det spørsmålet. Er jo ganske irriterendes at man får med en pepsi, vist man seier at man vil ha Cola. Trur eg hadde blitt ganske irritert vist dem som hadde levert pizza og pepsi på døren og sagt at pepsi er et cola produkt.

Nei, da kunne eg no heller berre drokke vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...