Gå til innhold

Coca-Cola vs Pepsi-Cola - "Er det greit?"

Hanske

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg allltid over enkelte restaurant-ansatte. Jeg bestiller pizza, og ber om en cola i tillegg. Hvorfor må disse folka alltid spørre om Pepsi er greit?

Pepsi er en cola. Cola er en type brus, ikke et merke. Pepsi er cola på samme måte som Coca-Cola er det. Så slutt å spørre!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg allltid over enkelte restaurant-ansatte. Jeg bestiller pizza, og ber om en cola i tillegg. Hvorfor må disse folka alltid spørre om Pepsi er greit?

Pepsi er en cola. Cola er en type brus, ikke et merke. Pepsi er cola på samme måte som Coca-Cola er det. Så slutt å spørre!

Tror du er i mindretall der, gitt. Altså, hvis jeg får Pepsi når jeg har bestilt Cola lager jeg ikke noen scene ut av det - Pepsi er også drikkandes - men det er ikke andrevalget hvis de ikke har Coca-Cola.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Svaret er så enkelt som at noen resturanter har en avtale med Ringnes, og det betyr at de også kun selger Pepsi, solo osv.

Men det er noen kunder der ute, som er så jævla bortskjemte at det skal være coca cola, derfor spør vi om det er greit med Pepsi istedetfor cola, for gudene vet hva som skjer, hvis de skulle få Pepsi..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du er passeleg teit om du nektar å drikke pepsi og blir sur og forbanna fordi ein "skal" like coca cola best. Det er ikkje svart/kvitt mellom dei to brusane. "Pepsi er ekkelt fordi det er ein konkurrent til coca cola". Solo er ikkje mindre knall fordi fanta er ein kanonbrus. Sjølv synest eg pepsi er best, men begge deler er heilt kokelimonke.

Endret av Sjur577
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er passeleg teit om du nektar å drikke pepsi og blir sur og forbanna fordi ein "skal" like coca cola best. Det er ikkje svart/kvitt mellom dei to brusane. "Pepsi er ekkelt fordi det er ein konkurrent til coca cola". Solo er ikkje mindre knall fordi fanta er ein kanonbrus. Sjølv synest eg pepsi er best, men begge deler er heilt kokelimonke.

Det er forskjellige smaker. Jeg for min del kan både drikke fanta og solo, men kan ikke fordra Pepsi, og synes den smaker kunstig. Du kan ikke forvente at alle liker det du liker.

Endret av Mr. A
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg blir litt grinete når jeg bestiller cola og får pepsi, da får man heller si at man ikke har cola, men kan få pepsi. pepsi er ikke cola fordi om man kaller det pepsi cola. cola er lik coka cola som det har vært kjent som i alle år!

Lenke til kommentar

Svaret er så enkelt som at noen resturanter har en avtale med Ringnes, og det betyr at de også kun selger Pepsi, solo osv.

Men det er noen kunder der ute, som er så jævla bortskjemte at det skal være coca cola, derfor spør vi om det er greit med Pepsi istedetfor cola, for gudene vet hva som skjer, hvis de skulle få Pepsi..

hahah ja jeg er en av de :p

jeg hadde forlangt å fått en anna brus da heller. jeg kan drikke fanta og amnge andre typer men ikke pepsi elelr pepsi max eller noe uten sukker i. er aller helst coca cola hos meg. det som dere heller kan skjerpe dere på er å slutte å vanne de så sinnsykt ut og i tillegg ta mer enn bensinstasjonpris for de

Lenke til kommentar

*snip*

Minner meg om sist jeg bestilte pizza fra Peppes.

De: "Hvordan brus vil du ha?"

Meg: "Send med en Urge, du."

De: "Urge har vi ikke. Er det noe annet du heller vil ha?"

Meg: "Har dere ikke avtale med Coca-Cola Company?"

De: "Ringnes."

Meg: "Da tar jeg en Arendals Julebrus, da …"

Nei fysj, er noe svineri med steder som ikke har avtale med CCC, nesten like ille som butikker som har Diplom-is snarere enn Hennig-Olsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Minner meg om sist jeg bestilte pizza fra Peppes.

De: "Hvordan brus vil du ha?"

Meg: "Send med en Urge, du."

De: "Urge har vi ikke. Er det noe annet du heller vil ha?"

Meg: "Har dere ikke avtale med Coca-Cola Company?"

De: "Ringnes."

Meg: "Da tar jeg en Arendals Julebrus, da …"

Nei fysj, er noe svineri med steder som ikke har avtale med CCC, nesten like ille som butikker som har Diplom-is snarere enn Hennig-Olsen.

De blir lurt av Ringnes til å kjøpe deres produkter. Ringnes gir dem bedre priser på ølet sitt hvis de også seøger Ringnes' brustyper. Ikke skyld på Peppes, skyld på Carlsberg.

Lenke til kommentar

Å si cola og klage på Pepsi, er som å si sitronbrus og klage på Sprite. Pepsis fulle navn er forresten Pepsi-Cola.

Når folk sier "cola", tenker du da at de mener "en cola-brus" eller "Coca-Cola"? Vær helt ærlig. Hva tror du de mener? Ikke hva som teknisk sett er rett fordi Pepsi egentlig heter Pepsi-Cola, men hva de som sier ordet mener.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Cola = Coca Cola på samme måte som United = Manchester United, på samme måte som Madrid = Real Madrid på samme måte som når vi nordmenn sier Liverpool tenker man automatisk på fotballaget, ikke byen. End of discussion. Sier man ordet katt så tenker man på på kattepuser, ikke på hele jævla kattefamilien.

Edit: Jeg har for øvrig ALDRI hørt noen si Coca-Cola når de svarer på spørsmål om hva de vil ha til drikke, enten det er på restaurant, hjemme på besøk eller når jeg og kompiser er på butikken for å handle inn litt digg for kvelden.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...